Invata sa alegi corect carbohidratii pentru ca ei aduc kilograme in plus

Alimentatie 09.11.2018 dietetik
Nu mai este un secret ca ne ingrasam din cauza carbohidratilor si tot din cauza lor apar si cele mai comune boli ale societatii. Mentionam aici diabetul de tio 2, bolile cardiovasculare, grasimea viscerala sau grasimea interna, ficatul gras non-alcoolic, bolile de pancreas si obezitatea. Trebuie sa tinem cont si de faptul ca cei mai multi dintre noi am devenit sedentari din cauza activitatilor zilnice ce presupun sa stai ore intregi pe scaun la birou. 
 
Din pacate, carbohidratii se gasesc peste tot in jurul nostru, iar daca nu invatam sa-i alegem corect, ne vom confrunta mereu cu oscilatii de greutate si probleme grave de sanatate.
 
Pentru unele persoane se poate sa fie destul de greu sa renunte la carbohidrati si asta pentru sunt destul de gustosi si stim ca tot ce ne face cu ochiul nu este neaparat si sanatos. Aici putem include aliemntele cunoscute ca fiind bombe calorice si anume dulciurile, produsele de patiserie, painea de care nu ne putem lipsi la nici o masa, sucurile carbogazoase pe care le consumam destul de des, mancarea de tip fast-food pe care o gasim la orice colt de strada si lista poate continua la nesfarsit.
 
Cele mentionate ar speria orice persoana care tine foarte mult la silueta si sanatate, dar solutia nu este sa eviti total carbohidratii si spunem asta pentru ca ei pot aduce reale beneficii organismului cu conditia sa ii alegem corect. 
 
Carbohidratii sunt o comoara pentru organism daca stim cum sa-i alegem si chiar pot favoriza procesul de slabire si te ajuta la mentinere. Exista doua tipuri de carbohidrati si anume cei buni sau complecsi si cei rai sau simpli. Carbohidratii buni sunt de fapt glucidele cu eliberare lenta in organism si care nu afecteaza glicemia si implicit pofta de mancare. Faptul ca sunt asimilati lent de catre organism ajuta la tinerea sub control a glicemiei, iar senzatia de satietate se va mentine ore intregi. Nu se poate spune acelasi lucru si despre carbohidratii rai sau simpli. Organismul ii absoarbe mult prea repede si provoaca dezechilibre in ceea ce priveste cantitatea de zahar din sange si evident ca dau peste cap toate procesele din organism, dand si pofta excesiva de mancare. Ti se pare ca ai energie in prima jumatate de ora dupa ce ii consumi, dar apoi energia este pe zero. Daca vei consuma zilnic carbohidrati buni vei avea un boost de energie pe tot parcursul zilei si vei preveni acumularea caloriilor. Energia este favorabila arderii caloriilor si implicit grasimii corporale.
 
 
 

De ce corpul are nevoie de carbohidrati?

 

 
Oricine tine dieta de slabire sau vrea sa-si mentina greutatea cat mai mult timp trebuie sa stie ca acesti carbohidrati reprezinta combustibilul corpului, iar calitatea si cantitatea fac diferenta. Principiul este simplu! Carbohidratii sunt principala sursa de energie pe care organismul o prefera si trebuie sa reprezinte macar 50% din caloriile zilnice din regimul alimentar. 
 
Este stiut faptul ca glucidele sunt preferatele creierului ca sa te ajute sa faci fata activitatilor zilnice, dar daca ii dam zaharuri rafinate continute de carbohidratii rai corpul nu va putea arde caloriile si te trezesti cu multe kilograme in plus intr-un timp scurt. 
 
Carbohidratii buni nu trebuie consumati oricand chiar daca sunt sanatosi, cel putin asa spun specialistii. Ideal este sa-i consumam intr-o cantitate mare la micul dejun, apoi intr-o cantitate mai mica la pranz si dupa masa, iar spre seara (ora 18:00) ii putem consuma foarte putin cat sa nu ne fie foame peste noapte. Iata cum favorizezi si mai mult arderea grasimii interne!
 
 

Care sunt carbohidratii rai?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 
Un lucru este cert si anume ca sunt acele alimente de la care nu ne putem abtine si anume:
 
  • Produsele de patiserie  - contin faina alba cu calorii goale si fara nutrienti benefici pentru organism
  • Painea de care nu ne putem lipsi la nici o masa – este rpeparata tot din faina alba
  • Dulciurile si rontaielile din magazine si supermarket-uri
  • Muraturile din supermarket-uri
  • Sucurile carbogazoase – sunt pline 90% cu zahar rafina
  • Mancarea de tip fast-food
  • Siropurile
  • Gemurile
  • Sosurile
  • Cartofii prajiti

 

Cum alegem carbohidratii buni?

 

 

 
Sursele principale sunt leguminoasele si cerealele integrale, la care mai putem adauga fructele, legumele, semintele si branzeturile degresate. Poti consuma cat de multe legume vrei oricand, fructele si cerealele integrale merg dimineata, iar leguminoasele la pranz (fasolea, mazarea, etc.). Poti consuma si paine, paste si deserturi, dar sa fie din faina integrala. La cina mai poti consuma si carne slaba.
 
 
 
 

 

Tags:
kilograme in plus
carbohidrati
alegi corect carbohidratii
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare