Fii pregatit pentru dieta de primavara

Diete speciale 22.02.2018
Nimic nu se compara cu o cura de curatare a organismului la inceput de primavara. Dupa o iarna lunga, in care am fost sedentari si am consumat numai alimente grase cu multe calorii, acum avem prilejul sa scapam de ele si sa ne imbunatatim conditia fizica. Primavara este anotimpul in care natura se trezeste la viata, astfel ca este cea mai buna perioada din an ca sa dai un restart organismului. Pietele incep deja sa fie pline de legume si verdeturi care de care mai colorate si mai aromate. Ele contin cantitati enorme de vitamine, minerale, fibre, proteine si antioxidanti necesari organismului.
 
Nu ai idee ce bine te vei simti dupa resetarea organismului si tine cont ca daca vrei o silueta frumoasa la vara, trebuie sa incepi de pe acum sa te pregatesti. Orice diete personalizate vei alege sa tii primavara ca sa scapi de multele kilograme in plus, este necesar sa-ti pregatesti corpul printr-o cura de detoxifiere ca la carte. Nu este necesar sa ceri parerea unui medic sau a unui nutritionist, intrucat nu exista riscuri, iar regulile nu sunt greu de respectat pentru cateva zile. 
 
In perioada de curatare a corpului vei reusi sa scapi de toxinele acumulate pe timpul iernii, iti vei accelera metabolismul, iti vei imbunatati digestia si vei observa cum kilogramele in plus dispar usor. Dieta de primavara are la baza 3 etape si anume etapa de acomodare, etapa de atac si etapa de revenire. Fiecare etapa presupune eliminarea anumitor alimente si consumul altora mai potrivite, motiv pentru care trebuie sa respecti regulile doar cateva zile. Sa vedem ce presupune fiecare etapa:
 

1.Etapa de acomodare

 

Este perioada in care vei elimina treptat din alimentatie alimentele nesanatoase si pline de calorii. Evident, nu le vei putea elimina din prima, intrucat organismul ti le va cere constant daca s-a obisnuit cu ele atata timp, motiv pentru care etapa dureaza 6 zile. In tot acest timp trebuie sa faci urmatoarele:
 
  • Nu mai consuma nimic prajit
  • Hidrateaza-te zilnic cu 2 litri de apa (apa simpla, apa alcalina, apa aromatizata, supe lichide si smoothieuri)
  • Elimina bauturile carbogazoase, ce contin zahar, cofeina si conservanti
  • Fii activ 30 de minute zilnic
 
Iata cum se elimina treptat alimentele pe zile:
 
Zilele 1 si 2
 
Elimina carbohidratii rai:
 
  • Orezul
  • Cartofii
  • Pastele fainoase
  • Produsele de patiserie si dulciurile
  • Cerealele cu zahar
 
 

Zilele 3 si 4

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Elimina proteinele animale si grasimile de orice fel:
 
  • Lactatele si branzeturile
  • Uleiul de gatit
  • Carnea
  • Ouale
  • Margarina si untul
 
Zilele 5 si 6
 
Elimina dulciurile de orice fel si chiar fructele, care pot contine o cantitate mare de zahar si fructoza.
 
 

2.Etapa de atac

 

Se poate spune ca nu este o perioada tocmai usoara, dar te vei obisnui dupa primele 3 zile si iti va face placere sa consumi anumite alimente. In primele 2 zile trebuie sa consumi doar supe light din cat mai putine alimente. Evita carbohidratii mentionati anterior la supe, dar foloseste legume cu putine calorii, verdeturi cat cuprinde, ierburi aromatice si condimente dupa bunul plac. Ai grija totusi sa nu faci abuz de sare, intrucat poate duce la retentia de apa in tesuturi. In urmatoarele 4 zile te poti inspira din retele vegane, care au la baza hrana vie sau cruda. Consuma cat de des poti legume crude in diverse moduri. Pe internet vei gasi diverse retete din care sa te inspiri.
 
 
 

3.Etapa de revenire

 

Aceasta perioada iti va placea cu siguranta. Poti reveni la categoriile alimentare excluse in etapa de acomodare, dar le vei reintroduce treptat. In primele 2 zile poti consuma supe exact ca in etapa de etac, in zilele 3 si 4 poti consuma 4 fructe pe zi si 1 lingura de indulcitor natural la cafea, in zilele 5 si 6 poti consuma 3 oua pe saptamana, 1 iaurt/un pahar cu lapte/1-2 felii de branza feta pe zi, o masa cu carne slaba (pui, curcan, peste), gatita la grill, cuptor sau fiarta si combinata cu legume si verdeturi. Nu ai voie prajeli, dar poti folosi 1-2 linguri de ulei de masline la gatit. In ultimele 2 zile din etapa poti reintroduce carbohidratii, dar sa-i combini cu multe legume si verdeturi si nu cu carne.
 
 
In cazul in care ti se face pofta de dulce, iti sugerez deserturile vegane, ce contin alimente sanatoase si indulcitori naturali, care nu ingrasa. Acestea sunt chiar mai delicioase decat deserturile pline de conservanti, coloranti si chimicale.
 
 
 
Sursa: shape.com;

 

Tags:
dieta
dieta de primavara
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare