Nucile

Nucile sunt in momentul lor de glorie. Sunt sanatoase, gustoase si sunt gustarea perfecta. Se spune ca patru nuci pe zi sunt secretul unei inimi sanatoase! Pentru toate acestea si pentru multe altele, azi, laudam nucile.

      

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Toti expertii in nutritie spun ca nucile sunt extrem de bune pentru sanatate, caci sunt foarte bogate in grasimi sanatoase si pot fi luate oriunde ai merge, ca gustari rapide si gustoase. Datorita amestecului de grasimi si proteine, sunt unul dintre alimentele care produc combustibil greu de ars pentru organism, asa ca ajuta si la echilibrarea zaharului din sange. In plus, reduc insulina si colesterolul rau, marindu-l pe cel bun.

Nucile te scapa si de inflamatiile cronice, previn si combat bolile de inima si diabetul. Nucile sunt o excelenta sursa de vitamina E, care este un antioxidant extrem de puternic ce previne cancerul de prostata si plamani. Au si seleniu, care ajuta foarte mult organismul, dar si calciu si cupru. Mai mult, acestea iti vor furniza un mineral esential, magneziul, dar vor veni si cu o doza importanta de vitamina C. Miezul de nuca mai contine vitaminele B1, B2, B5, PP si caroten si sunt bogate in sodiu, potasiu, fosfor, fier si iod.

Nucile sunt foarte bogate in calorii si uleiuri, dar grasimile pe care le contin sunt integral din categoria celor bune, 100 de grame de miez de nuca avand 583 de calorii. Uleiul de nuca scade colesterolul, este sursa de omega-3, omega-6 si acizi grasi nesaturati si, ca bonus, au fibre care sustin aparatul digestiv. O lingura de ulei de nuca, pe zi, sau patru nuci intregi, asigura integral necesarul de acizi grasi omega 3 si omega 6.

Si asta nu este tot. Nucile amelioreaza senzatia de oboseala, de iritabilitate, combat  insomnia, astmul si intaresc sistemul imunitar. Miezul de nuca se poate consuma proaspat sau usor prajit, in ultimul caz fiind mai usor digerabil. Datorita continutului redus de carbohidrati si de zaharuri, nuca este indicata si in regimul diabeticilor, insa poate fi de ajutor si in tratarea problemelor stomacale, scrie emax-healt.

Alaturi de nuci si alunele, migdalele, arahidele si fisticul intra in aceeasi categorie, a fructelor uleioase binefacatoare, deci nu te limita numai la nuci si consuma din toate acestea (cate putin si cat mai variat) in fiecare zi.

Ai mancat nuci, azi?

Tags:
Nucile
nuci
colesterol
grasimi sanatoase
omega3
minerale
vitamine
calciu
magneziu
calorii
diabet
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare