Legume umplute, dar cu mult mai putine calorii

Secrete 18.04.2019 dietetik
Nu mai este un secret ca romanii iubesc legumele umplute si mentionam aici popularii ardei umpluti cu carne si orez, dar putem da ca exemplu si sarmalele, ce contin aceiasi umplutura. Le consumam in cantitati mari de sarbatori cu tot felul de sosuri grase si mamaliga, dar si cu ocazia altor evenimente. Pe cat sunt de gustoase pe atat de multe calorii au. Sunt si asa mancaruri foarte consistente si chiar si asa le consumam peste masura. Nu spune nimeni insa sa renunti la ele, ci doar sa gasesti varianta lor sanatoasa si slab calorica si abia apoi poti consuma peste masura chiar si in cura de slabire. Nu este de mirare ca nimeni nu poate renunta la legumele umplute. Muncesti o data si bine in bucatarie, ai mancare pentru cateva zile bune si nu ai nevoie de garnitura sau sa te gandesti la combinatii alimentare. Pare destul de practic, dar asta ne poate costa silueta, dar si colesterolul!
 
In mod normal, la cat sunt de consistente legumele umplute, trebuie sa consumam la o masa 1 ardei umplut sau 2-3 sarmale mici. Problema este ca te poti abtine cu greu sa nu consumi mai mult, mai ales ca merg foarte bine cu smantana si mamaliga. Asadar, ne-am gandit sa-ti dezvaluim mai multe idei de legume umplute din care sa alegi si sa stii ca nu vei avea mustrari de constiinta in ceea ce priveste kilogramele in plus.
 

Ce umpluturi putem folosi pentru legume?

 
1.Cea mai sigura cale de a slabi mancand consistent este de a umple legumele cu diverse salate de cruditati. Mentionam aici salata de varza cu morcov, salata de telina, salata de rosii si castraveti, salata mexicana, etc. Legumele si verdeturile crude nu vor ingrasa niciodata, iar daca vrei un plus de consistenta nu ezita sa adaugi 2-3 linguri sau felii de:
 
  • Branzica de vaci
  • Perlute de branza
  • Urda
  • Sunca slaba de pasare
  • Prosciutto
  • Bacon slab
  • Hering
  • Sardine
  • Tin in apa
  • File de peste afumat
  • 3 felii de avocado (care contine grasimi sanatoase ca si pestele si fructele de mara)
 
In cazul in care vrei ca branza sau parmezanul sa se prleinga frumos si delicios pe legume, gateste tot la cuptor pentru 2-3 minute.
 
 
 
 
2.O compozitie care sa imite clasica compozitie pe baza de carne si orez – noi iti sugeram sa inlocuiesti orezul cu seminte si anume cuscus, quinoa, linte, dar sa stii ca merge si fasolea rosie sau neagra, nautul, ciupercile champignon la conserva sau gatite acasa, tofu si porumbul la conserva. Verdeturile pot fi adaugate din abundenta, dar si ierburile aromatice precum rozmarin, oregano, busuioc, menta, etc.
 
Sunt doua variante de a consuma semintele consistente la legume. Prima consta in hidratarea lor timp de 30 de minute in apa si apoi sa se scurga bine si sa se combine cu salata de cruditati si verdeturi, iar a doua varianta consta in fierberea lor, iar apoi sa se astepte sa se raceasca pentru a fi combinate cu cruditatile. In cazul in care vrei mai putina bataie de cap poti umple direct legumele cu semintele hidratate si lasa-le cateva minute la cuptor. Poti decora la final cu ierburi.
 
 
Cum trebuie sa fie legumele?
 
In afara de popularii ardei grasi mai exista si alte legume care prezinta potential de a fi umplute si mentionam aici:
 
  • Castravetii
  • Ciupercile champignon cu palarii mari
  • Rosiile
  • Castravetii - vezi aici sandvisuri din castraveti fara paine
  • Dovleceii
  • Vinetele
  • Ardeii mici si iuti, dar ai grija sa scoti samburii
  • Avocado (este un fruct care tine loc si de leguma)

 
Cele mai bune legume la slabire sunt cele in stare cruda ca sa castigi toti nutrientii pretiosi, dar mai exista si varianta de a gati la cuptor legumele gata umplute sau le poti rumeni putin la grill si abia apoi le poti umple cu amestecurile dorite.
 
 

Cum sa arate legumele in farfurie?

 
Legumele pot fi decupate si umplute intregi ca in cazul ardeilor grasi populari, dau legumele sau avocado pot fi taiate pe jumatate si umplute dupa bunul plac.
 
Poate nu stiai, dar legumele umplute si presarate in sosuri light si humusuri de casa din legume inlocuiesc perfect painea si mamaliga. Asta inseamna ca poti manca peste limita!
 
 
Nu ezita sa decorezi cu patrunjel, marar, leustean, vlastari, frunze de salata si condimente iuti precum piper cayenne, curry, turmeric, etc.
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
putine calorii
legume umplute
calorii
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare