Iata ce greseli faci la combinarea alimentelor - asa apar kilogramele si bolile

Alimentatie 22.08.2018 dietetik
Ne ingrasam pentru ca nu stim sa combinam corect alimentele. Exista tendinta de a adauga cat mai multe ingrediente la orice mancare si crestem numarul de calorii fara sa ne dam seama. Chiar si la o simpla salata care se vrea sanatoasa si hipocalorica tot adaugam multe ingrediente, sosuri si dressinguri grase de frica ca senzatia de foame nu se va mentine pentru mult timp si astfel cream bombe calorice. Este gresit sa credem ca o masa consistenta trebuie sa contina cat mai multe categorii alimentare, multe dintre ele care nici macar nu se potrivesc si dau probleme digestive. Ca sa eviti astfel de probleme ne-am gandit sa iti prezentam o lista cu modul corect de combinare a alimentelor.
 
Oricate de gustoase ar fi unele combinatii, trebuie sa stii cont ca au timpi diferiti de digerare, ceea ce insemana ca ingreuneaza digestia, iar metabolismul va fi diminuat. Acest lucru se intampla pentru ca rata metabolica va fi concentrata strict pe digestie decat pe arderea caloriilor. Combinatii gresite cu care probabil te-ai obisnuit ar fi o salata cu peste marinat, cascaval, branza, oua, otet sau branza cu muraturi intr-un burger sau o salata. 
 
Este adevarat ca trebuie sa avem un regim alimentar cat mai variat si echilibrat, dar asta nu inseamna ca la o singura masa trebuie sa combinam toate categoriile alimentare. De exemplu, carbohidratii nu se vor combina niciodata cu proteinele, pentru ca vei crea o bomba calorica, dar separat si combinate cat mai simplu cu alte categorii alimentare vor aduce numai beneficii pentru sanatate si silueta.
 

Cum combinam corect alimentele?

 

Ca sa fie clar pentru fiecare dintre voi, vom lua pe rand fiecare aliment comun din categoriile alimentare de baza si vom stabili care sunt combinatiile corecte si gresite. In acest mod te asiguri ca nu vei depasi marimea unei portii de mancare si nici numarul de calorii per portie. Iata despre ce este vorba:
 
1.Carnea (in afara de peste)
 
Ne referim la toate tipurile de carne in afara de peste si fructe de mare. Vei fi surprins sa afli ca putem combina mai multe tipuri de carne, dar putem combina carnea doar cu legume si nu leguminoase, care au ceva mai multe calorii. In rest, nu este indicat sa o combinam cu peste, oua, lactate, branzeturi sau carbohidrati fie ei si buni.
 
 
 
2.Pestele  si fructele de mare
 
Sunt alimente indicate in orice dieta sanatoasa si asta pentru ca intra la categoria de carne slaba pe care o putem combina cat mai variat cu diverse alte alimente. Evident, ca si in exemplul anterior, putem combina pestele cu fructele de mare sau mai multe soiuri din cadrul aceleiasi categorii. Aceste alimente pot fi consumate cu tot felul de legume si verdeturi, mai putin leguminoase, dar ai avantajul ca le poti combina si cu carbohidrati buni (orez, paste fainoase, etc.).
 
3.Oua
 
Ne-am obisnuit sa combinam oua cu peste marinat  si cu leguminoase, dar este gresit. Sanatos este sa le combinam cu legume si cu branzeturi sanatoase. Daca alegem sa le umplem cu o pasta tartinabila anume, este bine sa fie una light.
 
4.Carbohidrati buni (orez, paste, etc)
 
Nu vom vorbi de carbohidratii rai pentru ca nu sunt indicati, dar exista si variante snaatoase cum ar fi orezul integral, orezul brun sau negru, orezul rosu, orezul basmati, pastele integrale si lista poate continua. Este bine sa nu combinam niciodata carbohidratii cu carne chiar daca este slaba, dar ii putem combina cu peste, fructe de mare, branzeturi sanatoase, cu alti carbohidrati si tot felul de legume si leguminoase (ai grija sa fie o cantitate mica).
 
5.Branzeturi
 
Nu se combina cu alimente marinate si carne fie ea si slaba (peste si fructe de mare) si nici leguminoase. Le putem combina cu tot felul de legume, verdeturi si oua. Trebuie sa tinem cont sa alegem tipuri sanatoase de branza precum branza de vaci, urda, perlutele de branza, crema de branza degresata, ricotta.
 
6.Fructele
 
Sunt sanatoase, dar sa nu uitam ca pot contine cantitati mari de fructoza si zahar. Este indicat sa le consumam ca atare sau cu branzeturi. Nu se recomanda alte combinatii nici macar cu legume si verdeturi.
 
 
7.Leguminoase
 
Aunt acele legume radacinoase cu ceva mai multe calorii. Este bine sa combinam intre ele, cu legume si verdeturi, dar si carbohidrati buni. Atat!
 
8.Legume si verdeturi
 
Merg combinate cu orice si in orice cantitate.
 
9.Seminte si nuci 
 
Merg combinate oricum, dar in cantitati mici.
 
 
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
combinarea alimentelor
greseli la combinarea alimentelor
kilogramele si bolile
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare