Grasimea corporala dicteaza regimul alimentar. Afla cum poti scapa de ea in functie de zona!

Este evident faptul ca regimul alimentar dicteaza prezenta sau lipsa grasimii corporale, dar in functie de zona in care se acumuleaza ne putem da seama ce alimente sa consumam. Chiar si persoanele foarte slabe se pot plange de acumulari mai mici sau mai mari de grasime in anumite zone. Din pacate, nu ne putem programa corpul sa slabeasca per ansamblu sau sa slabeasca strict in zonele cu probleme, dar tot ce putem face este sa mancam inteligent. 
 
Atunci cand depui grasime corporala strict intr-o anumita zona a corpului nu doar ca ne pierdem simetria corpului, dar acesta e si semn ca avem anumite dereglari in organism. Cu siguranta daca ne abtinem de la mancare nu facem decat sa ne lezam si mai tare organismul. Specialistii in nutritie considera ca totul are legatura cu sistemul hormonal. Putem tine tot felul de diete, pentru ca daca nu consumam alimentele specifice problemei noastre vom constata ca ne ingrasam si respirand.
 
Cauzele dezechilibrelor hormonale pot fi multe, astfel ca este necesar sa ne urmarim cu atentie organismul si sa ne facem controale regulate la medicul endocrinolog, in special. Indiferent care ar fi cauza care ne face sa acumulam grasime subcutanata in anumite zone, cert este ca ne putem face o resetare hormonala cu ajutorul alimentelor sanatoase. 

 

Ce sa mancam in functie de zona in care acumulam grasimile?

 

Putem acumula grasime subcutanata in diverse zone ale corpului in functie de stilul de viata, conditia fizica si chiar sex. Fiecare dintre noi are un alt sistem hormonal care reactioneaza diferit la anumiti factori. Iata cum distrugem celulele de grasime si cum ne asiguram ca o prevenim:
 

1.Grasimea in zona abdominala si burta cu aspect balonat – este o problema specifica atat femeilor cat si barbatilor; cea mai comuna cauza ar fi prezenta stresului in vietile noastre; este dificil sa eliminam complet stresul, dar important este sa invatam sa-l gestionam si sa nu-l mai lasam sa ne controleze viata si emotiile; stresul stimuleaza producerea de cortizol, care face ca grasimea sa se depuna strict in zona abdominala, iar daca mai ai si un stil de viata sedentar si nesanatos, trage tu concluziile. Trebuie sa consumi:

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

  • Broccoli
  • Spanac
  • Fasole verde sau pastai
  • Sparanghel
  • Busuioc proaspat
  • Toate tipurile de orz
 
 
 
2.Grasimea pe picioare si fund
 
Rareori vezi barbati care sa se confrunte cu aceasta problema. Poate doar daca este cazul de obezitate. Este clasica problema a femeilor si asta pentru ca unele dintre ele au o cantitate mult prea mare de estrogen care da peste cap intreg organismul. Ai nevoie si de tratament de la medic, dar trebuie sa consumi cu precadere urmatoarele alimente:
 
  • Broccoli
  • Conopida
  • Toate tipurile de varza (alba, rosie, kale, varza de Bruxelles)
  • Seminte (chia, in, schinduf, quinoa, dovleac, etc) – unele pot fi macinate pentru o actiune mai rapida
  • Fructe cu continut scazut in zaharuri (pepene rosu, pepene galben, citrice, ananas fara zahar, kiwi, avocado, papaya, mango, rodii)

 
3.Grasimea de pe spate
 
Este acea grasime greu de eliminat si care da acel aspect pufos. Va parea ca avem aripioare cand purtam sutien, bluze mulate, costum de baie din 2 piese, blugi cu talia joasa, etc). Este acea grasime enervanta care pare “strangulata” cand purtam ceva pe corp. Iata ce sa consumi:
 
  • Legume verzi
  • Verdeturi
  • Fructe cu putine zaharuri (sunt enumerate anterior)
  • Branzeturi sanatoase si cu un continut mai mic de grasimi (feta, parmezan, branza de vaci)
  • Iaurturi putin degresate (iaurt grecesc, kefir) – adauga fructe proaspete ca sa nu cumperi iaurturi cu arome pentru ca ingrasa enorm si ne punem si sanatatea in pericol

 

Sa eliminam toxinele!

 

Inainte de a ne schimba regimul alimentar este important sa ne pregatim organismul pentru schimbarile ce vor urma. Nu va fi usor sa se obisnuiasca, dar cu rabdare se poate. Pentru asta trebuie sa ne facem o cura de detoxifiere sau de curatare a organismului. Trebuie sa scapam de toate toxinele ramase in corp in urma vechilor obiceiuri alimentare. Este de ajuns ca timp de 2-3 zile maxim sa consumam multe lichide precum:
 
  • Apa alcalina – o putem cumpara din magazin sau prepara cu zeama de lamaie si un varf de bicarbonat de sodiu
  • Apa ca atare
  • Apa aromatizata cu fructe, legume si condimente
  • Smoothieuri din legume si fructe
  • Ceaiuri 
 
Nu uita de asemenea sa te plimbi zilnic macar 30 de minute prin parc.
 

 

Tags:
grasime corporala
regim alimentar
scapa de grasime in functie de zona
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare