Pregateste-ti corpul pentru vara cu acest meniu de 7 zile - minus 5-6 kg mancand de toate

Toata lumea asteapta cu nerabdare sa vina vara, dar cand vine vorba de expunerea in costum de baie sau haine sumare entuziasmul dispare. Dupa lunga perioada a sezonului rece, cei mai multi dintre noi acumuleaza cateva kilograme in plus, care ne rusineaza tocmai cand nu avem incotro si trebuie sa ne expunem corpul din cauza temperaturilor ridicate. Daca barbatii fac fata mai usor catorva kilograme in plus, femeile pe de alta parte, nu vor fi niciodata multumite de propriul aspect. 
 
Vara isi face simtita prezenta din ce in ce mai mult, dar inca mai avem timp sa retusam cateva lucruri care ne nemultumesc la silueta noastra. Este recomandat sa apelam la o dieta care sa nu fie prea restrictiva si care sa nu ne priveze de nutrientii necesari. Acest aspect este important mai ales pentru ca ne dorim toata vara o silueta ca trasa prin inel si  nu ne dorim o dieta cu efect yo-yo sau de revenire a kilogramelor. 
 
Astazi avem o propunere pentru tine si anume un meniu diversificat, inspirat din dieta disociata, care iti permite sa-ti stabilesti singur mesele principale. Despre dieta disociata trebuie sa stim ca este printre primele diete gandite de nutritionisti, iar daca se mai recomanda si in prezent, eficienta nu-i poate fi pusa la indoiala. 
 

Ce trebuie sa stim despre dieta de vara sau dieta disociata?

 

Cu toate ca dieta se preteaza pentru fiecare anotimp in parte, noi o recomandam mai ales in sezonul cald si asta pentru ca abunda de fructe, legume si verdeturi, acestea fiind o parte extrem de importanta in meniu. Pentru ca suntem siguri ca dieta te va multumi, te sfatuim sa-ti pui din vara cateva cruditati la congelator pentru ca va urma apoi si sezonul rece si poate vei avea nevoie de aceiasi dieta.
 
In principiu, regulile dietei disociate nu sunt dificil de pus in practica. Nu vei simti o foame exagerata, vei avea suficienta energie zilnica ca sa-ti desfasori activitatile si vei putea manca din toate categoriile alimentare importante pentru organism. Aici ma refer la legume, fructe, verdeturi, branzeturi si lactate si carne. 
 
 
 
Dupa numele dietei iti poti da seama ca nu se refera la combinatii alimentare, ci strict la anumite categorii alimentare. Dieta tine 7 zile, dar o poti prelungi pana la 10 zile daca vrei sa slabesti mai mult, iar in fiecare zi trebuie sa consumi doar alimentele specifice categoriei alimentare mentionate in meniu. Nutritionistii considera ca este cea mai buna cale pentru o digestie alerta si corecta, pentru ca daca am combina alimentele intr-un mod gresit, ne-am alege cu o digestie lenta din cauza timpilor diferiti de digerare. Iata cum arata meniul:
 

1.Ziua fructelor

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Nu exista dieta care sa inceapa fara o prima zi de detoxifiere, ia fructele sunt cele mai potrivite in acest sens. Poti consuma ce fructe doresti tu atata timp cat eviti bananele si fructele confiate, dar ai grija sa le consumi sub toate formele, dar nu sub forma de smoothie. O forma mai solida ar fi smoothie bowl, care seamana cu o crema.
 
 

2.Ziua cerealelor

 

Avem nevoie si de fibre, asa ca putem manca orez brun sau rosu, paste integrale, tarate de ovaz, fulgi de ovaz, hrisca, cereale fara zahar si le putem combina cu verdeturi sau iaurt grecesc degresat.
 
 

3.Ziua lactatelor si branzeturilor

 

Evident, va trebui sa consumi doar lactate si branzeturi degresate sau cu putine grasimi cum ar fi:
 
  • Laptele batut
  • Iaurtul grecesc
  • Branza feta
  • Branza de vaci

 

4.Ziua smoothieurilor

 

Iata ca a veni si ziua sucurilor naturale, in care ai libertatea sa combini legume, fructe si condimente. Iti sugeram sa alegi sfecla rosie, castraveti, lamaie, lime, ghimbir, turmeric, grapefruit, mango si altele de acest gen.
 


5.Ziua legumelor

 

Consuma ce legume vrei tu si in ce cantitati doresti, dar fara carne. Le poti gati la abur, la cuptor sau la grill, dar sunt mai bogate in nutrienti crude.
 
 

6.Ziua de carne slaba

 

Poti consuma piept de pui sau curcan, peste si chiar fructe de mare.Poti si o bucata mica de carne de vita macra. Merg perfect in sezonul cald. Gateste sanatos la grill, abur sau cuptor si ai grija sa ai mereu garnitura de legume si verdeturi. Nu depasi o palma de carne la o masa.
 
 

7.Ziua cu de toate

 

Moderatia este cuvantul cheie. Consuma ce vrei, dar in cantitati mici. Poti manca des, dar cate putin. Evident, mancam de toate din categoriile alimentare sanatoase.
 
 

 

Tags:
meniu de 7 zile
meniu pentru vara
minus 5-6 kilograme
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare