Studiu Harvard: Gandirea constienta te ajuta sa slabesti

Un studiu Harvard a demonstrat ca o gandire constienta te poate ajuta sa slabesti chiar daca nu urmezi o cura de slabire sau mergi regulat la sala. Dar tu stii cum sa practici gandirea constienta?

Probabil ai tot auzit in ultima vreme despre mindfulness. Acest termen nu are un echivalent in limba romana, dar se refera la o gandire constienta, prezenta, care are o multime de beneficii pentru sanatate. 
 
In anul 2010, Ellen Langer, un psiholog de la Harvard avea o idee trasnita, cum ca eficienta sportului si starea generala de sanatate ar putea fi afectate de mentalitatea omului. Ca sa verifice daca ideea sa era reala, a impartit 84 de cameriste de la 7 hoteluri diferite in doua grupuri. 
 
Cele din primul grup au primit informatii despre beneficiile sportului asupra sanatatii si ca munca pe care o fac ele respecta recomandarile medicilor de a face miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi. Au primit explicatii despre cum functioneaza miscarea asupra muschilor si tendoanelor si chiar cateva exemple, cum ar fi: schimbarea lenjeriilor pentru 15 minute arde 40 de calorii, aspiratul pentru 15 minute - 50 de calorii si curatarea unei bai pentru 15 minute - 60. 
 
Femeile din cel de-al doilea grup au primit numai informatii despre beneficiile sportului si despre recomandarea medicilor. Tuturor participantelor le-au fost masurate greutatea, talia, indicele de masa corporala si tensiunea arteriala si fiecare femeie a completat fise cu informatii despre regimul alimentar si activitatile fizice. 
 
In urmatoarea perioada nu au fost schimbari de comportament in niciun grup, dar dupa 4 saptamani de la studiu, femeile din primul grup au scazut in greutate si toti indicii erau mai mici. 
 
Care ar fi explicatia? Acest mindfulness, adica starea de a fi constient atunci cand aspiri sau schimbi lenjeria ca aceste actiuni ard calorii. Sau poate doar un efect placebo. Indiferent de raspuns, ideea este ca creierul poate face minuni daca ii ceri un rezultat specific. 
 
 
Iata cateva modalitati prin care sa fii conectat la prezent: 
 
1. Lasa telefonul jos. Iti distrage atentia. 
 
2. Gandeste-te la pozitia corpului tau. Tine spatele drept, cu urechile in dreptul umerilor, soldurile in continuarea genunchilor si genunchii deasupra gleznelor. Nu doar ca iti vei creste increderea in tine si vei arata mult mai bine, dar iti vei lucra si acei muschi care iti tin spatele drept. 
 
3. Data viitoare cand speli vase, gandeste-te la greutatea farfuriilor, a paharelor si a oalelor pe care le speli. Gandeste-te ce efect au aceste greutati asupra bicepsilor si pectoralilor atunci cand speli. 
 
4. Daca te apleci pe vine atunci cand te duci la o toaleta turceasca, imagineaza-ti ca este ca si cum ai face pozitia de lipit la perete. Iti lucrezi picioarele, dar se pare ca este sanatos si pentru colon. 
 
5. Atunci cand iesi cu cainele la plimbare in parc, incordeaza-ti fesierii cand pasesti. Observa cum simti atunci cand urci un deal sau cand il cobori, in timp ce faci exercitiul asta.
 
Foto: Hepta
Tags:
studiu
slabit
mindfulness
sala
sport
exercitii
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare