Exercitii Pilates in timpul sarcinii 2

Fitness 02.03.2010 Ramona Bunescu

O solutie la indemana in asemenea momente este schimbarea tipului de antrenament cu unul mai confortabil.  

Pilates este o metoda de exercitiu pentru minte si trup care, in plus, tonifica muschii cei mai importanti in sarcina si nastere: muschii abdominali, pelvieni si muschii spatelui. Adopta deci fara rezerva aceasta metoda (ideala) care te antreneaza fara a-ti forta limitele.  

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Initial, Pilates a fost un antrenament folosit de catre dansatorii profesionisti pentru a-si pastra musculatura supla dar flexibila si puternica. Joseph Pilates a creat o suita de exercitii menite sa imbunatateasca postura corpului, sa intareasca muschii si sa faca abdomenul mai ferm, tonificand in acelasi timp muschii spatelui, totul fara a folosi greutati. Desi versiunea originala foloseste tot felul de masinarii ciudate, tehnica Pilates moderna a fost adaptata pentru ca oamenii obisnuiti sa o poata practica folosind o simpla saltea de fitness.  

Pentru femeile insarcinate, Pilates este o tehnica excelenta, care s-ar putea sa trimita cu gandul la yoga prin concentrarea intensa asupra pozitiei corporale, a respiratiei si a echilibrului. Este insa mai dinamica decat yoga, in sensul ca te misti in posturi si miscari specifice, pe cand in anumite tehnici yoga trebuie sa adopti niste posturi statice si cam atat (din punctul de vedere al miscarii,desigur). Exercitiile Pilates implica foarte putine repetitii, dar acelea (care sunt) sunt miscari foarte precise, controlate si care se desfasoara in cateva planuri ale miscarii.  

Deoarece miscarile sunt atat de controlate, Pilates este o alternativa extrem de buna de antrenament in timpul sarcinii. Practic, ai timp sa iti modifici postura corpului in asa fel incat sa iti mentii usor echilibrul. Nu ai nevoie de echipament special, cu exceptia acelei saltele de fitness deja mentionate si, desi e mai bine sa mergi la nste cursuri predate de cineva specializat, ai si optiunea sa apelezi la carti si DVD-uri cu exercitii, deci poti practica totul din confortul casei proprii.  

Pe de alta parte, exercitiile Pilates pot fi adaugate ca antremanet suplimentar (de doua-trei ori pe saptamana) pe langa un antrenament cardio menit sa iti imbunatateasca rezistenta, pentru ca poti antrena zonele pe care exercitiile tale obisnuite le neglijeaza uneori.  

Tags:
sarcina
pilates
exercitii pentru gravide
dieta gravide
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare