Legumele care nu trebuie consumate in exces - le cunosti?

Secrete 28.06.2018 dietetik
Auzim tot timpul in jurul nostru ca este bine sa consumam atat legume crude cat si gatite la abur sau la grill, dar stiai ca nu tot ce este sanatos te ajuta sa slabesti? Unele legume sunt bune de consumat din cand in cand doar pentru satietate sau nutrientii pretiosi, dar nu trebuie sa exageram. Exista zeci de legume cu zero calorii din care putem alege, asa ca nu ar fi o problema sa ai grija la cantitatea consumata in cazul legumelor cu ceva mai multe calorii. 
 
Sigur esti curios sa afli despre ce legume este vorba. Nu trebuie insa sa te descurajezi si sa nu le mai consumi. Au totusi nutrienti de care organismul are nevoie din cand cand si este necesar sa avem un regim alimentar echilibrat si variat pana la urma. O cantitate mica din fiecare leguma ce urmeaza sa fie enumerata nu-ti va afecta silueta, daca ai pe langa multe alte legume sarace in calorii.
 
1.Porumbul fiert sau la conserva
 
Este gustos, zemos si are o culoare care iti incanta privirea. Se recomanda sa-l includem in alimentatie doar daca il combinam cat mai simplu si sanatos. Astfel il poti consuma chiar si zilnic pentru ca nu-ti va fi afectata silueta. Este important sa-l consumam gratie aportului mare de vitamina C, calciu si acizi grasi Omega-3, dar sunt indicati si pentru stimularea sistemului digestiv. Asa ii combini corect! Nu exagera cu cantitatea!
 
 
2.Cartoful obisnuit
 
Este un aliment de baza pentru cei mai multi dintre noi si poate fi gatit in multe feluri. Din pacate, are ceva cam multe calorii indiferent ca il consumam prajit sau sub forma de piure. Desigur, prima varianta chiar este considerata o bomba calorica. Poti alege sa consumi cartofi gatiti la cuptor si ornati cu marar si verdeturi sau sa alegi varianta sanatoasa a cartofilor si anume cei dulci pe care ii poti consuma in fiecare zi.
 
 
 
3.Fasolea boabe (fasolea uscata alba)
 
Fie ca o consumam fiarta sau sub forma de pasta, cert este ca are ceva mai multe calorii decat fasolea verde, care este destul de recomandata in majoritatea dietelor de slabire. Avantajul este ca ofera rapid senzatia de satietate si se mentine pentru cel putin 2 ore, asa ca nu va fi o problema sa consumam fasole boabe din cand in cand. Ajuta digestia si stimuleaza tractul intestinal intrucat contine multe fibre. Pentru perioada postului este perfecta, dar merge cand ne dorim uneori o masa consistenta. Nu-ti recomand sa o consumi zilnic. Ti-as sugera mai degraba sa incluzi in meniu mai des fasolea neagra sau rosie.
 
 
4.Radacinoasele
 
Au de regula culoarea alba sau bej si chiar daca partea frunzei din leguma este indicata in dieta, despre radacina nu se poate spune acelasi lucru. Un avantaj in a consuma radacinoase este ca le putem da prin razatoare si ca avem nevoie doar de 2-3 linguri la o mancare doar ca sa dam o aroma inedita si sa crestem gradul de satietate. In aceasta categorie intra telina (radacina), pastarnacul, radacina de patrunjel. Exista diete care incurajeaza consumul de telina, dar se recomanda tot moderatie. Organismul are nevoie de nutrientii legumelor mentionate. Asa consumi corect patrunjelul!
 
 
 
5.Tofu
 
Este leguma preferata a veganilor, dar si a celor care tin toate posturile. Gatim tofu cu ulei sau cu paste si este usor sa consumam un numar mai mare de calorii decat de obicei. Ce-i drept, este considerat carnea vegetarienilor, asa ca este de ajuns sa-l consumi fara ulei si cat mai simplu sau doar cu putin ulei de masline. Avantajul este ca are grad mare de satietate si oricum nu vei putea exagera.
 
 
6.Edamame
 
Seamana cu fasolea verde, dar de fapt este soia boabe verde. Sunt alimente complexe pentru vegetarieni, dar nu poti abuza de ele intrucat au in jur de 120 de calorii. In schimb, sunt destul de consistente si aduc reale beneficii pentur sanatate. Iti poti face uneori o mica pofta. 
 
 
 
7.Ciupercile carnoase si mari
 
In general, ciupercile sunt recomandate in curele de slabire si sunt consumate destul de des de catre vegani, dar trebuie sa stim exact ce soiuri sa alegem. Ca sa mergem la sigur putem alege ciuperci champignon sau pe cele medicinale.
 
 
8.Mazarea
 
Are ceva mai multe calorii decat fasolea verde, motiv pentru care trebuie sa o consumam mai rar si cate 2-3 linguri doar ca sa dam culoare mancarii. Nu trebuie sa o consumam in sosuri grase.
 
 
Majoritatea pozelor folosite sunt pentru a vedea combinatiile nepotrivite de alimente.
 

 

Tags:
legume
legume consumate in exces
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare