Oare chiar este necesar sa bem 2 litri de apa pe zi? Afla totul aici!

Peste tot in jurul nostru ni se spune ca este absolut necesar sa bem 2 litri de apa pe zi sau chiar mai mult, asta insemnand undeva la 6-8 pahare. La o prima vedere, oricine ar crede ca este cam mult sa consumi atatea pahare cu apa zilnic, mai ales ca asta presupune si sa te duci des la toaleta si poate nici serviciul nu permite acest lucru. De regula, persoanele ocupate se gandesc mai putin intr-o zi obisnuita la cata apa trebuie sa bea. Stiu foarte multe persoane, care de dragul de a da jos cateva kilograme s-au pus pe treaba si s-au fortat sa bea cat mai multa apa. Nimic mai gresit!
 
In ceea ce priveste afirmatia ca trebuie sa consumam 2 litri de apa zilnic nu se poate spune ca este gresita in totalitate, dar nici nu are legatura cu fortarea persoanei. Ideea de baza este ca trebuie sa ne hidratam zilnic pentru a favoria eliminarea toxinelor, pentru a accelera metabolismul, pentru a stimula digestia si tractul intestinal. Daca stii cum sa consumi apa, aceasta poate fi un aliat pentru silueta si sanatate, dar cand te fortezi mai mult poate degrada sanatatea. 
 
Cei mai multi oameni cred ca trebuie sa consume zilnic apa ca atare, dar de fapt sfatul pe care il primim in jur este sa consumam 2 litri de lichide. Este de inteles ca nu asta nu inseamna doar apa ca atare, ci si fructe, legume, verdeturi, supe, shake-uri, ceaiuri, ape aromatizate, sosuri light si smoothieurile. Pe parcursul unei zile, cu siguranta ajungem sa consumam cateva variante dintre cele mentionate, iar daca completam si cu 3-4 pahare de apa in momente cheie ale zilei, practic reusim sa respectam principiul celor 2 litri de lichide pe zi.
 
 
 

Cand trebuie sa consumam apa atunci?

 

Ca sa fie clar pentru toata lumea, nimeni nu trebuie sa se forteze sa bea atata apa ca atare. Apa nu se consuma oricum. Ea trebuie sa ne hidrateze intr-un mod cat mai util si trebuie sa o dam organismului exact atunci cand o cere. Factorii care conteaza cand vine vorba de consumul de apa sunt destul de multi. Conteaza varsta, sexul, conditia fizica, faptul daca esti o persoana sedentara sau una activa, daca practici exercitii la sala de fitness sau un sport anume, conteaza si anotimpul in care ne aflam. De exemplu, vara corpul cere oricum multa apa rece, pentru ca transpiram mult si trebuie sa inlocuim apa pierduta din corp, dar iarna corpul are nevoie de alt gen de hidratare si anume care sa-l ajute sa faca fata cu brio gerului naprasnic.
 
 
De asemenea, mai exista si alti factori care conteaza cand vine vorba de consumul de apa in afara de cei mentionati. Trebuie sa tii cont de metabolismul tau. Poate ai o rata metabolica scazuta, iar corpul nu are nevoie de atat de multa apa pentru a declansa arderile din corp sau poate urina nu este colorata mereu incat sa fie nevoie de apa. Este necesar sa consumi apa atunci cand observi ca are o culoare de galben puternic sau maro. Este semn clar ca trebuie sa elimini toxinele. Ca tot vorbeam de rata metabolica, unele persoane sunt mai predispuse la a transpira indiferent de anotimp, pe cand altele nu. Orice semn care iti indica ca transpiri mult, este clar ca organismul are nevoie de apa.
 
 
 
Si alimentatia propriu-zisa conteaza cand vine vorba de consumul de apa. Daca esti o persoana care consuma des prajeli, dulciuri, sosuri grase, mezeluri pline de sare sau condimente foarte picante, cu siguranta organismul iti va cere o cantitate consistenta de apa, iar daca nu bei apa atunci, poti deshidrata grav organismul. Un organism deshidratat in permanentaa este predispus la par tern, unghii casante, piele cu tendinta de imbatranire, pofta de mancare exagerata.
 

 

La ce riscuri ne expunem daca bem apa fortat?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Daca alte organe se vor bucura de consumul de apa, rinichii nu vor fi prea incantati. Ii poti solicita si chiar poti face pietre la rinichi, asa ca ai mare grija. Nici vezica nu va fi prea fericita. De asemenea, poti face retentie de apa, te vei simti balonat si poti acuza dureri abdominale. Daca urina e alba, nu are rost sa te fortezi cu apa. Concluzia este sa bei apa atunci cand iti cere corpul si nu uita ca lichide inseamna si alte alimente si mancaruri sanatoase. 
 

 

Tags:
apa
2 litri de apa pe zi
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare