Efectele mineralelor asupra organismului femeii

Calciul. Lipsa lui provoaca iritabilitatea muschilor si a nervilor, crampe, osteoporoza, insomnie.  

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Magneziul. Ajuta la o buna absorbtie a calciului in organism, dar serveste de asemenea drept catalizator in reactiile chimice ale anumtior enzime, ajuta la producerea de energie, dar si in sinteza proteinelor. Joaca un rol si in contractiile neuro-musculare.

Deficienta de magneziu cauzeaza crampe musculare, oboseala cronica, amplifica sidnromul premenstrual. Un studiu arata ca globulele rosii ale femeilor care sufera de sindrom premenstrual au o concentratie mai mica de magneziu. Magneziul ajuta la ameliorarea multor simptome premenstruale.  

 

Potasiul. Se crede ca, cel putin in cazul femeilor, potasiul micsoreaza tensiunea. In prezent se lucreaza la posibilitatea de a preveni accidentele vasculare folosind potasiu. Cosumand o cantitate adecavata, corpul isi regleaza mai usor echilibrul lichidelor, mentine un ritm cardiac normal, regleaza impulsurile nervoase si contractile musculare.  

 

Zincul. Este un mineral important, continut de fiecare celula a organismului. Se crede ca joaca un rol important in functionarea sistemului imunitar. Ajuta de asemenea la vindecarea ranilor, are un rol in functiile senzoriale precum mirosul sau gustul si in mentinerea normala a functiilor sexuale.

Tags:
vitamine
minerale
calciu
magneziu
zinc
potasiu
osteoporoza
insomnie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare