Cinci retete rapide cu ciuperci

Iti plac ciupercile? In cate feluri te pricepi sa le prepari? Venim in sustinerea ta si iti aducem cinci retete rapide cu ciuperci, adica tot atatea solutii perfecte pentru o cina gustoasa sau un pranz rapid.

Ciupercile sunt un aliment de exceptie. Au putine calorii, dar aduc un aport nutritiv valoros. Sunt bogate in vitamine, minerale si contin elemente care le fac ideale in perioada de post, in dieta vegetariana sau in cursul dietei care urmareste scaderea in greutate. De notat este faptul ca in aceasta perioada ciupercile sunt bine venite in dieta, pentru ca aduc un supliment benefic de vitamina D, vitamina care in aceasta perioada, de inceput de primavara, se afla la nivel minim. 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Un alt avantaj al ciupercilor este faptul ca se gasescu usor, practic in orice mare magazin, se pot conserva in saramura sau apa si se pot congela. Pe langa ciupercile de cultura trebuie sa incerci si ciupercile nobile, de padure, care sunt un pic mai scumpe, dar admirabile in ceea ce priveste bogatia gustului.  

Iata cele cinci retete rapide cu ciuperci.

Ciuperci cu paste. Fierbe 400 de grame de paste. Incinge o lingura de ulei si caleste impreuna circa 500 de grame de ciuperci tocate in bucati mari (este un mod in care faci economie de timp, iar gustul ciupercilor se conserva; poti pune ciupercile cu tot cu pielita, daca sunt ciuperci proaspete si sanatoase, dupa ce le-ai spalat bine), o ceapa potrivita, tocata marunt, un catel de usturoi. Lasa totul impreuna circa 10 minute, stinge cu un pahar de vin alb sau cu supa de pui. Da deoparte. Adauga, in amestecul fierbinte, trei linguri de branza mascarpone sau smantana degresata. Amesteca si potriveste de sare si piper. Amesteca cu pastele scurse bine si serveste cu patrunjel proaspat si putin parmezan ras.

Acest fel de mancare are circa 300 de calorii intr-o portie, iar din toate ingredientele rezulta 4-5 portii mari. O portie are 12 grame de proteine, 48 grame de carbohidrat, 6 grame de fibre, 11 grame de grasime.

Ciuperci umplute. Ai nevoie de 24 de ciuperci mari. Rupe piciorusele si toaca-le marunt. Adauga trei linguri de parmezam, un catel de usturoi macinat fin. Amesteca totul cu doua oua batute ca pentru omleta si o lingura de pesmet fin (sau nuca). Umple bine palariile si coace totul, in cuptorul incins bine, circa 20 de minute. Serveste fierbinte. Ingredientele sunt pentru 4 portii.


Acest fel de mancare are circa 200 de calorii intr-o portie. O portie are 8 grame de proteine, 8 grame de carbohidrat, 2 grame de fibre, 3,5 grame de grasime.

Vezi in pagina urmatoare alte trei retete rapide cu ciuperci.

Tags:
Cinci retete rapide cu ciuperci
ciuperci
retete rapide
parmezan
pui
mozzarella
dieta pentru scaderea in greutate
dieta vegetariana
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare