Mancare pe fuga – idei sanatoase si la timp

Mentinerea obiceiurilor sanatoase poate fi o provocare pentru fiecare dintre noi. Nici nu este de mirare daca ne gandim ca zilnic alergam de colo-colo si pare ca nu ne ajunge deloc timpul si pentru propria persoana. Parca totul se rezuma numai la indeplinirea responsabilitatilor in ceea ce priveste locul de munca si alte persoane din jur. Este de ajuns sa ai chiar si o perioada scurta de timp un stil de viata atat de haotic si vei observa ca si enervantele kilograme nu ezita sa se acumuleze in numar cat mai mare. La pachet cu surplusul de kilograme vin si problemele de sanatate specifice si mentionam aici obezitatea, afectiunile digestive si hepatice, diabetul, afectiunile cardiovasculare din cauza colesterolului marit si asa mai departe.
 
Lipsa timpului nu este o scuza clasica ca sa nu mananci sanatos. Oricum, in ziua de astazi nu mai exista nimeni care sa se poata lauda cu prea mult timp liber, dar ideea este sa te organizezi ca sa poti face si lucrurile ce tin de propria persoana. Sa te relaxezi, sa mananci o mancare gustoasa si sanatoasa, sa fii mereu energic cu ajutorul alimentatiei potrivite si sa te simti bine in propria piele. 
 
In cadrul acestui articol vei descoperi toate trucurile ca sa poti manca sanatos in orice moment al zilei indiferent cand de foame ti-ar fi, tinand cont si de lipsa timpului. Uneori, pentru o persoana foarte ocupata, conteaza chiar si 5 minute. 
 
Din pacate, exista foarte multe persoane care iau o singura masa pe zi din cauza ca nu stiu cum sa se organizeze cu mesele si cu gestionarea timpului, iar de regula, acea masa se ia la cina, aceasta fiind cea mai pretioasa si pretentioasa masa din zi. Orice mananci si nu este sanatos si slab caloric se acumuleaza imediat pe timpul noptii.
 
 

Ce este de facut?

 
Daca tot am expus problema generala, sa gasim si solutii, zic:
 
1.Profita de weekenduri ca sa incluzi pe lista de cumparaturi cat mai multe alimente sanatoase si slab calorice. Iata o lista cu peste 20 de alimente ieftine aici
 
 
2.Daca tot iti fac rost de alimente care sa te ajunga toata saptmana, tine cont sa le alegi pe langa lista data anterior si alimente trainice, respectiv varza, morcovi, paste, seminte de cuscus, seminte de chia, fasole rosie la conserva, porumb la conserva, conserve de ton in apa, o cutie mare de iaurt grecesc cu putine grasimi sau degresat, avocado, grapefruit, mere, ceapa rosie, etc.
 
 
3.Incurajam consumul de alimente la conserva pentru ca sunt destul de sanatoase si sunt practice. De exemplu, fasolea fierbe greu si intr-un timp lung, dar fasolea la conserva poate fi consumata pe loc. Asa este si cazul altor alimente la conserva.
 
4.Cumpara o varietate de verdeturi, legume si fructe pe care sa le speli bine si sa le tai cuburi sau julien si sa le pastrezi in pungute care se inchid cu sina si care sunt impermeabile. Oricand ti se face foame doar deschizi 1-2 pungi si ai o salata sau o garnitura rapida.
 
 
5.Profita de weekenduri si sa gatesti si sa-ti pregatesti caserolele de mancare pentru prima jumatate a saptamanii. Mancarea va rezista mult daca vei sti ce alimente sa combini. Poti gati cartofi copti, orez integral sau orez negru, salata marinata cu mix de legume (morcovi, cartofi, telina, varza, ardei gras rosu, ardei iute fara samburi, ceapa rosie, zeama de lamaie, etc.), humusuri din avocado, vinete sau alte ingrediente, supe crema din ciuperci, avocado, morcovi, dovleac placintar sau ce vrei, dovleac copt si lista poate continua. Doar imaginatie sa ai!
 
6.Caserolele trebuie sa stea in frigider si sa se inchida bine. Cand vei servi masa acasa sau la locul de munca, nici nu mai este nevoie sa reincalzesti mancarea. Unele mancaruri ca cele mentionate anterior sunt foarte gustoase si reci fiind.
 
 
7.Cand nu ai timp de nimic din cele mentionate poti alege varianta simpla, usoara, dar care costa putin si anume sa-ti comanzi mancarea la locul de munca. Desigur, sa nu constea in pizza, fast-food, friptura de porc si orez sau altele de genul. Alege carne slaba gatita la grill, cuptor sau fiarta cu o garnitura sanatoasa si o salata langa.
 
 
8.Ia tot timpul cu tine o sticla mare de smoothie, pentru ca tine de foame.
 

 

Tags:
mancare pe fuga
idei sanatoase mancare
mancare la timp
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare