Picioare umflate, obosite si grele? Iata 5 remedii care chiar functioneaza

Afectiuni 31.05.2017 Livia Caled
Umflarea picioarelor, insotita de senzatia de oboseala si greutate in timpul mersului, este o afectiune care apare ca urmare a acumularii de lichid in tesuturi. Cand organismul retine prea multa apa, atunci apar aceste edeme care se localizeaza mai ales la nivelul labelor picioarelor si gleznelor. Aceasta afectiune, pe langa faptul ca este inestetica, afecteaza calitatea vietii de zi cu zi. Persoanele care sufera frecvent de edeme la picioare au dificultati in a merge prea mult pe jos, obosesc foarte repede si au probleme in a-si gasi incaltaminte comoda.
 
Aceasta afectiune apare mai ales vara cand, din cauza caldurii, corpul retine mai multa apa si picioarele se umfla foarte tare. De asemenea, ea se mai poate instala de la statul ore in sir in picioare sau de la mersul pe jos pe distante mari.
 
Cand picioarele sunt umflate si ai si alte simptome (tensiune marita, dureri abdominale, dureri de cap, probleme la urinare, ameteala si senzatie de voma), atunci trebuie sa mergi la doctor pentru investigatii detaliate. 
 
Alte cauze ale umflarii picioarelor pot fi urmatoarele:
 
- dereglarile hormonale din timpul sarcinii, cand talpa piciorului se mareste cu un numar, insa piciorul revine dupa nastere la dimensiunea initiala de dinainte de sarcina;
 
- insuficienta venoasa si alte probleme cu circulatia sangelui;
 
- consumul prea mare de sare si consumul prea mic de lichide;
 
- diabetul;
 
- diverse probleme cu rinichii;
 
- anumite medicamente pe care le iei;
 
- sedentarismul;
 
- retentia de apa;
 
- obezitatea;
 
- dezechilibrele hormonale;
 
- sindromul premenstrual.
 
Care sunt cele mai bune remedii pentru picioarele umflate?
 
1. Fa yoga
 
Stiai ca lipsa de activitate fizica poate duce la umflarea picioarelor si la instalarea acelei neplacute senzatii de picioare de plumb? Cand vine vorba de tonifierea muschilor intr-un ritm lent si imbunatatirea circulatiei sangelui, nu ezita si alege exercitiile yoga pentru incepatori.
 
2. Tine-ti picioarele in apa cu sare amara (sare Epsom)
 
Fa-ti un obicei ca in fiecare seara, inainte sa te bagi in pat, sa iti tii picioarele intr-un lighean cu apa rece si sare amara pentru 15-20 de minute. Sulfatul de magneziu functioneaza ca un sedativ pentru sistemul nervos, ajuta la eliminarea toxinelor din organism, relaxeaza muschii, reduce inflamatiile si amelioreaza durerile musculare.
 
3. Consuma alimente cu efect diuretic
 
Printre cele mai eficiente alimente care lupta cu retentia de apa se numara patrunjelul, varza de Bruxelles, pepenele rosu, sparanghelul, ghimbirul, ciresele, ceaiul verde, ceaiul de papadie, castravetii, rosiile, coacazele, ovazul, cafeaua, morcovii, varza.
 
 
4. Poarta sosete de compresie
 
Purtarea sosetelor de compresie ajuta la imbunatatirea circulatiei sangelui si la o mai buna oxigenare a muschilor. Aceste sosete sunt recomandate nu numai persoanelor care au probleme cu umflarea picioarelor, ci si celor care au varice. Cum functioneaza aceste sosete? Ele preseaza venele, impiedicand sangele sa se coaguleze si ajutandu-l sa circule mai bine si mai repede. 
 
5. Bea ceai de patrunjel
 
Pentru a scapa de retentia de apa si umflarea mainilor si a picioarelor, bea din doua in doua ore cate o cana de ceai de patrunjel timp de cateva zile. Taie frunzele de la mai multe legaturi de patrunjel si depoziteaza-le la frigider intr-un recipient inchis timp de o saptamana. Pune intr-o cana cu apa fierbinte doua lingurite de frunze de patrunjel, lasa-le sa se infuzeze pentru 10 minute, adauga miere, lamaie sau putin ghimbir si consuma-l caldut. Ceaiul poate fi preparat si din frunze uscate de patrunjel cu apa fierbinte.  

Care sunt schimbarile pe care sa le faci in stilul tau de viata pentru a avea picioare mai sanatoase?
  • Evita sa stai prea multe ore pe scaun sau in picioare. Fa plimbari scurte la fiecare ora.
  • Consuma 10 pahare de apa pe zi.
  • Redu consumul de sare si mananca mai sanatos.
  • Dormi cu picioarele mai sus decat restul corpului. 
  • Ridica-te pe varful degetelor apoi revino cu talpa pe sol. Repeta acest exercitiu de 20-30 de ori. 

Citeste si: Retentia de apa - 7 remedii simple si eficiente.

Sursa foto: stylecraze.com.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

Tags:
picioare umflate
picioare grele
picioare umflate remedii
edeme picioare
lichid in tesuturi
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare