Suferi de insomnii? Consuma urmatoarele alimente!

Afectiuni 22.02.2018 dietetik
Problemele cu somnul sunt ceva obisnuit in ziua de astazi, iar asta se datoreaza stresului la cote ridicate. Cu toate ca toti doctorii si nutritionistiii recomanda sa avem un somn lung si odihnitor, daca vrem sa ne mentinem sanatatea si silueta, cu practica stam putin diferit. Ar trebui sa eradicam complet stresul, iar asta este dificil tinand cont de numarul activitatilor stresante pe care le avem zilnic. In afara de stres, pot interveni si dezechilibrele hormonale sau carentele de vitamine, care nu ne lasa sa ne odihnim corespunzator. Nu ai idee ce periculos este sa adunam un numar prea mare de nopti nedormite. Pana la urma nu este vorba doar de cearcane si ochi umflati, ci de faptul ca ne este dat peste cap rata metabolica
 
In timp poti ajunge sa devii depresiv, anxios si irascibil, iar asta ti-ar crea o stare mult prea mare de discomfort atat tie cat si persoanelor din jurul tau. Din pacate, foarte multe persoane ajung sa se indoape cu fel de fel de pastile si prafuri pentru a putea adormi, care in timp creaza dependenta si risti sa faci supradoza. Exista numeroase cazuri de acest gen peste tot. 
 
 
Din fericire, alimentatia joaca un rol important in combaterea si prevenirea insomniilor, asa ca trebuie sa avem mare grija ce consumam seara sau inainte de culcare. Cu siguranta nu este indicat sa consume prea multa cafea pe timpul zilei, energizante, sucuri carbogazoase pe baza de cofeina, alcool, dulciuri si fripturi prajite si grase. Te vor agita mult prea tare, iar in timp iti pot slabi inima. Mai jos vei gasi cele mai importante alimente pe care le poti consuma seara de seara pentru un somn linistit:
 

1.Ceaiuri naturale

 

Nimic nu-ti poate da un somn mai bun decat o cana calda de ceai cu zeama de lamaie. Cele mai cunoscute ceaiuri pentru tratarea insomniilor sunt ceaiul de musetel si de tei. Ideal este ca florile sau ierburile sa fie bio, daca vrei sa vezi rezultate. In supermarketuri nu vei gasi mereu produse calitative, dar la plafar si magazinele bio da.
 
 
 

2.Verdeturile

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Ideal este sa fie consumate in stare cruda exact cum le consuma veganii sau vegetarienii. Verdeturile la abur isi mai pierd din nutrienti si nu ar aduce aceleasi beneficii. La cina sau chiar cu o ora inainte de culcare este ideal un bol cu salata de cruditati. Poti consuma frunze de salata, spanac, rucola, leorda, leustean, rubarba, etc.
 

3.Carnea slaba

 

Carnea nu este interzisa cu desavarsire la cina decat daca este slaba si daca este gatita sanatos (grill, cuptor, fiarta) si sa folosesti 1-2 linguri de ulei de masline. Poti consuma piept de pui, de curcan sau peste (somon, tilapia, fructe de mare, pangasius sau ton). Desigur, conteaza mult si garnitura, asa ca nu strica o mana de verdeturi langa carne. Sfatul meu este sa pui cat mai putine condimente seara in mancare, daca vrei sa nu ai somn agitat.
 

4.Alimente bogate in vitamine din complexul B-urilor

 

Cea mai importanta este vitamina B3, dar poti completa si cu alte B-uri din alimente precum soia naturala (tofu, seitan, tempeh, miso,etc), oua bio, carne slaba (in special de pasare), mazare, etc. Aceste vitamine sunt importante pentru un somn bun pentru ca stimuleaza hormonul somnului imediat.
 
 

5.Alimente bogate in magneziu

 

De multe ori, starea de iritare si de agitatie este datorata carentelor de magneziu, asa ca poti incerca sa consumi regulat in fiecare seara alimente precum legumele crucifere (varza alba, varza mov, varza de Bruxelles, varza Kale, andive, etc). Senzatia de relaxare apare imediat.
 

6.Alimente care stimuleaza insulina

 

Ca sa te asiguri ca organismul produce suficienta insulina pentru un somn linistit, sfatul meu este sa consumi carbohidrati buni inainte de somn cam cu 2-3 ore. Cele mai recomandate alimente in acest sens sunt cerealele (taratele de ovaz, fulgii de ovaz, chia, quinoa, in, canepa, etc), fructe oleaginoase (nuci, migdale, acaju, etc.) si alimente precum cartofii dulci sau hrisca. Si aici trebuie sa ai grija la preparare. De exemplu, cartofii vor fi consumati fierti sau la cuptor, dar fara a fi condimentati.
 

7.Fructe exotice

 

Sunt frumos colorate, zemoase si au arome deosebite, iar cand vine vorba de un somn bun sunt in capul listei. Evita in schimb fructele cu multe zaharuri si fructoza. Poti consuma insa rodii, kiwi, maracuja, papaya,
pepene rosu, etc. 
 
 

8.Legumele crude si zemoase

Nimic nu se compara cu un bol de salata proaspata de legume. Vei simti cum te racoreste la stomac, iar starea de somn se va instala imediat. Castravetii sunt cei mai potriviti combinati cu verdeata.
 
 

9.Supe light caldute

 

Pot fi din piept de pui sau curcan, dar sa aiba si cateva legume. Sa fie supe lichide si nu cremoase si cat mai putin incarcate.
 
 
 

 

Tags:
insomnii
alimente
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare