Programul inedit de 20 de zile cu legume - pentru oameni ocupati

Persoanele ocupate care vor sa slabeasca nu sunt mai dezavantajate fata de cele care au timp sa tina o dieta. Nu este cazul sa mergi zilnic la cumparaturi sau sa petreci ore intregi in bucatarie ca sa-ti pregatesti mesele. Noi iti propunem o dieta inedita de 20 de zile, ce presupune sa faci cumparaturi doar sambata si asta pentru ca mesele propuse sunt cat se poate de simple si majoritatea nu necesita pregatire la sursa de foc.
 
Nu are rost sa te complici cu meniuri complicate cand legumele si verdeturile sunt singurele care te scot din impas in orice anotimp cand vine vorba de slabire sau mentinere. Sunt gustoase daca stii cum sa le combini si pot fi cu adevarat satioase.
 

Ziua 1

 
Micul dejun – avocado la cuptor decorat cu legume si seminte de quinoa
Gustare – un fruct
Pranz – fasole verde sau galbena cu sos tzatziki si mamaliga
Gustare – un fruct
Cina – ciuperci champignon decorate cu sos de rosii, ceapa rosie, rosii si parmezan – la cuptor
 
 

Ziua 2

 
Micul dejun – sandvisuri crocante din legume
Gustare – 1 smoothie
Pranz – fajitas cu legume mexicane  din ceapa rosie, ceapa verde si diverse soiuri de ardei la grill
Gustare1 bruscheta
Cina – salata mexicana din mix de legume
 
 

Ziua 3

 
Micul dejun – un brunch asa cum au francezii (poti adauga in farfurie 3-4 ciuperci champignon rumenite la grill sau la conserva, 3-4 broccoli gatiti la aburi, 3-4 linguri de sfecla rosie cu hrean si iaurt grecesc degresat, 3-4 nuci, 3-4 linguri de hrisca coapta hidratata in apa 30 de minute si condimentata dupa gust)
Gustare – jumatate de grapefruit
Pranz – o salata Capresse ca la italieni cu rosii de diverse soiuri, mozarella, frunze de salata, patrunjel proaspat tocat si 2-3 linguri de cuscus hidratat in apa 30 de minute si condimentat
Gustare – o salata de castraveti cu verdeturi
Cina – 1-2 dovlecei umpluti cu cuscus hidratat, ceapa rosie, frunze de salata, rosii, castraveti, ardei iute fara samburi si decorati cu parmezan si patrunjel tocat – se gatesc la cuptor
 
 

Ziua 4

 
Micul dejun – bruschete delicioase din felii de paine integrala rumenite si decorate cu legume crude si taiate marunt (poti folosi ceapa rosie, rosii, ardei iute fara samburi, ardei gras de diferite culori, castraveti, frunze de salata, patrunjel proaspat tocat si dovlecei cruzi)
Gustare – un smoothie
Pranz – cartofi dulci umpluti cu legume
Gustare – 3-4 linguri de porumb la conserva cu ceapa rosie
Cina – ciuperci la grill cu frunze de salata si sos tzatziki
 
 

Ziua 5

 
Micul dejun – hrisca hidratata si condimentata cu rosii, verdeturi si un ochi
Gustare – un smoothie
Pranz – tacos din pite umplute cu legume rumenite la grill
Gustare – un smoothie
 
 

Ziua 6

 
Micul dejun – legumele rondele si rumenite cu sos tzatziki
Gustare – iaurt cu seminte de chia
Pranz – supa de legume
Gustare – 1 fruct
Cina – tocanita de ciuperci champingon cu sos de usturoi si mamaliga
 
 

Ziua 7

 
Micul dejun – budinca din seminte de chia, iaurt grecesc degresat, cacao si fructe
Gustare – un smoothie din fructe la alegere
Pranz – o supa de rosii Gazpacho cu crutoane
Gustare – 1-2 rosii umplute cu iaurt grecesc degresat, ceapa rosie si verdeturi
Cina – naut fiert cu rosii uscate, linte, dovlecei si anghinare
 
 

Ziua 8

 
Micul dejun – terci din banane, iaurt grecesc, seminte de quinoa si fructe
Gustare – 1 iaurt grecesc cu musli
Pranz – 1 supa din castraveti, verdeturi si iaurt grecesc (fara incalzire)
Gustare – 1 iaurt grecesc mic cu musli
Cina – salata din mix de legume la grill cu sos tzatziki sau sos pesto (zeama de lamaie, iaurt grecesc, ulei de masline si patrunjel tocat)
 
 

Ziua 9

 
Micul dejun – sandvisuri dintr-un singur ingredient – castraveti
Gustare – 1 iaurt grecesc cu 2-3 linguri de musli
Pranz – 1-2 tartine cu naut, ceapa rosie si verdeturi
Gustare – 3-4 rondele de dovlecei la grill cu sos tzatziki
Cina – tocana de dovlecei si vinete rumenite la cuptor cu sos de rosii
 
 

Ziua 10

 
Micul dejunbomboane de hrisca cu frunze de salata si ceapa rosie si un iaurt grecesc degresat
Gustare – 3-4 felii de castraveti
Pranz – pizzete din vinete rumenite la cuptor (tai rondele vinetele, le ungi cu sos de rosii si le decorezi cu ceapa rosie, rosii si parmezan); iata si alte retete din vinete
Gustare – o salata de rosii cu verdeata, ceapa verde si 2-3 linguri de porumb la conserva
Cina – salata Caesar cu cateva cuburi de piept de pui la grill si ce legume vrei (adauga branza feta sau perlute de branza light)
 
 

 

Tags:
program oameni ocupati
program cu legume
program de 20 de zile cu legume
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare