Invata cum poti sa mananci sanatos

Secrete 27.11.2008 Madalina Stama

Daca te inscrii in randul persoanelor care numai daca miros o felie de pizza se ingrasa 10 kilograme, atunci numarul de calorii nu ar trebui sa depaseasca 2000 pentru barbati si 1500 pentru femei.
Pana si masa musculara joaca un rol important. Persoanele inalte trebuie sa consume un numar mai mare de calorii. In schimb daca esti genul  de persoana care poate sa manance aproape orice fara sa se ingrase sau esti activ din punct de vedere fizic s-ar putea sa fie nevoie sa maresti numarul de calorii cu 1000-2000 pentru barbati si mai putin pentru femei.
Cu cat ai mai multa masa musculara cu atat este nevoie sa consumi mai multe calorii.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

O persoana care urmeaza o dieta de 2000 de calorii ar trebui sa consume mai putin de 20 de grame de grasimi saturate pe zi si grasimi trans si sa le evite pe amandoua. Trebuie a consumi grasimi din mancaruri pentru ca organismul tau sa functioneze corect. Oricum este important sa alegi grasimile potrivite. Majoritatea grasimilor de la animale si a uleiurilor sunt bogate in grasimi care iti maresc nivelul de colesterol.

 

Contrar celor spuse consumul de colesterol nu creste neaparat nivelul de colesterol din sange. Daca ii oferi organismului tau “ustensilele” de care are nevoie acesta va elimina excesul de colestrol.
Aceste”ustensile” sunt acizii grasi monosaturati,  pe care ar trebui sa-i consumi regulat. Vor incerca sa scada nivelul colesterolului rau prin cresterea nivelului de colesterolului rau. Cum vine asta? Organismul are nevoie de colesterol pentru mentinerea unui echilibru, insa cand nivelul acestuia creste deja apare o problema.

 

Alimente care sunt bogate in acizi grasi monosaturati sunt: uleiul de masline, nucile, uleiul de peste si cateva varietati de ulei din seminte. Introducand in dieta ta saptamanala aceste uleiuri scade riscul de declansare a unor afectiuni de inima.
Serveste legume asezonate cu foarte putin ulei de masline si o mana de nuci amestecate, in locul unei gustari cu multe calorii ( de exemplu bomboane).
De asemenea, exista varietati de suplimente nutritive care au in compozitie aceste uleiuri. Ai optiunea sa iei zilnic astfel de suplimente.

 

Carbohidratii sunt importanti
Se merge pe ideea gresita ca acestia nu sunt buni pentru organism. Fals! De fapt organismul are nevoie de carbohidrati. Insa, problema apare atunci cand trebuie sa selectam carbohidratii buni pentru organism. De asemenea, un consum ridicat de carbohidrati favorizeaza luarea in greutate. Va trebui sa consumi mancaruri bogate in carbohidrati atata vreme cat reprezinta sursa principala de energie pentru organism.

 

Carbohidratii simpli precum zaharul si faina procesata sunt foarte usor absorbiti in sistemul digestiv. Acest lucru cauzeaza un consum peste limita normala, iar organismul elibereaza cantitati uriase de insulina tocmai pentru a impiedica acest exces. Excesul de insulina dauneaza inimii si favorizeaza luarea in greutate.
Insulina este singurul hormon din organism responsabil pentru depozitarea grasimilor.

 

Consuma multi carbohidrati, nu orice fel de carbohidrati, ci aceia care sunt digerati incet de catre organism cum ar fi faina din cereale integrale, legumele sanatoase, cerealele neprocesate (orezul brun). Aceste mancaruri nu numai ca au in compozitie complecsi de carbohidrati care sunt digerati incet, dar sunt bogati in vitamine si alti nutrienti care sunt benefici pentru organism.

 

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare