Noptile pierdute iti pun viata in pericol

Cum te simti a doua zi dupa ce ai facut o noapte alba? Nu prea bine, nu? Indiferent daca ai petrecut pana dimineata, ca lucrezi in tura de noapte sau ca nu te-a lasat bebe sa dormi, o noapte pierduta iti poate afecta foarte grav sanatatea. 

Mama mea mereu mi-a spus ca noaptea e facuta pentru somn, dar daca atunci e distractia cea mai mare, cum sa o ratezi? Sau daca serviciul tau presupune sa lucrezi noaptea, ce ai de facut? 
 
Un program haotic al orelor de somn iti afecteaza ceasul biologic, a aratat un studiu realizat la Harvard. Acelasi studiu a tras un semnal de alarma si a avertizat ca cei care au un astfel de stil de viata se expun unor afectiuni grave, precum diabetul si, numai in cazul femeilor, cancerului la san
 
Si cercetatorii olandezi au facut un studiu despre nesomn si au explicat ca doar 4 ore dormite pe noaptea afecteaza abilitatea organismului de a folosi insulina, pentru a converti zaharul in sange, ceea ce mareste riscul de diabet. Capacitatea organismului de a utiliza insulina pentru procesarea zaharului se reduce cu un sfert atunci cand se injumatateste timpul de odihna, se arata intr-un raport aparut in Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.
 
Pe langa diabet, o persoana cu un program de somn haotic nu doar ca este mai irascibila, ci ar putea suferi, de alte complicatii cum ar fi boli de inima, orbire sau chiar amputarea membrelor
 
 
Daca sanatatea este pentru tine mai putin importanta decat frumusetea, afla ca si aceasta este afectata de noptile nedormite. Pielea isi pierde elasticitatea, porii se deschid, ridurile apar mult mai devreme, iar fumul de tigara si alcoolul faciliteaza aparitia acneei. Mai mult, parul isi pierde elasticitatea si stralucirea si se rupe mult mai usor.
 

Ce poti sa faci cand nu ai alta solutie?

 
Daca nu te induri sa renunti la iesitul prin cluburi (ca doar vrei sa-ti traiesti viata din plin, nu?), nu-ti permiti sa renunti la job, iar copilul trebuie crescut cu rabdare, nu-ti ramane decat sa cauti solutii prin care sa-ti menajezi cat de cat organismul. 
 
Alimentatia trebuie sa fie pe cat posibil de sanatoasa si trebuie sa contina proteine (carne, branzeturi slabe, alune), fructe si legume. Alege ceaiul verde in locul cafelei si evita dulciurile si gustarile pe care le cumperi de la automat. 
 
Sportul este foarte important in mentinerea sanatatii, asa ca strecoara cateva exercitii in cursul noptii pe care o petreci la birou sau profita de zilele libere si plimba-te cu bicicleta in parc sau alearga dimineata. 
 
Ca sa rezisti unui stil de viata haotic trebuie sa ai grija de somnul tau, chiar daca inseamna ore putine sau ca odihna ta are loc ziua. Cea mai importanta conditie pentru un somn profund este intunericul din camera. Cumpara perdele sau jaluzele, iar daca nu ai cum sa le pui la geam, o masca pentru somn este minunata. Pune-ti si dopuri de urechi si vei dormi bustean.
Tags:
nopti
distractie
sanatate
somn
diabet
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare