Mituri din lumea nutritiei

Secrete 22.12.2009 Madalina Stama

Mit 1. Cea mai buna dieta este cea saraca in carbohidrati
Dupa studii de-a randul, expertii au ajuns la o concluzie: dietele sarace in carbohidrati nu sunt cu nimic mai presus de celelalte metode de slabit. In ciuda zvonurilor si miturilor, care bantuie lumea nutritiei, slabirea este favorizata de reducerea aportului caloric impreuna cu un program riguros de sport. Si, studiile ne mai arata ca dietele sarace in carbohidrati nu sunt atat de sanatoase cum le lauda autorii lor. 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Astfel, cresc riscul de: oboseala, pierdere osoasa, deshidratare, hipoglicemie, carente de vitamine, dezechilibrul balantei electrolitiilor etc. Iar dietele foarte sarace in carbohidrati pot afecta nivelul de colesterol si circulatia sangelui catre inima. Si-atunci de ce unii slabesc cu dietele sarace in carbohidrati? Poate ca astfel consuma mai putine calorii.

 

Mit2. Lactatele cresc riscul luarii in greutate
De fapt anumite alimente nu favorizeaza luarea in greutate.In definitiv ingrasatul depinde de aportul caloric al respectiv persoane, numarul de calorii arse, dar si de rata metabolismului.

 

Mit3. Combinarea de alimente poate favoriza luarea sau pierderea in greutate
Fals! Combinarea alimentelor nu influenteaza deloc procesul de ingrasare sau pierdere in greutate.

 

Mit 4. Alimentele fara grasimi nu va ingrasa
De fapt, caloriile tot calorii se numesc, indiferent de “forma” sub care se prezinta. Ca vorbim de alimente cu putine calorii, fara sau multe, toate aceste alimente au ceva in comun. Ghiciti? Caloriile! 
Pana la urma este nevoie de un extra de 3500 de calorii ca sa puneti un kilogram pe voi, chiar daca acele calorii provin din alimente cu putine grasimi sau asa-zise alimente fara grasimi, care fie vorba intre noi nu-s atat de sarace in lipide.

 

Mit 5 Consumand alimente bogate in fibre se previne absorbtia caloriilor
Fibrele prezinta intr-adevar multe beneficii, insa nu acela de a scade riscul absorbtiei de calorii, venite din mancare. De asemenea, expertii in nutritie ne informeaza ca laxativele nu au nici un impact asupra absorbtiei de calorii din mancare.
Voi de ce mituri ati auzit?

Tags:
mituri
nutritie
carbohidrati
lactate
grasimi
calorii
slabire rapida
ce mananc
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
2 Comentarii
  • Cristina
    1. Cristina 19.01.2010 17:36

    De.. prea multe! 1/2 de grapefruit inainte de masa ... creste arderea grasimilor. Logic, NU e adevarat. Unele legume/fructe au "calorii negative" (adik consumi mai multe calorii sa le digeri decat au ele).. din nou, FALS Un "semi-mit" sa ii spunem... daca faci sport dimineata, cresti metabolismul. E adevarat ca pe scurt timp, iti accelerezi arderile, dar nu conteaza cand faci sport, important e sa faci (si nu inainte de culcare ca te "trezesti" cu insomnii)

  • Vizitator
    2. Vizitator 09.07.2010 11:26

    1 kg = 7000 calorii, nu 3500 calorii (care de fapt sunt Kcal)

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare