Postesti si slabesti in acelasi timp - trucuri pretioase si mancaruri inedite

Motivatie 03.12.2018 dietetik
S-ar crede ca perioada postului este una de curatare a organismului si implicit de slabire, dar se pare ca cele mai multe persoane ajung sa se ingrase in loc sa scape de kilogramele in plus. Cine nu avea deloc probleme cu greutatea se poate sa aiba in perioada postului. Se intampla toate acestea tocmai pentru ca pana la post ne obisnuim cu un anumit regim alimentar mult mai consistent, iar faptul ca eliminam complet din alimentatie produsele de origine animala ne face sa mancam mai mult ca sa ne simtim satui, iar senzatia de satietate sa se mentina pentru 2-3 ore cel putin. Dar daca ti-as spune ca in perioada postului se poate intampla exact ce trebuie, adica curatare trupeasca si sufleteasca, slabire si imbunatatirea starii generale de sanatate? 
 
Cea mai comuna greseala pe care o fac toti cei care tin post este ca mananca in fiecare zi la toate cele 3 mese principale ale zilei si gustari aceeasi masa. Nimic mai gresit! Organismul are nevoie de diversitate si cat mai multi nutrienti ca sa functioneze corespunzator. Asadar, pe langa vitamine, minerale si fibre mai are nevoie si de fitonutrienti, probiotice, antioxidanti puternici, acizi grasi sanatosi si chiar proteine vegetale din surse de calitate, care inlocuiesc produsele animale. Putini stiu insa ca proteinele vegetale pot inlocui minunat carnea daca stiu ce surse sa aleaga si cum sa le combine, dar vei descoperi si acest aspect in cadrul acestui articol.
 
O alta greseala pe care o fac cei care postesc este ca mananca prea mult si prea des, asta pentru ca nu se simt satui ca si cand ar fi consumat produse animale. Unii ajung sa foloseasca la mancaruri prea multe felii de paine, crutoane, supe crema prea grase, prea multe nuci si seminte, prea multe radacinoase, prea multe paste si de proasta calitate si prea multe fructe din cele ce contin prea multe zaharuri si fructoza. Mai bine mananci rar, dar ce trebuie si nu ti se va mai face foame des! Secretul este sa ai proteine vegetale de calitate la fiecare masa principala si vei vedea o reala diferenta! Nici macar nu va fi cazul sa masori portia de mancare sau numarul de calorii, daca vei pune in practica acel truc secret.
 
Daca iti vei obisnui organismul mereu cu aceleasi mancaruri vei ajunge la concluzia ca el se va obisnui cu ele si nu va mai asimila nutrientii necesari, asadar metabolismul va incetini, nu vei avea energie si vei ajunge sa acumulezi kilograme peste noapte.
 
 
 

Ce putem manca de post la fiecare masa?

 
Fiecare masa din zi este importanta, asadar nu trebuie sa sarim peste ele mai ales daca ne-am hotarat sa tinem post. Organismul si asa va slabi si va avea nevoie de nutientii necesari de care spuneam anterior. Poti alege alimente sub 50 de calorii din lista noastra din care poti consuma oricat si la orice ora fara probleme. Tine cont si de faptul ca organismul are anumite nevoi in functie de momentul zilei. De exemplu, in prima parte a zilei are nevoie de energie pentru ca metabolismul este accelerat si iti poti permite sa mananci foarte consistent pentru ca nu te vei ingrasa, iar spre seara poti manca cat mai light ca sa eviti acumularea kilogramelor datorate metabolismului incetinit. Iata ce mancaruri iti propunem in functie de fiecare masa principala si gustare dintre mese:
 
Micul dejun:
 
  • Bruschete delicioase de slabit
  • Crostini din legume la care poti inlocui feliile de paine cu legume mari
  • Porridge din ingrediente vegetale
  • Sandvisuri vegane
  • Guacamole din avocado 
  • Creme tartinabile din vinete, dovlecei, fasole rosie sau neagra, linte sau naut
  • Branza tofu cu legume si verdeturi

 
Pranz:
 
  • Supe din legume si verdeturi
  • Salate consistente din legume si seminte de quinoa, cuscus, hrisca, naut, fasole neagra sau rosie sau linte
  • Salate cu tofu si legume
  • Supe crema din legume
  • Ciorbe din zarzavaturi  
  • Paste integrale cu ciuperci, tofu si alte legume
  • Pizza vegetariana din blat de naut cu legume
  • Paine din naut

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 
Cina:
 
  • Guacamole – iata 5 retete inedite
  • Supe crema
  • Salate din legume si verdeturi
  • Frigaruie din legume la grill
  • Mancarica din ciuperci, broccoli, conopida, spanac, sfecla rosie etc.
  • Salate de varza, morcovi si alte legume
  • Salate de fructe
  • Paste din legume spiralate

 
Gustari intre mese:
 
  • Fructe precum portocale, clementine, kiwi, mango, mere, gutui, banane, smochine
  • Nuci
  • Salate de fructe
  • Salate de cruditati
  • Migdale
  • Stafide
  • Ciocolata neagra
 

 

Tags:
postesti
slabesti
mancaruri inedite
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare