La ce ora trebuie sa te duci la culcare daca te trezesti dimineata la 7

Experiente 27.03.2017 Livia Caled
Esti o persoana matinala? Te preocupa orele tale de somn si calitatea lor? Vrei sa te trezesti dimineata cat mai plina de energie? Ai mereu momente de somnolenta dupa-amiaza si nu stii de ce? Potrivit ultimelor studii in domeniu, exista anumite ore la care trebuie sa te culci pentru a te simti perfect odihnita si plina de energie peste zi.
 
Desi intuitiv ti se pare ca daca te culci devreme, o sa te trezesti dimineata cu mintea limpede si relaxata, lucrurile nu stau chiar asa. Aparent, situatia e putin mai complicata.
 
Potrivit publicatiei studiilor de pe Web-blinds, nu conteaza neaparat orele de somn, ci calitatea lor. Sa ai un somn odihnitor nu inseamna sa te culci la o ora potrivita, ci sa te si trezesti la ora potrivita. 
 
Somnul fiecarei persoane se divide in 5-6 cicluri de somn care dureaza fiecare cel mult 90 de minute. Daca te trezesti in mijlocului unui asemenea ciclu, cand somnul este foarte profund, vei avea o senzatie de oboseala si confuzie. Ideal este sa te trezesti cand un ciclu de somn se incheie, atunci creierul este pregatit pentru starea de trezie si este foarte fresh.
 
Asadar, la ce ora este cel mai bine sa te culci daca te trezesti dimineata la 7?
 
Conform calculatorului de somn, daca te trezesti la 7 dimineata, trebuie sa mergi la culcare la 9.46 pm sau la 11.16 pm. Daca nu te poti culca la orele astea, atunci incearca sa dormi la 12.46 am sau la 2.16 am.
 
De asemenea, daca e nevoie sa te trezesti la 6 am, ora ta de culcare ar trebui sa fie la 8.46 pm, 10.16 pm, 11.46 pm sau 1.16 am.
 
Ca sa adormi aproximativ la aceasta ora, e bine sa te pui in pat cu 14-15 minute inainte, timp in care ar trebui sa adormi daca nu ai baut o cafea inainte.
 
 
 
Ce trebuie sa stii daca vrei sa adormi repede?
 
1. Evita consumul de produse cu cofeina cu 6 ore inainte de culcare.
 
2. Ia o cina usoara, cu 2-3 ore inainte de culcare si evita sa mananci alimente grele sau prea condimentate.
 
3. Daca ti se face foame inainte de culcare, ia o gustare usoara (o banana, un iaurt, niste nuci, migdale, un sandvis).
 
4. Evita telefonul, tableta sau laptopul inainte de culcare.
 
5. Gandeste-te la ceva placut.
 
6. Nu dormi cu televizorul dat drumul.
 
7. Aeriseste bine camera inainte si evita betisoarele sau lumanarile parfumate.
 
8. Pastreaza racoare in camera in care dormi.
 
9. Daca nu iti este somn, amana ora de culcare. Cele mai bune intervale pentru somn sunt intre 22.00 - 6.00, 23.00 - 7.00, 00.00 - 8.00.
 
10. Trage draperiile, cu cat este mai intuneric in camera, cu atat ochii tai se vor odihni mai bine si vei avea un somn mai linistit.
 
 
Tags:
somn
odihna
ora culcare
somn linistitor
trucuri somn
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare