Konjac, ajutor in curele de slabire de sute de ani

Ca tot suntem in deceniile dietelor, aruncam o privire la modalitatea prin care slabeau japonezii inca din cele mai vechi timpuri: foloseau faina Konjac, fara carbohidrati si fara gluten. 

Planta Konjac creste in Asia de Est, Japonia, China si Indonezia, fiind cunoscuta si sub denumirea de crinul voodoo, cartofi Konnyaku sau limba diavolului. Din radacina acestei plante se obtin doua preparate: faina si paste fainoase.
 
Japonezii le foloseau pentru pierderea in greutate gratie unui component foarte important: glucomannan. Acesta se afla in proportie de 40% in radacina uscata de Konjac si are o multime de beneficii pentru sanatate: detoxifiaza, trateaza tumorile, lichefiaza secretiile tractului respirator, creste acidul butyric, imbunatateste natural flora intestinala si peristaltismului intestinal la adultii ce sufera de constipatie.
 
Proprietatile radacinii de Konjac: 
 
- capacitatea mare de absorbtie a lichidelor
- crearea senzatiei de satietate
- continut de calorii aproape 0
- continut foarte bogat de fibre
- blocarea glucidelor si grasimilor
- reglarea glicemiei
- reducerea nivelului colesterolului
- facilitarea tranzitului intestinal si detoxifierea colonului
 
 
Cand vine vorba despre slabit, cea mai importante proprietate a glocomanannului este ca are o capacitate foarte mare de a absorbi lichidele si de a se transforma intr-un gel care umple stomacul si da senzatia de satietate. 
 
In plus, datorita texturii gelatinoase, acest gel tranziteaza foarte usor tractul digestiv, astfel incat alimentele nu mai sunt transformate in depozite de grasime ci sunt eliminate in mod natural.
 
Nutritionistul Pierre Dukan a popularizat radacina fibroasa a plantei inca din 2011, cand a adaugat-o in lista sa de 100 alimente aprobate de Dieta Dukan. Persoanele care tin aceasta dieta pot sa manance cantitati nelimitate de konjac, in toate fazele de dieta. In plus, produsele din Konjac sunt potrivite si pentru alte diete sarace in carbohidrati, cum ar fi dieta Atkins sau Ketogenica
 

Produsele pe baza de Konjac

 
Preparatele din Konjac au o cantitate ridicata de fibre, dar contin si nutrienti precum fierul, potasiul, fosforul si calciul. Radacina acestei plante contine, de asemenea, mai multe tipuri de aminoacizi si acizi grasi poli-nesaturati.  
 
Faina de konjac poate fi folosita ca gelifiant sau agent de ingrosare in numeroase retete, atat dulci cat si sarate, de la sosuri, creme, supe pana la budinci si jeleuri, aducand un aport foarte redus de calorii si grasimi. Modul de utilizare este la fel de simplu ca si cel al amidonului sau a altor ingrediente similare.
 
Taiteii Shirataki pot inlocui pastele in orice reteta traditionala, oferind o masa gustoasa si satioasa.
 
Pastele sub forma de perle pot inlocui cu succes orezul, cus-cus sau alte cereale, de asemeni in orice preparate, dulci sau sarate.
 
Faina, taitetii si pastele din Konjac nu au nici un gust, ele luand gustul sosului si al mancarii cu care se serveste. Cand ambalajul este deschis, vei simti un miros puternic de peste / fructe de mare insa mirosul dispare dupa ce le speli intr-o strecuratoare, sub jet de apa rece inainte de a le pune la fiert pret de numai 3 minute.
 
Foto: Hepta
Tags:
konjac
slabit
slabire
faina
carbohidrati
gluten
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • john
    1. john 28.09.2015 15:27

    Am folosit Konjac 3 luni !! Reclama si atat

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare