Lecitina - pentru memorie si SLABIRE. Iata cum trebuie sa o consumi corect!

Secrete 26.01.2018 dietetik
Nu mai este un secret ca lecitina este cea mai recomandata cand vine vorba de efort intelectual, oboseala psihica si lipsa de concentrare. Studentii stiu cel mai bine. Ei au nevoie de acest supliment in perioadele cu examene. De asemenea, lecitina este recomandata sa fie consumata si de catre persoanele in varsta si asta pentru ca functiile creierului slabesc in timp, memoria slabeste, capacitatea de concentrare scade si creste riscul pentru Alzheimer. Sigur nu vrei sa fii o “leguma” la batranete. Un alt plus descoperit in ceea ce priveste lecitina, este faptul ca sprijina procesul de slabire. DA, pare inedit, dar este adevarat. 
 
Creierul trebuie ingrijit in permanenta de-a lungul vietii si astfel scadem riscul oricarei probleme de sanatate. Pentru asta trebuie sa consumam regulat suplimente pe baza de lecitina, dar si alimente ce o contin intr-o cantitate mare.
 

Ce este lecitina? De ce este atat de buna pentru organism?

 

Lecitina este un aminoacid sau o grasime sanatoasa necesara pentru intreg organismul si asta pentru ca impiedica oxidarea celulara. In acest mod, celulele se pot regenera corespunzator, iar toate functiile corpului sa fie active. Ce nu stiati despre lecitina este faptul ca este produsa in mod natural de catre organism la fel ca si colagenul si coenzima Q10.
 
Organele responsabile cu producerea ei sunt bila si ficatul, exact cele responsabile pentru metabolizarea grasimilor. Ele au nevoie de aminoacizi pentru a putea elimina toxinele. Iata ca lecitina nu este doar sub forma sintetica in suplimentele alimentare luate de la farmacii si plafare.
 
Un alt aspect important al lecitinei este ca favorizeaza si absorbtia unor vitamine si minerale importante precum vitamina A, D, E si K. In lipsa lecitinei, celulele nu vor mai absorbi acesti nutrienti, iar celulele nu se vor putea regenera. Efectele negative s-ar vedea in capacitatile intelectuale, rezistenta la stres si oboseala, calitatea parului, unghiilor si a pielii. 
 
Beneficiile aduse pentru sanatate si silueta sunt destul de multe dupa cum se poate observa:
 
  • Fortifica sistemul imunitar
  • Imbunatateste functiile neurologice ( creier, memorie, concentrare, afectiuni precum Alzheimer)
  • Previne aparitia bolilor cardiovasculare
  • Regenereaza organele interne
  • Scade nivelul colesterolului, intrucat curata vasele de sange de orice depunere de grasime
  • Ajuta ficatul sa se regenereze si sa elimine toxinele mai usor, ceea ce este un plus pentru pierderea kilogramelor
  • Imbunatateste sistemul digestiv, astfel ca nu se vor mai depune atat de usor caloriile, iar asta este posibil datorita faptului ca lecitina este un aminoacid important; de asemenea, previne aparitia bolilor de stomac
  • Stimuleaza tractul-intestinal
  • Faptul ca regenereaza ficatul va tine la distanta boli comune precum ciroza hepatica
  • Aduce un aport important de vitamine si minerale, iar unele sunt absolut necesare pentru favorizarea pierderii kilogramelor
 
 
 

Cum se consuma lecitina pentru a slabi?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Medicii recomanda sa consumam zilnic 420 - 550 mg de lecitina, daca vrem sa ne bucuram de beneficiile aduse pentru sanatate si slabire. Evident barbatii au nevoie cam de 550 mg de lecitina, iar femeile mai putin in functie de rata metabolica. Ne putem asigura doza necesara daca consumam suplimente alimentare din farmacii sau plafare.
 
De altfel, surse de lecitina sunt si unele alimente de la indemana, respectiv alimentele de origine animala. Iata ce poti alege:
 
  • Oua
  • Lactate si branzeturi ( cu putine grasimi)
  • Peste ( somon, cod, tilapia, etc)
  • Ficat
  • Inima
  • Creier
  • Carnea rosie ( in special cea de vitel)
  • Carne de pasare ( pui, curcan, rata)
  • Fructe de mare ( creveti)

 
Exista si surse vegetale cum ar fi legumele si semintele:
 
  • Soia si toate produsele derivate din ea ( tempeh, tofu, seitan, sos de soia, etc)
  • Germeni de grau
  • Avocado
  • Varza ( alba, mov, kale, varza de Bruxelles)
  • Fructe oleaginoase ( nuci, alune, caju)
  • Legume ( spanac, broccoli, conopida, fasole boabe)
 
Este o idee buna sa consumam atat suplimente alimentare cat si alimente bogate in lecitina, pentru ca astfel actionam pe toate directiile in organism si nu avem decat de castigat. Indiferent ce dieta de slabire vei tine, ai grija la marimea portiilor de mancare, gateste sanatos alimentele, iar din categoriile alimentare pe care ai voie sa le consumi, alege alimentele ce contin lecitina.
 
Ca sa favorizezii pierderea kilogramelor si mai mult, nu ezita sa consumi multe lichide zilnic, pentru ca vei elimina toxinele mult mai usor, iar nutrientii vor fi asimilati repede de catre organism.
 
 
 
Sursa: healthynewage.com;
 
 
 

 

Tags:
lecitina
memorie
slabire
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare