Evita cerealele care contin 50 la suta zahar

Toata lumea stie ca micul dejun este cea mai importanta masa, dar la fel de important este si ce mananci. Sa alegi ceva, orice, numai sa iti umpli stomacul nu pare a fi o miscare prea buna, mai ales daca optiunea ta se reduce la cereale cu lapte, asa cum ai vazut la televizor. 

Un studiu recent a demonstrat ca unele cereale, in special cele pentru copii, contin 50 la suta zahar. Daca si tu esti innebunita dupa aceste cereale, afla ca, intr-un singur an, consumi nu mai putin de 16.000 de calorii doar din acest mic dejun. 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Dupa o analiza cuprinzatoare, in care au fost studiate 1.556 de tipuri de cereale, dintre care 181 destinate copiilor, cercetatorii din Statele Unite au ajuns la concluzia ca cei care mananca o portie medie (care s-a dovedit a fi mult mai mare decat cea trecuta pe eticheta) ar consuma 10 kilograme de zahar pe an numai din cereale. Mai mult, 40 dintre tipurile de cereale studiate depaseau cu 60 la suta doza zilnica recomandata de zahar.

Te intrebi cum de nu ai vazut asa ceva pe eticheta pana acum? Pentru ca strategiile au fost foarte bine gandite, astfel incat mesajele de genul "sursa excelenta de vitamina D" sau "bogat in fibre" iti furau ochii.  

 

Nu trebuie acum sa iei masuri drastice si sa nu mai cumperi in viata ta o cutie de cereale. Poti sa le mananci cu lapte degresat, care are multe substante nutritive, printre care proteine si calciu, si sa adaugi fructe proaspete, migdale, seminte de chia sau de in

Ce trebuie sa scrie pe eticheta

Cel mai bine este sa fii foarte atenta atunci cand cumperi cereale. Uite ce trebuie sa urmaresti cand citesti etichetele: 

  • Gramele de fibre ar trebui sa fie mai multe sau cel putin egale cu cele de zahar.

  • Trebuie sa revina cel putin 3 grame de fibre pe portie.

  • Nu te concentra asupra ingredientelor sanatoase, ci cauta, de exemplu, sursa zaharului, adica daca este adaugat sau provine din fructe uscate. 

  • Aminteste-ti ca daca nu adaugi proteine sau grasimi bune in cereale, iti va fi foame in maximum o ora. 

 

Tags:
cereale
zahar
mic dejun
lapte
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare