Dieta Tricolor

Autorul dietei este profesorul in psihiatrie Martin Katahn, de la Universitatea Vanderbilt. Este creatorul si directorul Programului Vanderbilt, de controlare a greutatii si autorul a mai multor diete.


Principiile dietei
Planul dietei este unul bine structurat, pornind de la idea controlului greutatii pe termen lung, dar si prevenirii unor boli (cancer, boli de inima, afectiuni aparute odata cu inaintarea in varsta), cauzate in mare parte de o alimentatie dezechilibrata (saraca in nutrienti esentiali). Zilnic se vor consuma 9 portii de fructe si legume si intre 6-11 portii cu cereale (cu mai putin de 20% calorii din grasimi). 20% din totalul caloriilor, dintr-o zi, trebuie sa fie acoperit de grasimi.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

Se va consuma una-doua linguri cu grasimi (unt, margarina, uleiuri vegetale etc). Tot zilnic se vor consuma 180 de grame de carne de peste sau pasare (este o carne slaba, saraca in grasimi si nu ingrasa). In ceea ce priveste carnea rosie, aceasta se va servi o data pe saptamana. Obisnuiti sa beti cafea?

 

Daca da, aflati ca dieta va da aceasta oprtunitate de a nu renunta la ceea ce va face placere. Si haide sa fim seriosi multi dintre noi cand se dau jos din pat dimineata primul lucru pe care il fac este sa soarba din cana cu cafea. Dar, nu se vor servi mai mult de 2 cani pe zi. Cu toate ca nu se face o distinctie intre alimente bune si rele, unele dintre ele sunt limitate, asa cum e cazul grasimii.

 

Ce sunt substantele fitochimice
Sunt substante chimice, care se gasesc in plante, legume, esentiale pentru organismul uman in mentinerea balantei nutrientilor.

 

Pareri pro si contra
Dieta este sanatoasa pentru ca promoveaza consumul de cereale, fructe si legume. Pentru acele persoane, care au obiceiuri alimentare total diferite de ce-si propune dieta sa-I invete, adoptarea acesteia pe termen lung poate fi considerata o competitie, in care nu se stie cine va castiga. De ce poate parea dificila la inceput? Pentru ca se recomanda o masa pe zi, dupa care usor-usor se ajunge la schimbarea completa.

 

In plus, unele persoane obisnuite sa manance foarte gras, vor simti mai tot timpul senzatia de foame, din cauza procentului foarte mic de grasimi din dieta (mai putin de 20%).

 

Cui i se adreseaza
Tuturor acelor persoane care isi doresc sa schimbe ceva in stilul lor de viata. Care si-au spus in nenumarate randuri “Asa nu se mai poate!”, dar nu au obtinut rezultele dorite si si-au pierdut speranta. Dieta este una santoasa, asa cum am mai spus. Cei care sufera de afectiuni ale rinichilor, nu trebuie sa consume orice fel de fructe si legume, de-a lungul dietei ,si asta din cauza restrictiei de potasiu.

 

Schimbarile pe care le aduce dieta
Dieta nu vine doar sa va intinda o mana de ajutor in lupta cu kilogramele si controlul greutatii pe termen lung, dar si sa va invete cum puteti invinge stresul. Activitatea fizica de zi cu zi este un bun exemplu. Yoga, plimbarile in aer liber, alergatul sunt cateva exemple. In plus, va trebui sa eliminati toti factorii de risc pentru sanatatea voastra (o camera in care nu s-a mai facut curatenie demult, lipsa activitatii fizice etc).

 

Sfaturi
Invatati sa mancati sanatos, ghidandu-va dupa culoarea alimentelor. Folositi mai multe legume si ierburi aromatice atat in supe cat si in sandvisuri.


Succes!

Tags:
Martin Katahn
Universitatea Vanderbilt
Programul Vanderbilt
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare