Placinta cu praz

Ingrediente:

Pentru aluat:

-  350 g faina
-  125 ml lapte
-  1/2 cub de drojdie
-  o lingurita de zahar
-  2 linguri de unt topit
-  o lingurita sare
-  putina faina pentru framantat si putin ulei pentru uns

Pentru umplutura:

-  250 g ceapa
-  400 g praz
-  2 linguri de unt
-  250 g sunca, sare, piper
-  1 varf de cutit nucsoara
-  2 linguri faina
-  30 g smantana
-  3 galbenusuri
-  1 legatura de patrunjel verde

Mod de preparare:

Intr-un castron se pune faina, se face la mijloc o gropita si se adauga laptele caldut, drojdia si zaharul. Se amesteca cu faina, se adauga untul si sarea si se framanta aluatul, care se lasa sa creasca la loc cald.

Dupa ce aluatul si-a dublat volumul, se mai framanta o data pe planseta si se intinde. Se imbraca cu el o forma rotunda (26-28 cm diametru), se ridica si pe margini si se apasa cu degetele. Se taie ceapa si prazul rondele subtiri si se calesc putin in untul incins. Se adauga sunca taiata fasii si se caleste si ea. Se ia tigaia de pe foc, se condimenteaza amestecul de legume si sunca (cu sare, piper si nucsoara), se lasa sa se raceasca si se intinde peste aluatul din forma. Se amesteca bine faina cu smantana si galbenusurile, se adauga patrunjelul verde tocat marunt. Se gusta pentru a ne asigura ca are cantitatea necesara de sare si piper si se toarna peste umplutura. Se pune tarta in cuptorul incins la 200°C, se coace 40-45 de minute.

Placinta se serveste calda sau rece.

Pofta buna!
Tags:
faina
lapte
unt topit
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare