Sunt vegetarian si vreau sa ma ingras!

Ce va faceti insa cand laptele ori carnea nu va place? Sunteti slabi, iar principiile voastre nu va permit sa mancati produse provenite de la animale. Si-atunci, ce-i de facut? Va resemnati? In niciun caz! Carnea, laptele, ouale pot fi inlocuite, adica nutrientii din acestea sa fie inlocuiti cu aceia regasiti in alte alimente.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Alternativele
Proteine se gasesc si in: tofu, fasole, legume, pudra proteica din soia, bauturi din soia neindulcite. Pe langa acestea, surse bune de proteine sunt: uleiul de masline extravirgin, uleiul din seminte de in, avocado, nucile si semintele (neprajite). Surse bune de calciu sunt: migdalele, fasolea, vegetalele cu frunze verzi, inchise, semintele de susan si semintele de floarea-soarelui. Iar surse bune de fier sunt: cerealele cu vitamine, supa de mazare, lintea, fasolea, mazarea, soia, fasolea verde, migdalele, nucile, stafidele, untul de arahide, caisele etc.

 

Meniu de dieta
Micul dejun: 4 oua intregi (nu uitati, exista si regim lacto-ovo-vegetarian, asa ca vedeti bine, meniul include oua!), ¾ de cana cu ciuperci, ½ de bucati de ardei gras, 1 portocala, ¼ de cana cu bucati de ceapa, doua-trei lingurite cu ulei masline. In afara de fruct, se amesteca restul de ingrediente pentru prepararea omletei cu legume.

 

Gustare: 1/2 de bucati de telina, 2 cesti cu bucati de rosii, 1 ardei gras, 1 cana cu bame, 1/3 de cana cu orez, 2 lingurite cu ulei de masline si 340 de grame de tofu. Tofu si legumele se taie in cuburi. Se caleste tofu si legumele (in afara de rosii). Cand legumele si tofu sunt calite, se adauga si rosiile, se poate adauga rozmarin, usturoi, piper si sare. Se poate adauga mustar. Apoi, se adauga orezul.

 

Masa de pranz: 10 albusuri de ou, ¼ de cana cu linte, 1 rosie, ½ de cana cu bucati de ceapa, 1 cana morcovi, 2 cesti cu spanac si 2 lingurite cu ulei de masline. Se poate condimenta cu ghimbir, un catel de usturoi.
Se toaca ceapa, usturoiul si ghimbirul. Se calesc aceste legume. Se adauga rosiile (taiate bucatele), pudra de curry, 1 lingurite de cucurma, eventual coriandru si chimion. Apoi, se adauga una-doua cesti cu apa, se adauga lintea, morcovii, albusurile, spanacul si se amesteca. Se condimenteaza cu sare si piper.

 

Cina: 2 cesti cu broccoli, 2 cesti cu mazare pastai, ½ de cana ceapa,1/2 de cana cu struguri, 340 de grame de tofu si 2 lingurite cu ulei de masline.
Se pune uleiul intr-o tigaie, se caleste tofu. Se adauga legumele, ghimbir si apa.Se gateste, apoi se mai tine vasul la foc mic timp de 20 de minute. Strugurile se servesc la desert.

 

Gustare: ½ de cana cu branza dulce (cu putine grasimi), ¼ de cana coacaze, 1/8 de kiwi, 1/8 de cana cu mandarine si portocale la conserva, o lingurita cu nuci amestecate. Dieta, prezentata de noi, insumeaza 2000 de calorii.

 

Concluzia: se poate manca sanatos si fara carne. Iar adoptarea unei diete de ingrasare, de catre un vegetarian nu este imposibila.

Tags:
vegetarian
regim lacto-ovo-vegetarian
proteine
vegetale
cura de ingrasare
dietetic
veg
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
2 Comentarii
  • alalbala
    1. alalbala 16.03.2012 20:50

    Sunteti prosti rau ! Cine poate sa manance atata?

  • Andreea
    2. Andreea 02.09.2013 20:27

    Daca suntem vegetarieni ,nu crezi ca totusi inseamna sa mannaci sanatos?Cum poti sa calesti atat legumele?!Mai bine ma apuc si mannac carne decat sa mananc atatea legume calite.Sunt constienta ca se pot face si in apa nu in ulei dar totusi nu prea ma face sa ma ling pe degete reteta voastra,mi-ar placea tare mult sa gasesc ceva ce este cu adevarat sanatos si bine gandit regimul.Sunt multe vitamine in cele indicate de tine dar mi se pare o amestecatura ce poate sa-ti dea organismul peste cap...parerea mea :).

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare