Mancare pentru chef de viata

Secrete 22.04.2010 Ramona Bunescu

Pornind de la 127 de feluri de mancare consummate in ultimul an, participantii au putut fi impartiti in doua mari categorii: consumatorii de hrana integrala si cei care consumau hrana procesata. Peste cinci ani, cercetatorii s-au intors la subiectii lor, prezentand de aceasta data un chestionar despre depresie.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Concluziile sunt foarte triste: cam 58 la suta din grupul care consuma hrana procesata era predispus la depresie. Desi au fost de asemenea identificati si separati si alti factori cauzatori de depresie, cum ar fi fumatul sau masa corporala mare iar persoanele care deja prezentau semne de depresie au fost excluse din studiu, rezultatele finale privind predispozitia la depresie nu au fost afectate!  

 

Concluzia? Consumul indelungat de alimente procesate creste riscul depresiei, pe cand alimentele integrale/proaspete ne protejeaza impotriva acesteia.  

 

Toate ca toate, dar mancarea ne poate influenta si pe termen scurt – atat in bine (ce senzatie inaltatoare cand balotezi o mega-salata sanatoasa!) cat si in rau (va amintiti senzatia de vinovatie aparuta dupa un dezmat culinar?).  

 

Mancarea ne afecteaza in plan imediat si echilibrul chimic al creierului, lucru aratat de altfel de studii la fel de serioase ca acesta de mai sus.  

 

Cum si de ce ne influenteaza pestele 

 

Astazi este asociat cu efectele benefice ale acizilor grasi (omega 3), care sunt cunoscuti ca antidepresivi. Citeam recent ca macroul, scrumbiile si sardinele sunt excelente surse de omega 3 (eu stiam de somon dar aceste specii par foarte la indemana).

 
Cum si de ce ne influenteaza cacaua  
 
Deja multi am auzit de flavonoizi si ce mare concentratie de flavonoizi are cacaua. Este vorba de substante care ajuta la vascularizarea creierului, reducand oboseala (mentala) si stadiul ei foarte periculos, epuizarea. Dar dar e bine sa optati pentru ciocolata mai putin procesata (puteti icnerca ciocolata neagra, organica, cu cel putin 70% cacao. Puteti cauta si boabe zdobite de cacao, pe care sa le rontaiti ca atare sau le puteti adauga diverselor feluri de mancare sau bauturi. Puteti amesteca cacao cu lapte si banane sau puteti face un amestec de fructe de padure cu ciocolata neagra. 


Tags:
raw
hrana procesata
depresie
alimente integrale
legume proaspete
peste
dieta energie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare