Exercitiile cardio – bune pentru sanatate si slabit

Fitness 13.09.2017
Ati auzit cu siguranta de multe ori de exercitiile cardio ca ar fi foarte bune pentru a arde calorii multe intr-un timp scurt, dar cu siguranta nu aveti idee ce multe beneficii aduc pentru sanatate si probabil nu aveti idee cam ce presupun, dar eu va spun ca se potrivesc perfect persoanelor care nu au timp sa mearga la sala si nici sa tina diete stricte.  Cand veti afla, nu veti putea concepe o zi fara ele! Cititi cu atentie randurile urmatoare! 

Care sunt beneficiile exercitiilor cardio pentru sanatate? 

Daca se credea ca exercitiile cardio sunt recomandate doar pentru slabit sau pentru a te mentine in forma s-a inselat. Iata ce alte beneficii mai aduc:
 
1.Previn aparitia diabetului
Prin simplul fapt ca aceste exercitii facute in mod regulat iti maresc masa musculara, asta favorizeaza cresterea consumului de glucoza din organism. Prin exercitii cardio iti reglezi cantitatea de zahar din sange si nu vei mai simti nevoia sa mamanci des si nesanatos. Persoanele care sufera de diabet se vor simti mult mai bine dupa aceste exercitii.
 
2.Imbunatatesc functiile creierului
Facanad aceste exercitii, creierul se oxigeneaza mult mai bine, fapt care creste puterea de concentrare si memoria.
 
3.Te scapa de depresie
Cum altfel poti scapa de depresie daca nu facand macar 30 de minute pe zi aceste exercitii. Ele vor favoriza producerea hormonilor care combat depresia si te vei simti mult mai bine din punct de vedere psiho-emotional.
 
 
4.Accelereaza metabolismul
Odata cu trecerea anilor, metabolismul incetineste, iar caloriile se depun mult mai usor decat in tinerete. Deja cand simti ca pierzi controlul kilogramelor, trebuie sa iei in considerare aceste exercitii cardio, pentru ca vor restarta metabolismul si vei arde calorii intr-un timp scurt.
 
5.Previn bolile cardiovasculare
Poate nu stiati, dar multe persoane se trezesc cu afectiuni cardiovasculare tocmai din cauza unui stil de viata sedentar si din cauza unei alimentatii nesanatoase. Astfel, se depun grasimi pe artere, apare colesterolul ridicat, se ingreuneaza circulatia sangelui, iar bataile inimii devin neregulate. Nu intamplator aceste exercitii se numesc cardio. Ele normalizeaza bataile inimii pentru ca maresc pulsul, antreneaza tot corpul si cu siguranta pun in miscare toti muschii si sangele.
 
6.Cresc rezistenta fizica
Facand regulat exercitiile cardio, iti vei imbunatati toate functiile organismului, fapt pentru care iti vei creste rezistenta la efort si vei avea mereu energie. Se poate observa cum ti se imbunatateste starea generala de sanatate.
 
7.Lucreaza usor masa musculara
Cu cat este mai bine evidentiata masa musculara cu atat mai repede se vor arde depozitele de grasime din corp. Plus de asta, oricine poate face exercitii cardio, deci te poti bucura la orice varsta de muschi frumos evidentiati.
 
8.Slabesti rapid si sanatos
Aceste exercitii, desi sunt usor de facut, te fac putin sa transpiri si sa simti ca-ti lucreaza tot corpul. Acest lucru favorizeaza arderea rapida a caloriilor. Daca iti faci un stil de viata care sa includa si aceste exercitii, in mod cert nu vei mai avea treaba cu kilogramele in plus. Vei putea manca orice ca nu se va depune nimic. Desigur, in limita bunului simt! Pentru ca este o slabire sanatoasa, nu va trebui sa-ti faci griji de revenirea acelor kilograme date jos. Pana la urma, toti ne dorim asta!
 
Partea minunata la aceste exercitii fizice este ca se pot executa acasa si nici macar nu-ti iau mult timp. Sunt perfecte pentru persoanele care nu au timp sa mearga la sala de fitness. Oricine poate face exercitii cardio homemade. Desi un program complex tine vreo 45 de minute sau chiar o ora, ma refer la cele foarte intense, sa stiti ca sunt suficiente si 30 de minute pe zi. Pana la urma orice inseamna  miscare aduce numai beneficii pentru sanatate si silueta.
 
Spuneam anterior ca oricine poate face exercitii cardio chiar daca vi se pare greu de crezut. Da, se poate si asta pentru ca efortul este dozat in functie de categoriile de varsta. Exista exercitii speciale pentru fiecare varsta, care se pot face acasa fara supravegherea cuiva. Intre 20-40 de ani sunt putin mai intense si alerte exercitiile, iar dupa aceasta varsta intensitatea scade si se pune accentul mai mult pe intinderi si articulatii.
 
Daca nu aveti chef nici de exercitii de facut acasa, sa stiti ca sunt multe alte activitati care au aceleasi beneficii ca exercitiile cardio si merg pe acelasi principiu. Accelereaza pulsul si antreneaza tot corpul, favorizand arderea caloriilor. Astfel de activitati sunt:
  • Inotul
  • Alergatul
  • Saritul corzii
  • Mersul pe bicicleta
  • Schiatul
  • Aerobicul
 
*Depinde ce preferinte ai. De regula, astfel de activitati sunt si distractive pe langa faptul ca va ajuta la slabit. Este mult mai usor sa slabesti practicand ceva cu drag.
 
Este foarte important sa abordati si un regim alimentar sanatos, pentru ca altfel nu veti fi in stare sa faceti aceste exercitii. Nu veti avea energia necesara. Se recomanda astfel sa nu mancati decat cu 2 ore inainte de aceste exercitii sau macar cu o ora inainte, iar dupa exercitii trebuie sa aveti grija la alimentatie. Puteti manca dupa 15-30 de minute, dar sa nu fie grasimi, carbohidrati, fainoase, alcool si dulciuri. Daca nu respectati aceste reguli nu veti face altceva decat sa va lezati organismul si sa-l obositi inutil, iar pierderea kilogramelor nu va avea loc asa cum va asteptati.
 
Tu cand incepi exercitiile cardio?

 

Tags:
alimentatie dupa sport
prevenire aparitie diabet
accelerare metabolism
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • Dan
    1. Dan 31.10.2017 15:03

    Pentru slabit eu folosesc goji berry 500 si vad ca ma ajuta sa mai slabesc.

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare