Morcovul, aliatul dietelor

Morcovul poate fi consumat fie crud, fie preparat, fiert, la cuptor sau sub forma de sote. Merge de minune ras in salate, fiert in supe, in soteuri cu sosuri usoare, la cuptor sau pur si simplu transformati in suc vitalizant.

Culoarea morcovilor este un util indicator pentru concentratia de caroten si provitamina A.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Un truc: cu cat sunt mai portocalii, cu atat sunt mai proaspeti si mai plini de sanatate.

Morcovul este o legum? care face minuni in cursul dietelor, dar nu numai, fiind un aliat de baza al regimurilor de slabit.

Daca analizezi mai aproape beneficiile morcovului, iata ce descoperi.  

Morcovii sunt deosebit de bogati in provitamina A: 25 de grame morcovi cruzi acopera mai mult de jumatate din cerintele zilnice de vitamina A, dar si de minerale (calciu, fier, potasiu) si fibre.  

Morcovii sunt ideali, daca dieta pe care o urmezi are ca scop reducerea colesterolului, si este saraca in grasimi, pentru ca morcovii au capacitatea de a regla nivelul colesterolului “rau” din sange.  

Sunt ideali in dietele disociate, pentru ca au un continut mare de fibre si ajuta la stimularea tranzitului intestinal.  

Mancati cruzi morcovii aduc maximum de vitamine si minerale. Cele mai multe din minerale sunt depozitate in coaja subtire a morcovului astfel ca este bine sa-i mananci cu tot cu coaja, dar foarte bine spalati inainte. 

Morcovul crud are 32 de calorii la 100 de grame, iar morcovul fiert sau preparat la cuptor numai 22.  

Cei care vor sa profite de toate beneficiile din morcovi, merita sa afle ca, sute de ani, aceasta minunata leguma a fost consumata integral, nu doar radacina, ci si frunzele, florile si chiar semintele.  

 

Funzele de morcov, spalate bine pot fi puse ca atare in salate, taie fin. Frunzele proaspete de morcov sunt foarte bogate in clorofila, o substanta care nu a putut fi niciodata sintetizata in laborator, si care, conform cercetarilor recente, are proprietati antitumorale, depurative si antioxidante cu adevarat remarcabile.  

Exista zeci de soiuri de morcovi: albi, galbeni, portocalii, in vreo trei nuante, mov si negri.

Tags:
Morcovul
aliatul dietelor
morcov
provitamina A
diete pentru slabit
colesterol
diete disociate
caroten
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare