Legatura dintre anumite boli si alimentatie

Alimentatie 13.09.2017
Este foarte important sa avem un regim alimentar sanatos in mod regulat, dar desigur, stiti deja acest lucru de la medici si nutritionisti. Nu este o fita sa mananci sanatos si nu trebuie sa consumi alimente sanatoase doar atunci cand vrei sa slabesti cu ajutorul unei diete. Ideal este sa ne mentinem la o greutate normala si sa avem un corp sanatos din toate punctele de vedere. Abordand zilnic un regim alimentar sanatos din toate punctele de vedere te va face sa fii sanatos, sa ai o stare generala de bine si nu va mai trebui niciodata sa tii diete scurte si restrictive, pentru ca kilogramele in plus nu vor mai fi o problema.
 
S-a demonstrat ca exista anumite legaturi intre boli si regimul alimentar. Lipsa unor alimente sau excesul lor au legatura cu aparitia celor mai comune afectiuni. Iata mai jos care sunt aceste legaturi! 
 
1.Sodiul si hipertensiunea arteriala
O afectiune destul de intalnita in ziua de astazi si asta datorita alimentelor bogate in sodiu. Multe persoane adora sarea si o folosesc excesiv in orice mancare, dar iata ca in exces nu favorizeaza doar retentia apei in organism. Multe persoane se plang de hipertensiune si se intreaba care sunt cauzele, dar iata ca sarea poate fi una dintre ele.
 
Consumul excesiv de alimente bogate in sodiu ( de exemplu, sare) favorizeaza si intretine hipertensiunea arteriala, probleme cardiace si neurologice. Ca masura de prevenire, se recomanda ca in dieta zilnica sa nu se depaseasca 2300 ml sare pe zi. Daca va confruntati deja cu aceasta problema, specialistii recomanda utilizarea diureticelor, care nu fac altceva decat sa elimine prin urina excesul de sodiu, echilibrand astfel tensiunea arteriala.
 
2.Calciul si osteoporoza
Calciul este unul dintre cele mai importante minerale de care are nevoie organismul ca sa functioneze corespunzator. Ajuta la dezvoltarea normala a scheletului, a danturii, la coagularea sangelui, contractia musculara si conducerea nervoasa. Problemele de sanatate care pot aparea au legatura cu lipsa unei cantitati corespunzatore de calciu in organism, iar cele mai comune afectiuni sunt:
  • Osteoporoza
  • Rahitism
  • Osteomalacia
  • Pierderea dintilor
 
Cel mai bine este sa prevenim printr-un regim alimentar bogat in calciu. Acesta functioneaza foarte bine si cu alte minerale precum magneziu, zinc si vitamine precum D3. Absorbtia in organism nici nu se poate face fara vitamina D3. Se recomanda zilnic minim 1000 mg de calciu pe care il putem procura din suplimente alimentare, dra si diverse alimente precum:
  • Produsele lactate (lapte, iaurt, branza)
  • Tofu
  • Broccoli
  • Somon
  • Galbenus de ou
  • Conopida
  • Soia
  • Mazare
  • Fasole
  • Telina
 
In ceea ce priveste cantitatea de vitamina D3 necesara, un adult tanar are nevoie de 200UI/zi, iar un varstnic de 400-600 UI/zi. Alimentele bogate in vitamina D3 sunt:
  • Laptele integral
  • Somonul
  • Cerealele integrale
  • Sardinele
 
3.Grasimile si aparitia cancerului
Consumul exagerat de grasimi sau lipide nu este responsabil in mod direct de aparitia cancerului, dar cu siguranta creeaza in organism un mediu favorabil pentru aparitia lui. Apar modificarile celulare cu atat mai mult daca ai si predispozitie genetica, iar procesul este intretinut de consumul ridicat de grasimi. Cele mai intalnite tipuri de cancer sunt la san, prostata si colon.
 
Se recomanda sa nu consumati alte tipuri de carne in afara de peste, pui sau vita si mare atentie la gatire. Trebuie sa o preparati la gratar, la cuptor sau fiarta. De asemenea, lactatele trebuie sa fie degrasate ca sa fie sanatoase.
 
 
4.Lipidele saturate si colesterolul in bolile cardiovasculare
Consumul excesiv de grasimi saturate sau lipide saturate si acizi grasi duc la aparitia urmatoarelor afectiuni cardiovasculare:
  • Tromboze venoase
  • Trombembolism
  • Hipertensiune arteriala
  • Boala coronariana ischemica
  • Obezitate
 
Aceste afectiuni apar din cauza faptului ca pe peretii venelor se depun grasimi, care duc la sclerozarea venelor, la o proasta circulatie a sangelui si la alte complicatii locale. Se recomanda abordarea unui regim alimentar sanatos fara a face excese de grasimi saturate.
 
5.Fibrele vegetale si cancerul
Fibrele vegetale ajuta la imbunatatirea digestiei si a tractului intestinal, fapt pentru care se favorizeaza eliminarea substantelor toxice din organism, scade nivelul colesterolului si al glicemiei. Printr-un consum regulat de fructe si legume nu veti mai avea probleme cu digestia, constipatia, balonarea, boala coronariana si nici cu cancerul de colon sau rect. Previn chiar si alte tipuri de cancer. Iata care sunt sursele bune de fibre:
  • Mazarea
  • Lintea
  • Fasolea uscata
  • Semintele
  • Nucile
  • Cerealele integrale
 
Fibrele sunt foarte bune pentru sanatate si nu strica sa le consumati zilnic, asa ca abordarea unei diete cu fibre periodic nu strica nimanui. Plus de asta, va curatati organismul si veti scapa si de kilogramele in plus intr-un timp scurt.
 
6.Alcoolul si cancerul
Consumat in exces, alcoolul nu favorizeaza doar aparitia cancerului hepatic si al cirozei, ci si a altor afectiuni precum:
  • Accident vascular cerbral
  • Tensiune arteriala
  • Cardiomiopatie
  • Lipsa absorbtiei nutrientilor in organism, care aduce cu sine si alte afectiuni
  • Afectiuni ale stomacului
  • Cancer de gat, de limba, de laringe, esofag, daca este combinat cu fumatul
  • Cancer mamar
  • Cancer la plamani, daca este combinat cu fumatul
 
Se recomanda 1 pahar de alcool pentru femei si 2 pahare pentru barbati, dar consumate ocazional.
 
7.Nitratii si cancerul
Acestia sunt folositi in conservarea alimentelor si ii intalnim in meniurile bogate in proteine, produsele afumate (carnati,  sunca, bacon), sarate, care impreuna cu alcool si tutun pot favoriza cancerul esofagian si gastric.
Ca sa va asigurati ca nu aveti substante toxice in organism, se recomanda detoxifierea periodica, timp in care trebuie sa se consume fructe si legume cu continut de vitamine, minerale, fibre si proteine vegetale. Dureaza vreo 10 zile o curatare completa a organismului, dar va asigurati ca preveniti cele mai comune boli.
 
Cancerul se poate preveni prin alimentatie sanatoasa daca nu ai predispozitie genetica si daca tii cont de anumite sfaturi, pe care le poti pune in practica zi de zi. Nu sunt greu de respectat si te vor ajuta sa ai si o stare generala de bine.
 
Tu cand iti schimbi regimul alimentar cu unul mai sanatos?

 

Tags:
sodiu
cancer
grasimi
regim alimentar
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare