Nu rata fructele toamnei

De Toamna 04.09.2013 Livia Caled

Nu are rost sa va intristati ca a venit toamna, acest anotimp vine si el cu tot felul de bunatati. Dati o fuga pana la piata si o sa va copleseasca numarul mare de legume si fructe, care mai de care mai imbietoare. Pregatiti-va borcanele pentru magiunuri si compoturi, tavile pentru prajituri si faceti loc in camara pentru borcanele de muraturi. Azi o sa va vorbim despre cele mai asteptate fructe ale toamnei, toate pline de proprietati benefice pentru sanatate.

Care sunt cele mai asteptate fructe ale toamnei?


1. Strugurii
Toamna fara struguri e ca nunta fara lautari. Fie ca sunt negri, albi sau rosii, strugurii sunt o sursa excelenta de vitaminele C si K, hidrateaza organismul, contin multe vitamine din complexul B, magneziu, calciu, acid salicilic, potasiu, mangan, fier, acid folic si cate si mai cate. Strugurii contin si compusi care reduc alergiile, curata ficatul, mentin rinichii sanatosi, te tin departe de problemele cardiovasculare si sunt buni ca remediu pentru constipatie.

3. Prunele
Considerate vedetele toamnei, prunele sunt printre cele mai sanatoase fructe. Prunele contin fibre, potasiu, vitamina A, vitamine din complexul B, magneziu, vitamina E, calciu, magneziu, fier si vitamina C. Cu un continut de doar 46 de calorii la 100 de grame si multe zaharuri sanatoase, prunele sunt alegerea corecta cand vine vorba de curele de slabire. La ce sunt bune ele? Sunt pline de antioxidanti care lupta cu radicalii liberi, combat depresia, previn constipatia, accelereaza tranzitul intestinal, ajuta la reglarea glicemiei, previn anemia, scad colesterolul si intaresc imunitatea. Mai multe despre calitatile extraordinare ale prunelor gasiti aici.

2. Gutuile
Ce e toamna fara miros de gutui? Ele se pastreaza mult timp daca le punem la fereastra, parfumand orice incapere cu aroma lor. Gutuile sunt foarte aromate si sunt folosite mai ales in dulceturi. Ele contin multe fibre, fier, vitamina A, sodiu, magneziu, acid folic, calciu si alti nutrienti. Care sunt beneficiile consumului de gutui? Pentru ca sunt pline de antioxidanti, lupta impotriva radicalilor liberi, despre care se stie ca sunt periculosi pentru organism, previn bolile de inima, ajuta digestia, sunt bune pentru raceala. De asemenea, gutuile sunt foarte bune ca tratament pentru diaree, dizenterie, tuberculoza sau ulcer gastric.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!



4. Smochinele
Sunt delicioase cand se coc si se gasesc mai ales in zonele mediteraneene si, in general, in tarile cu o clima calda. Smochinele se gasesc si la noi, acesta fiind anotimpul cel mai potrivit sa le consumam pentru ca toamna este sezonul lor. Ele contin fibre, potasiu, calciu, magneziu si mangan, minerale care tin sub control tensiunea, ajuta digestia si impiedica asimilarea grasimilor, de aceea sunt recomandate in curele de slabire. Smochinele contin antioxidanti si mentin colesterolul in limite normale. Consumul regulat de smochine poate preveni aparitia cancerului de san la femei, in special dupa menopauza.

5. Merele

Sunt considerate printre cele mai sanatoase fructe din lume si asta pentru ca sunt pline de antioxidanti care protejeaza impotriva mai multor tipuri de cancer. De asemenea, merele sunt bune pentru rinichi, scad colesterolul rau, stimuleaza imunitatea, mentin in limite normale glicemia si ajuta plamanii sa se mentina sanatosi. De asemenea, merele sunt foarte bune ca tratament pentru raceala. Cu un surplus de mere in camara din bucatarie nu va mai fi nevoie sa dati fuga la farmacie de fiecare data cund sunteti raciti!

6. Perele
Ca si merele, perele sunt pline de antioxidanti care ne curata organismul de toxine. Perele sunt bune pentru inima, colon, sistemul digestiv si ochi. Fibrele, vitamina C, cuprul si vitamina K sunt cele mai concentrate elemente dintr-o para: consumul unei pere medii asigura 15-20% din necesarul zilnic de fibre al organismului nostru. Vitamina C, prezenta si in pere, stimuleaza lupta celulelor impotriva infectiilor, distruge virusi si bacterii si regenereaza vitamina E, un puternic antioxidant.

7. Rodiile
Nu cresc la noi, insa le gasim in supermarketuri si e ok sa le consumam acum cand e sezonul lor. Ele sunt pline de antioxidanti, sodiu, calciu, fosfor, niacina, vitamine din complexul B si vitamina C. Sucul de rodii joaca un rol important in prevenirea bolilor de inima si are efect benefic asupra nivelului de colesterol rau din organism. Un alt beneficiu al consumului de rodii este incetinirea dezvoltarii celulelor care dezvolta cancerul de prostata. Rodiile au proprietati anti-inflamatorii si sunt foarte bune ca remediu pentru artrita. Mai multe studii au aratat ca extractul de rodii, bogat in antioxidanti, inhiba schimbarile ce se produc la nivel celular, ca un efect la expunerea la ultraviolete.

Tags:
fructele toamnei
fructe toamna
fructe sanatoase
toamna fructe
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare