Perele

PROPRIETATILE DE BAZA


Para nu exceleaza intr-un continut ridicat de compusi sanatosi, precum marul sau lamaia, insa tot ofera organismului elemente nutritive importante. Fibrele, vitamina C, cuprul si vitamina K sunt cele mai concentrate elemente dintr-o para: consumul unei pere medii asigura 15-20% din necesarul zilnic de fibre al organismului nostru.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!


Dar haideti sa vedem mai in amanunt de ce este indicat sa nu ocolim perele din consumul regulat al fructelor. Vitamina C, prezenta si in pere, stimuleaza lupta celulelor impotriva infectiilor, distruge virusi si bacterii si regenereaza vitamina E, un puternic antioxidant.


Cuprul din pere este responsabil pentru protejarea organismului de radicalii liberi, care produc pe termen lung efecte grave organismului. Un pahar de suc proaspat de pere asigura 10% din necesarul zilnic de cupru.


Fibrele din pere fac chiar mai mult decat simpla asigurare a unei bune functii a sistemului digestiv sau asigurarea sanatatii colonului: scad nivelul colesterolului si micsoreaza sansele de dobandire a cancerului mamar pentru femeile de varsta a doua si a treia.


In fine, si para este un aliment care contribuie masiv la o buna functionare a globului ocular, alaturi de binecunoscutul morcov.


Continut caloric: 61 la 100 de grame (sau 91 la un fruct mediu de 150 de grame).


CELE MAI UTILE INTREBUINTARI CULINARE


Ce poate fi mai bun decat o para proaspata, inainte de o masa principala sau la micul dejun, alaturi de un iaurt si de cereale? Para, taiata felii, este un adaos excelent pentru salatele de fructe.


Apoi, sa nu uitam ca exista multe retete de prajituri sau de torturi care folosesc para ca ingredient de baza sau de infrumusetare. Mai mult, probabil ca ati consumat pana acum un delicios compot de pere sau o dulceata de pere, facute la tara de bunici. Adevarat?


Un alt desert inedit si spectaculos il reprezinta perele proaspete preparate in sos de vin rosu, cu scortisoara si zahar brun.


Stoarsa proaspat, avand un continut ridicat de lichide, para este un excelent si sanatos suc natural, oferit cu precadere copiilor. Tot vorbind de bauturi, perele au inceput sa fie folosite intens in ultimul timp si pentru prepararea unor bauturi alcoolice slabe, cum ar fi cidrul.


Ca si in cazul merelor, este contraindicata aruncarea coajei, fiindca este mult mai bogata in fibre decat miezul in sine. Spalati bine para sub un jet de apa rece, nu o decojiti niciodata!


LA CE TREBUIE SA FITI ATENTI CAND CUMPARATI SI DEPOZITATI PERELE


Fiindca perele sunt perisabile si se deterioreaza rapid, atunci cand le achizitionati din magazine trebuie sa stiti ca inca nu sunt pe deplin coapte, asa ca mai tineti-le acasa doua sau trei zile pana vor ajunge la maturitate, insa doar la temperatura camerei. Cand le pipaiti trebuie sa fie ferme, dar nu tari. Este bine sa nu cumparati pere care au urme de taieturi, julituri sau alte lovituri.


Fiindca perele au capacitatea de a inmagazina in ele mirosuri ale altor mancaruri, in cazul in care le tineti in frigider este indicat sa le puneti departe de astfel de produse, care emana un miros mai puternic. Este chiar indicat sa nu tineti doua pere una langa alta, fiinca prin emanarea naturala a gazului etilen, se grabeste procesul de coacere.


INEDIT DESPRE PARA


- Filosoful si scriitorul grec Homer a mentionat para in scrierile sale ca fiind “un dar de la zei”, in special in opera literara Odiseea;


- In Franta, in timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, in secolul 17, para era considerata fructul cel mai luxos si cel mai pretuit al curtii regale;


- Pana in secolul 18 para nu avea consistenta celei de astazi, fiind mai putin zemoasa si nu atat de dulce, insa dupa secolul 18 a fost studiata mai atent si s-a reusit crearea actualelor specii din timpurile moderne;


- Conform unor studii stiintifice, para este fructul care ofera cele mai mici sanse de aparitie a unei alergii, de aceea se recomanda sa fie primul fruct oferit copiilor mici in procesul acestora de alimentatie;


CONCLUZIE:

Perele crescute in mod natural se afla la maturitate in lunile de toamna (august – octombrie), asa ca este indicat sa le consumati cu mare incredere in aceasta perioada, in restul anului fiind produse fortat si avand mai putine vitamine. Para este insa un fruct cu un continut considerat usor ridicat de calorii, asa ca nu este un aliment pe care sa punem baza pentru slabit, insa este folosita cu succes in alte diete, cum ar fi in cea pentru gastrita sau in dieta bogata in fibre.
 

Tags:
pere
fibre
cupru
vitamina C
vitamina K
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare