Ouale

Oul este un aliment complet, complex si foarte sanatos. Ouale contin nutrienti esentiali, in cantitati foarte mari, raportat la dimensiunea lor, sunt beneficie la orice varsta si nu cresc colesterolul, ba chiar din contra. Omul sanatos poate consuma fata niciun fel de probleme, pana la 5-7 oua pe saptamana.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Ouale sunt un aliment de nota zece, reprezentand combinatia perfecta intre proteine, grasimi sanatoase, carbohidrati si nutrienti - minerale si vitamine. Un ou de gaina are in medie 50 de grame si contine, 70-80 de calorii. Ouale sunt o sursa excelenta de triptofan, un asigurand 25% din necesarul zilnic. Triptofanul face parte din categoria aminoacizilor esentiali care sunt absolut necesari celulei nervoase. Un ou aduce 15% din necesarul zilnic de proteine, este o sursa importanta de vitamine din grupul B (B2, B12, B5), dar si de vitamina D, precum si o importanta sursa de vitamina A. Ouale contin fosfor, seleniu, fier, potasiu, calciu si alte minerale importante pentru metabolism. Exceptionala este proportia acestora care respecta exact nevoile de minerale si vitamine ale organismului. Un ou contine 0,04 grame de omega 3 si 0,64 de grame de omega 6.

Ouale intra in categoria alimentelor perfecte si pentru cantitatea importanta de colina. Un ou aduce 113 miligrame de colina, un aminoacid esential, pe care organismul nu-l poate sintetiza, si care este fundamental necesar membranelor celulare, facand posibil schimbul de nutrienti. Lipsa acestui aminoacid este una din principalele cauze care duc la oboseala accentuata, insomnie si la acumularea de grasime.

Ouale contin cantitati importante din toti cei opt aminoacizi esentiali, care sunt indispensabili organismului si care nu pot fi sintetizati prin procese metabolice, iar pentru aceasta oul este un aliment exceptional.

Oul ajuta la cresterea concentratiei colesterolului sanatos, are un puternic efect antiinflamator, protejeaza activitatea cardiaca si tesutul nervos. Un ou, dimineata, la micul dejun, te ajuta sa-ti pastrezi silueta. Concentratia mare de proteine este o sures excelenta de energie. In plus oul da o confortabila senzatie de satietate pe termen lung.

Consumul constant de oua, previne aparitia atacurilor cerebrale si cardiace si sustine activitatea hepaica, protejand celula hepatica, tocmai ca urmare a aportului de aminoacizi esentiali. Ouale contin luteina, dar si alti nutrient care protejeaza impotriva degenerescentei maculare. Beneficiul este dublu, pentru ca oul aduce si o cantitate perfecta de seleniu, mineral vital pentru mentinerea acuitatii vizuale, scrie whFood.

Ca sa profiti din plin de toate aceste beneficii consuma un ou pe zi, fiert moale. In felul aceste toate calitatile oului se pastreaza. Foarte sanatoase sunt si ouale fierte tare, dar nu mai mult de cinci minute, pentru ca, fierte pentru mai mult timp, o parte din nutrienti se degradeaza.

Tags:
ouale
colesterol
vitamina B
vitamina A
vitamina D
colina
aminoacizi
dieta pentru scaderea in greutate
calorii
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare