Stii ce cruditati se consuma in luna martie?

Alimentatie 13.03.2018 dietetik
Inceputul de primavara este prilejul perfect pentru a da un restart metabolismului, iar acest lucru este posibil gratie cruditatilor care incep sa se inmulteasca in piete si supermarketuri. Dupa o iarna in care am consumat multe grasimi si prajeli, care si-au spus cuvantul prin aparitia multelor kilograme in plus, acum putem remedia acest lucru gradual si in mod sanatos ca sa ajungem la silueta dorita pana la vara. Putem incepe din luna martie sa avem cruditati la orice mancare, indiferent daca consumam carne sau nu. In acest mod ne asiguram ca digestia nu va avea probleme, organismul se va curata de toxine si bineinteles, caloriile din mancare nu se vor mai depune atat de usor. Cruditatile te ajuta mereu dupa o masa copioasa, iar acest lucru este dovedit.
 

Ce cruditati avem in luna martie?

 

Soarele abia isi face timid aparitia pe cer si mai trebuie sa tinem cont si de pozitia geografica a Romaniei, care nu ne permite sa avem prea multe bunatati. Ideea este ca ceva tot avem si putem merge pe principiul ca avem putine cruditati, dar contin printre cei mai pretiosi nutrienti.
 
 
Un exemplu in acest sens ar fi urzica, pe care o putem gasi in mod special in luna martie si care este cunoscuta pentru o multime de intrebuintari gratie nutrientilor. Este folosita atat in tratamentele de infrumusetare cat si pentru a imbunatati sanatatea si a slabi. Iata ca se poate sa ne resetam organismul cu tot ce ne pune la dispozitia luna martie. Iata ce poti alege:
 
1.Ciupercile – nu cred ca este vreo mancare la care sa nu poata fi incluse, iar pentru a pierde cateva kilograme sunt ideale, avand in vedere ca abia au 30 de calorii. Le poti integra in mancarica, pilaf, piure, supe crema, burgeri vegani si ciuperci umplute in stil vegan.
 
2.Sfecla rosie – o leguma destul de populara la noi si destul de practica, avand in vedere ca este mai versatila decat ciupercile. Poate fi inclusa in smoothieuri proaspete de slabit sau de imunizare, supe, feluri principale si chiar diverse salate. Nu este boala pe care sa nu o tina la distanta si te ajuta sa slabesti gratie numarului mic de calorii.
 
 
3.Urzici – pot inlocui orice supliment alimentar pe baza de vitamine, minerale si antioxidanti, iar pe langa acestea contin si multe alte substante benefice pentru organism din toate punctele de vedere. Reprezinta un aliat puternic pentru procesul de slabire, dar si pentru imbunatatirea sanatatii. Poti include urzicile in ceaiuri, smoothieuri, supe, mancarica, pilafuri si pireuri.
 
4.Loboda – parca nu exista primavara fara ea si este si de inteles de ce. Uimeste prin culoare si aroma si poate fi integrata in diverse mancaruri. Nu mai zic cat de benefica este pentru silueta si sanatate. Permite la fel ca si urzicile o cura completa de detoxifiere. O poti integra in supe sau smoothieuri, salate si mancarica.
 
 
5.Sparanghel – este un aliment care merge combinat in orice mancare de la pilafuri la salate si supe. In luna martie il poti gasi la un pret destul de mic, asa ca poti face abuz de el.
 
6.Anghinare – nu este la fel de populara precum urzicile sau sfecla rosie, dar cu siguranta merita inclusa in alimentatia de primavara. Are un gust usor dulceag, ceea ce o recomanda pentru supe, mancarica, pilafuri sau chiar pentru a fi umpluta cu diverse alte legume.
 
7.Varza de toate felurile - nu mai este un secret ca merge consumata atat cruda cat si calita. Diverse combinatii poti face cu ea si te poti bucura de diverse soiuri, respectiv varza alba, rosie, creata, varza de Bruxelles sau varza Kale.
 
8.Spanac – multe diete recomanda consumul regulat de spanac si asta pentru ca are niste proprietati de necontestat pentru slabire si sanatate. La fel ca si alte cruditati, merge preparat in diverse moduri si are un pret destul de bun in aceasta perioada.
 
9.Praz – parca salatele nu au gust fara cateva fire de praz si nici supele. Perioada aceasta este perfecta pentru a-l cumpara.
 
10.Ridichi – exista diverse soiuri de ridiche si toate sunt bune pentru slabit si sanatate, asa ca le poti include mai des in salate.
 
 
11.Morcovi – nu exista mancare la care sa nu-i putem include si asta nu doar datorita aromei, ci si pentru nutrientii importanti. Un pret bun au si ei in aceasta perioada.
 
12.Telina – este nelipsita din pilafuri, mancarica si supe si este de inteles de ce. Are putine calorii si ajuta la slabit, dar este buna si pentru sanatate.
 
13.Frunze de salata – le poti pune la orice mancare, nu doar salate si sunt foarte bune pentru slabit.
 
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
cruditati
luna martie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare