Grasimi VS carbohidrati

Secrete 17.06.2009 Madalina Stama
Cu toate acestea explicatia logica pentru care o calorie, provenita din grasimi trans, te ingrasa mai mult decat o alta calorie, pare greu de inteles.
Atunci cand adopti o dieta bogata in grasimi trans exista riscul impingerii acelor calorii in celulele adipoase, decat in celulele din muschi. Daca dieta este adoptata pe termen lung exista riscul sa te ingrasi foarte mult, ceea ce nu cred ca-ti doresti.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

S-au realizat studii pe mai mult de 250.000 de femei si barbati de-a lungul a 30 de ani si s-a observat ca procentajul de calorii din grasimi sau din carbohidratii din dieta nu face nicio diferenta in aparitia atacului de cord, a infarctului sau a diferitelor tipuri de cancer. Cu toate ca este important sa se stie despre ce tip de grasimi si respectiv carbohidrati este vroba.

 

Grasimile trans sunt nocive pentru organism, caci favorizeaza aparitia diabetului de tip doi si a bolilor de inima. Pe de alta parte grasimile nesaturate sunt benefice in reducerea riscului de a dezvolta boli de inima si diabet de tip doi. Si stii ce? Acelasi lucru se intampla si in cazul carbohidratilor.

 

Practic nu conteaza de unde provin caloriile, din grasimi sau carbohidrati, ci cat de sanatoase sunt grasimile si respectiv carbohidratii inclusi in meniu. Iar cantitatea totala nu este importanta. Dar, o cantitate prea mare de zahar rafinat si amidon rafinat cresc substantial riscul de a dezvolta boli de inima si diabet. Pe de alta parte daca se adopta o dieta bogata in fibre si cereale integrale, riscul de a dezvolta afectiunile, amintite mai sus, scade.

 

Si nu ar trebui sa te miri, pentru ca majoritatea dintre noi stiam ca o cantitate prea mare de zahar rafinat are efecte adverse asupra nivelului de zahar din sange. Dilema referitoare la calitatea calorile din  grasimi si respectiv a celor din carbohidrati, se rezuma de fapt la cat de sanatoase sunt sursele de unde provin caloriile. Ce vreau  sa spun cu asta? Selecteaza surse de grasimi sanatoase (peste gras bogat in omega 3) si respectiv surse de carbohidrati sanatosi (fructe, legume).

Tags:
carbohidrati
grasimi
calorii
diabet de tip doi
afectiuni la inima
atac de cord
infarct
dieta
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare