Romanii mananca prost in oras
Un recent studiu efectuat pentru Unilever Food Solutions aseaza in cifre ceea ce noi, romanii, deja banuiam: romanii mananca prost in oras. Mersul la restaurant este un lux pentru romani, de aceea trateaza acest eveniment ca pe orice alta petrecere: mancare nesanatoasa si rasfat. Pentru ca o facem in cunostinta de cauza, cei mai multi dintre cei chestionati au recunoscut ca obezitatea este o problema in Romania
Motivul? Mancarea sanatoasa este mai scumpa si nesatioasa, cred romanii. Si la nivel mondial, aproape 60% dintre persoanele chestionate cred la fel, dar procentul de romani care considera astfel e de aproape 80%.
Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!
“Consumatorii nu considera mancarea sanatoasa nici atragatoare, nici accesibila.Una dintre problemele pe care le-a scos in evidenta studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating este aceea ca oamenii cred ca nu isi pot permite mancarea sanatoasa. Mai mult, nu o considera gustoasa, astfel ca nici nu fac eforturi pentru a o consuma mai des“, declara Maria Gavrilescu, CML la Unilever Food Solutions Romania. “Romanii sunt insa constienti ca ar trebui sa o faca – 56% dintre cei care iau in mod regulat masa in oras cauta optiunile sanatoase din meniuri. Ce lipseste in acest moment este o solutie pentru a schimba perceptia – mancarea sanatoasa poate fi facuta gustoasa si accesibila. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, este nevoie ca industria alimentara sa ia masuri pentru a educa si corecta obiceiurile proaste.”, a mai adaugat aceasta.
Acum ca avem rezultatele acestui studiu, putem sa speram ca apar alternative sanatoase mai putin scumpe? Putem sa speram...Adaosurile practicate in restaurante sunt in Romania foarte mari, iar cele mai mari castiguri se obtin exact la mancarea sanatoasa. Salatele sunt scumpe, iar la celelalte preparate, cu cat sunt mai putin "traditionale", pretul creste in consecinta.
Avand insa in vedere ca romanul, luand ca exemplu recenta finala EL, profita de orice posibilitate pentru a cere cat mai multi bani pe servicii, ar fi necesara o campanie foarte ampla pentru a schimba intai perceptia restauratorilor si apoi a consumatorilor, a caror intentie ocazionala de a manca mai sanatos in oras se loveste de bariera preturilor.