Invata cum sa ai un regim alimentar variat si echilibrat cu bani putini

Experiente 11.06.2018
Nu cred ca este un secret ca multe persoane isi doresc sa abordeze un regim alimentar sanatos, doar ca multe se descurajeaza crezand ca nu au bugetul necesar. Sa nu uitam ca bunicii si strabunicii nostri nu aveau nici ei la indemana resurse foarte multe si totusi mancau mult mai sanatos decat noi. Intr-adevar, inainte era mult mai usor sa gasesti alimente naturale, dar asta nu inseamna ca nu le poti gasi si in prezent. Trebuie doar sa faci cumparaturi inteligente si vei observa in timp ca nu vei mai avea probleme de sanatate si nici oscilatii de greutate, ceea ce este de dorit daca vrem piele ferma, neteda si lipsita de vergeturi.
 

Cum alegem alimentele sanatoase si sigure pentru consum?

 

In primul rand trebuie sa stii ca si in supermarketuri poti gasi alimente sanatoase daca citesti bine etichetele. Produsul nu trebuie sa aiba zahar, sare in exces, conservanti, coloranti si alte substante nocice. Cand vine vorba de legume, fructe  si verdeturi poti gasi si produse naturale. Doar avem si noi producatorii nostri.
 
O alta greseala pe care o fac multi la cumparaturile alimentare este sa aleaga cele mai atractive produse. Sunt ochioase, colorate, au o forma palcuta si un pret relativ mic. Nu este de mirare  ca multa lume cumpara. Daca vrem un regim alimentar sanatos trebuie sa alegem acele alimente la care producatorii nu s-au chinuit sa le scoata in evidenta prea mult prin ambalaj. Asta inseamna ca ies in evidenta prin calitatile nutritionale.
 
Totusi, mai facem o greseala cand cumparam. Ne zgarcim la 1-2 lei. Este adevarat ca daca adunam produsele, acumulam o oarecare suma, dar totusi va fi doar cu cativa lei mai mare decat de obicei. Uneori, produsele bune sunt diferentiate de cele mai proaste sau care urmeaza sa expire printr-un mic adaos.
 
 
 
 

Cum facem cu bugetul?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Nu-ti trebuie un nutritionist care sa stea mereu dupa tine si sa-ti stabileasca meniurile si nici bucatar ca sa-ti pregateasca mesele si sa stranga dupa tine. Este o mare greseala sa crezi ca iti trebuie sume uriase doar ca sa mananci mai sanatos. Adevarul este ca alimentele nesanatoase precum cele de tip fast food, carnea grasa, produsele de patiserie, alcoolul, dulciurile si mezelurile costa mult mai mult.
 
Sfatul meu este sa-ti cumperi saptamanal alimentele si sa-ti aloci o suma in acest sens. Gandeste-te ce suma esti dispus sa cheltuiesti in fiecare luna. Cum alimentele sanatoase se strica mai repede, nu le poti cumpara o singura data pe luna. In acest mod ti s eva parea ca nu pierzi o suma mare de bani. 1-2 persoane pot manca destul de sanatos chiar si cu 100 Lei pe saptamana daca se organizeaza bine. 
 
 

Ce si cum cumparam ca sa mancam sanatos si variat?

 

Trebuie sa luam in calcul cumparatul inteligent, asa cum spuneam si anterior. Cum trebuie sa cumparam alimente doar sa ne ajunga o saptamana poti face in felul urmator:
 
1.Cumpara multe legume, in cantitati mari si diverse sortimente. Alege legume consistente si mari precum dovleceii, vinetele, rosiile, castravetii, morcovii, broccoli, conopida, varza de toate felurile. In fiecare zi a saptamanii poti gati diverse mancaruri doar dintr-o leguma. Iti trebuie imaginatie.
 
2.Daca vrei ingrediente pentru sandvisuri sanatoase sau mancaruri rapide iti recomand sa cumperi ton la conserva fara ulei, naut la conserva, humus, pasta de vinete, tofu la conserva, porumb la conserva, natto la conserva si altele de acest gen. Alege doar conservele care nu par cu ingrediente dubioase. Pentru sandvisuri poti folosi atat legume cat si bacon sau sunca slaba de pasare.
 
3.Cumpara cate 1 kg de fructe la 2 zile ca sa-ti prepari smoothieuri. Alege citrice, ananas, avocado, kiwi, mango, pepene, etc. Asa eviti sucurile carbogazoase.
 
4.Alege din magazine paine integrala din seminte. Nu difera cine stie ce ca pret fata de painea obisnuita, care ingrasa.
 
5.Cumpara si pita din magazine. Sunt multe si iti poti prepara rapid meniuri mexicane sau indiene. Ai nevoie doar de ceva carne slaba, legume si verdteuri ca sa le umpli si gata.
 
 
6.Cumpara fulgi de ovaz simpli sau tarate de ovaz si iaurt grecesc fara grasimi pentur un mic dejun sanatos.
 
7.Cumpara legume si carne din surse pe care le cunosti. Carnea trebuie sa fie slaba (peste, pui, curcan, fructe de mare).
 
8.Daca iti plac pastele, le poti face din legume 100% daca iti cumperi un dispozitiv care taie in spirala.
 
9.Ia seminte precum chia, quinoa, etc.
 

 

Tags:
regim alimentar variat
regim alimentar echilibrat
regim alimentar cu bani putini
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare