Exercitiul 4-7-8 care promite sa te adoarma in 60 de secunde

Atunci cand ai insomnii nu te mai ajuta nici dopurile de urechi, nici masca de somn, ba chiar si muzica ambientala te scoate din sarite. Un medic din SUA a descoperit un exercitiu care promite sa te adoarma in 60 de secunde

Stimulanti precum cafeaua si energizantele, alarma ceasului si luminile din jurul nostru interfereaza cu ritmul nostru circadian, cunoscut ca ciclul nostru natural de culcat/trezit. De aici apar si insomniile, atat de intalnite in ultima vreme. 
 
Desi cercetatorii nu au ajuns inca la o decizie comuna in ceea ce priveste numarul de ore pe care trebuie sa il doarma un om, cei mai multi recomanda in jur de 8 ore pentru un somn complet, odihnitor
 
Doctorul Andrew Weil, care a terminat Medicina la Harvard, crede foarte tare in ideea ca practicile de respiratie holistica combat stresul, anxietatea si insomnia. "Respiratia influenteaza puternic procesele de fiziologie si de gandire, inclusiv starile de spirit. Concentrandu-ti atentia pe respiratie, fara sa faci nimic pentru a o modifica, poti sa ajungi sa te relaxezi". 
 
Exercitiul de respiratie 4-7-8 pe care il promoveaza acesta se bazeaza pe pranayama, o practica indiana veche, care inseamna "reglarea respiratiei". Exercitiul este descris de Weil ca fiind "un tranchilizant pentru sistemul nervos" care induce organismul intr-o stare de calm si de relaxare. Explicatia stiintifica ar fi ca acest tip de respiratie ajuta la eliberarea mai rapida a dioxidului de carbon. 
 
 
Acest exercitiu poate fi facut oricand, oriunde, in doar 5 pasi simpli. Exista insa doua conditii: sa ai spatele drept si sa mentii pe durata intregului exercitiu limba lipita de cerul gurii, chiar in spatele dintilor de sus. 
 
Iata cei 5 pasi simpli: 
 
1. Expira tot aerul numai pe gura
 
2. Inchide gura si inspira pe nas in timp ce numeri in gand pana la 4 
 
3. Tine-ti respiratia cat timp numeri in gand pana la 7 
 
4. Expira in totalitate pe gura si numara in gand pana la 8 
 
5. Aceasta este o respiratie completa. Repeta procesul de inca trei ori 
 
Cea mai importanta parte a exercitiului, care il si face atat de relaxant, este pasul numarul 3, adica sa-ti tii respiratia. Weil a explicat ca atunci oxigenul iti umple plamanii si incepe sa umble in tot organsimul. 
 
Adevarul din spatele acestui exercitiu este ca trebuie sa practici aceasta respiratie de doua ori pe zi, timp de doua luni, pana cand sa reusesti sa adormi intr-un minut. Cu cat inveti sa il faci mai bine, cu atat iti va fi mai usor sa adormi. Dar chiar si asa, exercitiul te va relaxa profund in orice moment al zilei.
 
Foto: Hepta
Tags:
respiratie
exercitiu
somn
relaxare
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare