Somn la gratar cu patrunjel si lamaie

Ne cam ferim sa gatim peste din cauza mirosului sau din cauza ca trebuie sa il prajim in ulei. Dar daca il punem la gratar, suntem scutiti de aceste inconveniente. Avem nevoie doar de folie de aluminiu, niste condimente si chef de gratarit.

Ingrediente:

- 1 somn intreg de aprox 1 kg;

- o legatura de frunze de patrunjel;

- 3-4 felii de lamaie;

- sare si piper dupa gust;

- 1-2 lingurite de ulei de masline extravirgin.

Mod de preparare:

Spalam bine pestele si il curatam de intestine. Daca il cumparam gata curatat este si mai bine. Nu este nevoie sa indepartam pielea, pentru ca se va indeparta mai usor dupa ce este copt.

Condimentam bine pestele cu sare si piper in interior si pe exterior, il stropim cu putin ulei de masline,  apoi in cavitatea toracica punem niste felii de lamaie.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Il garnisim cu frunze proaspete de patrunjel si il impachetam bine intr-o folie de aluminiu mai groasa daca se poate, iar daca nu, in strat dublu. In partea de sus o impungem cu furculita in 2-3 locuri pentru ca aburii sa nu produca prea multa presiune.

O asezam pe gratar, pe jar si o lasam acolo pentru aporximativ 20 de minute.

Cand este gata, carnea pestelui trebuie sa fie moale, iar carnea sa se desprinda foarte usor de pe oase. Se serveste imediat!

O bucata de 100 de g de somn cu lamaie si patrunjel la gratar contine: 120 calorii, 17 g proteine, 5 g  lipide si 1 g carbohidrati.



Pofta buna!

 

Tags:
somn la gratar
retete cu somn
peste somn
somn cu lamaie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare