Meniu cu anumite categorii de legume si verdeturi pe zile – timp de 2 saptamani

Secrete 01.02.2019 dietetik
De ce sa te complici cu meniuri care de care mai complicate cand poti apela mereu la legume si verdeturi? Nu doar ca se prepara repede, dar sunt si foarte sanatoase, dar din pacate, exista inca multe persoane care nu stiu sa profite de avantajele lor. Cand ne gandim la legume nu ar trebui sa luam in calcul doar salatele despre care multi considera ca nu tin de foame. Nu ai idee ce mese consistente si delicioase poti pregati cu ajutorul lor. Acestea sunt si motivele pentru care ne-am gandit sa-ti propunem un meniu variat pe baza de legume, verdeturi si fructe pe care il poti tine 1-2 saptamani sau cat timp doresti pana ajungi la silueta dorita. De asemenea, dupa incheierea dietei poti consuma si carne slaba de 2-3 ori pe saptamana ca sa mentii rezultatele cat mai mult timp cu putinta, dar tot legumele sa predomine.
 
Nici o masa fara legume, asta este clar! Legumele nu doar ca au culori deosebite si arome care multumesc chiar si pretentiosii, ci scot orice masa din banalitate. Nu te mai gandi pentru moment la clasica salata a romanilor pe baza de rosii, castraveti, ceapa si frunze de salata cand exista multe alte variante cu care poti alterna.
 
Spuneam si anterior ca dieta aceasta propune consumul anumitor categorii de legume in fiecare zi, iar scopul este ca organismul sa primeasca o varietate de nutrienti, iar cel care tine dieta sa nu se plcitiseasca si sa nu simta nici un moment din zi senzatia de foame. 
 
Un alt avantaj al acestei diete este ca poti manca cat doresti dintr-un fel de mancare si poti avea cate mese vrei tu intr-o zi. Caloriile nu se vor acumula daca combini doar ingrediente slav calorice, iar cruditatile predomina in farfurie. Iata cum arata mesele pe zile:
 
1.Ziua fructelor si legumelor
 
Cele mai recomandate fructe ar fi avocado, clementinele, rodiile si grapefruitul, ia in ceea ce priveste legumele poti folosi absolut orice. Este prima zi de dieta, iar organismul are nevoie de detox, motiv pentru care iti propunem doar salate de legume, verdeturi si fructe sau humusuri din fructe sau legume ce pot fi decorate cu legume crude si taiate marunt. De exemplu, poti incerca 5 retete de humus din avocado cu legume si ai retetele aici.
 
 
 
 
2.Ziua proteinelor vegetale
 
Sunt cele care trebuie sa inlocuiasca carnea, asa ca nu ezita ca pe langa salatele de cruditati sau legumele fierte sau gatite la grill sa adaugi si 3-4 linguri de:
 
  • Ciuperci de toate soiurile (alege in special champignon)
  • Naut la conserva
  • Mazare la conserva
  • Orez brun sau rosu sau integral
  • Tofu la conserva
  • Seminte de cuscus sau quinoa
  • Hrisca
  • Vinete
  • Natto la conserva 
  • Fasolea de toate soiurile (alege in special fasole rosie sau neagra) – nu ingrasa spre deosebire de fasolea alba
  • Linte
  • Porumb la conserva
  • Broccoli – sa stii ca merg consumati chiar si cruzi, inlocuind frunzele de salata
 
Poti face supe de zarvaturi, tocanite de legume, salate cu seminte si cruditati, supe crema sau platouri haiducesti vegane cu mancarica de legume si garnitura de legume la grill.
 
 
3.Ziua smoothieurilor
 
Nu te gandi ca este o zi prea drstica. O putem numi si o zi a lichidelor, deci pe langa 6-8 pahare de smoothie pe zi poti consuma supe de zarzavaturi, supe crema, humusuri din legume sau salate de cruditati. Nu uita si de apele infuzate cu legume si fructe!
 
 
 
4.Ziua  ciupercilor
 
Poti gati ciupercile la grill, sotate la ceaun sau la cuptor, dar nu uita si de marinarea in stil coreean dupa reteta aici. Poti consuma ciupercile diferit intr-o zi la fiecare masa principala si poti combina ardei gras rosu, ardei iute, usturoi faramitat sau ceapa rosie, ceapa verde, rosii, verdeata.
 
 
5.Ziua mancarilor mexicane
 
Poti consuma un mix de legume colorate si anume:
 
  • Tofu
  • Seminte de quinoa
  • Porumb la conserva
  • Fasole rosie sau neagra la conserva
  • Rosii
  • Avocado
  • Ceapa rosie
  • Patrunjel 
  • Guacamole

 
6.Ziua mancarilor mediteraneene
 
  • Seminte de cuscus
  • Patrunjel mult
  • Rosii cherry
  • Castraveti
  • Dovlecei
  • Vinete
  • Avocado
  • Ceapa rosie
  • Mere
  • Naut
  • Legume marinate
  • Putina branzica de vaci  - decorare

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!


7.Ziua terciurilor cu fructe si legume
 
Consuma:
 
  • Fulgi de ovaz
  • Seminte de in macinate
  • Lapte vegetal
  • Rosii uscate
  • Hrisca
  • Fructe de padure

 
Meniul se repeta cat este nevoie.
 
Tags:
meniu cu legume si verdeturi
meniu cu legume
legume
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare