Slabeste cu chiftelele de post falafel - nu te mai saturi de ele

Oricine poate pofti din cand in cand la 1-2 chiftelute si  sunt atat de gustoase incat este greu sa nu consumam mult prea multe. Din pacate, nu sunt tocmai recomandate pentru cei care tin dieta sau care stiu ca au oscilatii de greutate. Sa nu uitam ca piftelele clasice contin carne tocata de vita sau porc, cartofi, ou, ingrediente considerate bombe calorice daca sunt consumate excesiv. De altfel, clasicele chiftelute nu pot fi consumate nici de cei care tin post si ce altceva poti manca ca sa te simti satul? Bine ca exista o alternativa sanatoasa, inspirata din bucataria libaneza si anume falafel. Dupa nume pare ceva complicat si scump, dar ne referim la niste chiftelute vegane si sanatoase 100%. Sunt bune in perioadele de post si in orice cura de slabire.
 
Falafelul are aceiasi pasi de preparare ca si in cazul chiftelelor obisnuite doar ca difera cantitatea de ingrediente si tipul lor. Un alt avantaj ar fi timpul de pregatire si preparare care este incomparabil mai mic. In cazul in care vrei sa pregatesti falafel sanatos din toate punctele de vedere te sfatuim sa renunti la tigaie si sa folosesti cuptorul de aragaz. Vei obtine niste piftele pufoase, crocante si frumos rumenite, dar cu un miez moale.
 
Veganii stiu foarte bine ce este falafelul si asta pentru ca este inclus regulat in regimul lor alimentar, atat pentru slabire, mentinere cat si pentru o viata mai sanatoasa. Chiar daca sunt niste piftele vegetariene asta nu inseamna ca au grad mai scazut de satietate, inca dimpotriva. Se vor folosi numai ingrediente pline de nutrienti de calitate care vor incanta atat privirea cat si papilele gustative.
 
Reteta de falafel pe care o vei descoperi in randurile urmatoare nu este cea originara din Liban, dar se aseamana destul de mult. Falafelul a aparut  prima data in Egipt, dar s-a extins rapid in celelalte tari orientale si apoi a devenit celebru peste tot in lume. Este cunoscut faptul ca in tarile orientale se consuma o mancare mult prea condimentata, lucru cu care romanii nu sunt obisnuiti. Am incercat sa adaptam reteta dupa nevoile si gusturile tuturor.
 
 
 
 

Cum preparam falafel?

 

Nimic mai simplu. Se folosesc ceva mai multe ingrediente, dar nu te speria pentru ca au preturi bune in magazine si se gasesc usor. Iata despre ce este vorba:
 
  • 250 grame de naut boabe (nu se fierb, ci se lasa la inmuiat peste noapte in apa rece ca sa se hidrateze si sa se umfle complet)
  • 1-2  ceape (poate fi galbena sau rosie) – noi credem ca ceapa rosie da o aroma usor dulceaga falafelului si ar fi mult mai gustos
  • 4-5 catei de usturoi tocati (foloseste-l doar daca nu ai probleme cu stomacul sau tensiunea arteriala)
  • 1 legatura de patrunjel proaspat tocat
  • 2 linguri de amestec de legume uscate
  • Ulei de masline
  • Sare kosher sau Himalaya
  • 2 linguri de faina de hrisca (in loc de faina alba de grau, care nu este deloc sanatoasa si nici blanda cu silueta)
  • Ierburi aromatice dupa gust (cimbru, rozmarin, oregano, etc.)
  • 1 lingurita de bicarbonat de sodiu
  • 2 lingurite de chimion
  • Ardei iute fara samburi – optional (daca preferi o aroma picanta intensa care sa-ti aminteasca de mancarea mexicana)

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 
Pasii de preparare sunt simpli:
 
1.Se presupune ca ai lasat nautul la hidratat peste noapte in apa rece. El te va ajuta a doua zi sa dai consistenta dorita la falafel.
 
2.Nautul hidratat se adauga in blender impreuna cu ingredientele taiate marunt. Pune si 1-2 linguri de ulei de masline, dar si faina de hrisca  ca sa legi compozitia.
 
 
3.Este necesar sa pui si bicarbonat de sodiu ca sa inchegi si mai mult amestecul si sa poti forma mingiute care sa nu se ferme cand le manevrezi sau cand se gatesc.
 
4.Preincalzeste putin cuptorul si aseaza apoi intr-o tava cu hartie de copt mingiutele formate si stropeste-le cu putin ulei de masline. Poti folosi o pensula de bucatarie speciala in acest sens.
 
5.Se lasa la cuptor pentru 20-30 de minute. Iti vei da seama ca falafelul este gata cand capata o nuanta de maro-auriu si pare rumenit.
 
 
Sa stii ca falafelul este o mancare practica si asta pentru ca merge consumat ca atare sau cu sosuri light, merge in pite cu legume si verdeturi, tocanite, dar si diverse salate sanatoase si consistente. Nautul te ajuta sa tii la distanta diabetul si colesterolul rau.
 
 
 
 

 

Tags:
chiftele de post
chiftele
falafel
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare