Hai la picnic

Scormonesti dupa fructe si legume si te minti singur ca-ti ajunge? Hmm…parca nu ar mai fi nicio distractie, si-apoi asta inseamna picnic: o gura de aer curat, in timp ce admiri natura si-ti satisfaci papilele gustative cu o gustarica pregatita cu manutele tale. Ca sa nu alungi distractia luarii mesei la iarba verde, si nici sa te abati de la dogmele dietei, ti-am pregatit cateva tips-uri care sa-ti umple cosul cu chestii sanatoase.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Minunatie intre doua felii de paine
Pentru picnic se ia o paine din faina integala (nu cea alba) sau multe cereale, omega 3, sau tortilla din faina de grau integral, ori paine din seminte de in-au fibre, vitamine si antioxidanti, se taie doua felii, se combina cu piept de pui ori somon afumat si iese un deliciu de sandvis. Mai poti sa-ti prepari unul din unt de arahide, dar fii zgarcit. Nu folosi mai mult de o lingurita cu unt de arahide, din deliciu devine supliciu. Are muuulte grasimi si te-ar ingrasa, ceea ce nu iti doresti. Nu te mai uita mult la sunca de porc ori la produsele procesate-au mult sodiu si grasime. Uita-le!

 

Fructele si legumele “scaldate” in dressing
La fel de usor iti va fi sa gatesti fructele si legunele. Se ia un cutit, neastamparat din fire care taie bine, se taie telina (nu de la noi) in betigase, poti sa faci asta si cu morcovii, si se tavalesc prin hummus, ori crema de branza cu putine grasimi sau tzatziki.
Cat priveste tratamentul fructelor, pe astea le vei rasfata cu iaurt fara grasimi.

 

Desertul vine cu cereale
Stiu ca ai indesa in cos si o portie de tort, dar nu uita ca prea multe straturi de ciocolata nu se pupa cu dieta pe care o tii. Asa ca, ia punga cu seminte, cea de cereale, si fructele confiate si pregateste un desert de nota 10. Daca nu ai inteles, te ajut nitel. Poti amesteci nuci cu cereale integrale si fructe confiate (stafide, caise, prune). Ah, si inca ceva! Usor cu portia, limiteaza-te la o portie mica!

 

Nu artificial, ci natural
Dupa un asemenea ospat probabil iti va fi sete. Dar o sete din aceea ca ai da pe gat si bauturi carbogazoase. Mai bine nu. Alege sa iti umpli cosul de picnic cu lapte de soia, suc natural de fructe (100%, si nu mai mult de o cutie). Adica, sa alegi ceva natural, nu artificial, frumos colorat si scaldat in chimicale.

Tags:
nutritie sanatoasa
dieta rapida
picnic
sandvis-uri
nuci
seminte
cereale
fructe confiate
fructe
legume
cereale integrale
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare