Pregatirea meniurilor de slabire si mentinere

Experiente 29.01.2019 dietetik
Exista doarte multe persoane care spun ca ar fi mult mai usor sa tina o cura de slabire sau mentinere daca ar avea suficient timp la dispozitie sa pregateasca meniurile zilnice pentru fiecare masa in parte. Cei mai multi mananca pe fuga si atunci mancaruri nesanatoase ce se pot gasi la orice colt de strada si culmea, sunt gustoase, rapide, dar nesanatoase si ar mai fi o categorie de persoane care nu mananca toata ziua si fac fata cu bine senzatiei de foame, dar mananca doar la cina cat pentru toata ziua. Daca ar fi sa privim lucrurile strict din aceste perspective am ajunge la concluzia ca da, este cam greu cand nu dispui de timp ca sa-ti cureti regimul alimentar. La o gandire la rece, exista solutii si le-am descoperit noi. Vrem sa ti le dezvaluim si tie in cadrul acestui articol ca sa ne asiguram ca nu vei pierde nici o masa importanta din zi.
 
Trucurile care urmeaza sunt potrivite pentru toate persoanele indiferent cat de ocupate ar fi, dar sunt si un real ajutor pentru cei care urasc sa gateasca zilnic ore intregi si apoi sa spele o multime de vase si alte ustensile de gatit. 
 
Secretul meselor rapide este pregatirea lor din timp, dar se poate ca unele persoane sa nu dea crezare acestui fapt. Noi iti spunem ca se poate doar daca stii cand sa pregatesti mancarea, cum sa o pregatesti, cum sa combini alimentele si mai ales, cum sa o depozitezi. Zeama de lamaie adaugata peste orice mancare protejeaza mancarea de mirosuri nedorite, mancarea se pastreaza prospata si nu se va oxida chiar daca ai pregatit-o de ceva timp.
 
 

Cum poti incepe pregatirea meselor?

 
1.Fa-ti mereu o lista de cumparaturi ca sa nu cazi prada alimentelor nesanatoase care iti fac cu ochiul in magazine. Poti alege din lista noastra de peste 30 de alimente accesibile, sanatoase si slab calorice. Poti incerca sa faci sambata cumparaturile sau duminica si incearca sa cumperi alimente care nu se strica usor ca sa poti cumpara o cantitate mare. Doar asa te va ajunge tot toata saptamana.
 
2.Sigur ai prin casa 7 boluri de supa sau macar vreo 3-4 boluri. Alege sa-ti pregatesti de duminica seara mai multe boluri diferite cu supa crema de legume. Ai nevoie de un blender bun, verdeturi, zeama de lamaie, iaurt grecesc degresat, condimentele preferate si poti pregati cate o supa din cate o leguma. Poti avea supa de morcovi, dovleac, castraveti, avocado, rosii, sfecla, etc. Bolurile se tin acoperite cu folii alimentare si rezista mai multe zile in frigider.
 
 
3.Pregateste-ti salatele cu 2 zile inainte, seara. Pregateste un bol mare in care sa combini tot felul de cruditati (rosii, castraveti, spanac, porumb la conserva, fasole rosie la conserva, ciuperci la conserva, ceapa rosie, ierburi aromatice, otet, ulei de masline, zeama de lamaie, ridiche si ce mai doresti). Ai nevoie de borcane de sticla care se infileteaza bine. Este important sa se inchida bine ermetic. Cand ti-e foame doar scoti un borcan de salata in suc propriu si gata, dar sa stii ca o poti lua si la locul de munca. Idei de salate aici!
 
4.Pregateste-ti cu 2-3 zile inainte, seara caserole cu anumite categorii alimentare deja combinate. Poti gati seara atunci mai multe cuburi de piept de pui pe care s ale rumenesti la grill sau poti avea in casa ton in apa la conserva, verdeturi, 3-4 linguri de carbohidrati buni (linte sau cuscus sau quinoa sau naut sau fasole rosie) si evident, salata de cruditati langa. Caserolele se depoziteaza cu folii la gura sau trebuie sa se inchide bine ermetic.
 
 
5.Prepara humus pentru multe zile. Iti sugeram avocado sau naut sau sfecla rosie sau vinete. Combina cu ceapa rosie, otet, ulei, condimente, zeama de lamaie si iaurt grecesc cu putine grasimi.
 
6.Pregateste duminica seara mai multe frigaruie din legume doar sau poti combina legumele cu carnea slaba (piept de pui sau curcan, somon, tilapia, pangasius, creveti si alte fructe de mare). Nu se strica in frigider daca le tii in caserole inchise bine.
 
 
7.Incearca sa ai in casa alimente care nu se strica repede din care poti pregati mereu ceva rapid. De exemplu, avocado, broccoli, dovleac, rosii, catsraveti, branzica de vaci, etc.
 

 

Tags:
pregatirea meniurilor
slabire si mentinere
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare