Nutritionistii iti spun cum faci fata exceselor alimentare imediat dupa post

Perioada a purificarii sufletesti, postul este, pentru multi dintre noi, perioada a dezechilibrului nutritional si, pe alocuri, chiar argument pentru infometare. Pe de alta parte, se apropie sarbatorile de iarna, deseori considerate un pretext de „ghiftuire”, pentru mesele bogate in preparate si dulciuri traditionale, bogate in calorii. Nutritionistii iti spun cum faci fata exceselor alimentare imediat dupa post.

Urmeaza, asadar, o perioada de trecere brusca de la o stare la alta, de la un dezechilibru la altul, complet diferit. Aceste dezechilibre sunt, insa, resimtite din plin de organism, iar de aici si pana la stari de disconfort si chiar vizite neprevazute la spital nu este decat un pas. Tocmai pentru a ne proteja de neplaceri, nutritionistii amintesc ca este important sa mancam echilibrat, mai ales in aceste ultime zile de post si apoi in zilele aferente sarbatorilor de iarna.
 

Maria Nitescu, medic primar igiena alimentatiei si nutritiei spune ca „este bine ca persoanele sanatoase care postesc sa consume zilnic cereale integrale, legume si fructe, precum si alimente vegetale cu continut crescut de proteine: soia, fasole uscata, mazare, linte, naut, ciuperci, nuci, migdale si arahide. De asemenea, trebuie profitat de zilele cu „dezlegare la peste” pentru a aduce organismului proteine de calitate superioara, elemente minerale, vitamine si grasimi esentiale Omega 3."

Nutritionistul atrage atentia ca postul reprezinta un bun prilej de a reduce consumul de grasimi saturate si de a beneficia de bogatia de nutrienti si fibre alimentare, oferita de cerealele integrale, legume si fructe, precum si de leguminoase si semin?e. Acompaniate de grasimi vegetale bogate in acizi grasi esentiali, Omega 3 si Omega 6 care se gasesc in uleiruile vegetale, in margarinele de noua generatie si in fructele oleaginoase, alimentele din post, alaturi de o hidratare corespunzatoare, pot oferi energia si nutrientii necesari bunei desfasurari a functiilor organismului in aceasta perioada.
 
 
Fireste ca este greu sa evitam mancarurile gustoase, chiar daca stim ca sunt bogate in grasimi rele si au multe calorii. Ce putem face este sa mancam moderat din preparatele traditionale si sa nu uitam ca baza trebuie sa o constituie cerealele integrale, legumele, fructele si lactatele cu continut redus de grasime. De asemenea, hidratarea este esentiala iar miscarea, nu trebuie uitata, chiar daca vremea nu este tocmai prietenoasa.

Decembrie este luna schimbarilor si a exceselor alimentare, este luna in care punem la mare incercare organismul. Sa nu uit?m insa cat este de importanta pentru sanatatea noastra o alimentatie pe cat posibil echilibrata si o viata activa, chiar si in perioada sarbatorilor, pentru a ne putea bucura pe deplin de ele.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
Nutritionistii iti spun cum faci fata exceselor alimentare imediat dupa post
post
mancare de post
excese alimentare
probleme de ficat
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare