Tehnici simple ca sa-ti pregatesti meniurile de slabit pentru 1-2 saptamani

Experiente 17.10.2018 dietetik
Pregatirea meniurilor dinainte si tot sa fie proaspete si gustoase este un conceput ce a aparut de putin timp in strainatate, ins pceial in randurile persoanelor ce vor sa aiba un stil de viata sanatos din toate punctele de vedere si care vor sa se asigure ca reusesc, as aca apeleaza la organizare. Realitatea este ca se pot gasi multe alte persoane interesate de un stil de viata sanatos si asta pentru ca iti asigura o silueta de vis si o sanatate de fier, dar pentru multi este dificil de pus in practica. Pare ca orice ai incerca in materie de diete si program de miscare nu functioneaza asa cum ti-ai dori. Nu este de mirare ca dietele par sa nu functioneze. Ele presupun meniuri ce trebuie respectate pas cu pas si chiar si un ingrediente daca schimbam sau nu respectam orele de consum te impiedica sa ai rezultatele mult asteptate.
 
Pentru a evita astfel de neplaceri a aparut conceptul de “preparare a meselor din timp” sau “meal prep”, asa cum se traduce in limba engleza. Conceptul presupune sa alegi ingrediente care rezista cel putin 2-3 zile in frigider, iar pentru asta trebuie sa folosesti zeama de lamaie sau lime, caserole inchise bine ermetic si sa gatetsi si sa combini alimentele cat mai simplu si curat cu putinta. Simplitatea inseamna mult cand vine vorba de alimentatie, dar te vei convinge singur de acest aspect!
 
Unii ar spune acum ca este imposibil sa pastrezi mancarea asa mult timp, dar te vei convinge ca se poate. Daca vei tine cont de sfaturile noastre, iti poti face un obicei din a-ti asigura mesele pentru o perioada mai lunga de 1-2 saptamani. Iata cum poti pune in practica:
 
1.Este indicat sa eviti mancarurile cu miros puternic si care oxideaza. Nu doar ca nu rezista, dar iti vei deranja chiar si colegii daca vei veni in pauza de masa cu astfel de mancaruri. Un gust minunat poti da mancarurilor cu ajutorul condimentelor si ierburilor aromatice. Poti alege curry, turmeric, boia iute, boia dulce, rozmarin, oregano, coriandru, paturnjel, marar si lista poate continua.
 
2.Alege mancaruri relativ uscate ca sa nu curga si sa nu atraga mucegaiul. Scurge asadar alimentele de zeama, prea multe sosuri sau de orice alt surplus. Sunt atataea alimente uscate si bogate in fibre din care poti alege.
 
 
 
3.Focuzeaza-te pe legume gatite la grill sau crude si combinate cat mai simplu. Nu poti spune nu nici la legumele gatite 1-2 minute la aburi.
 
4.Alege alimente frumos colorate ca sa dai viata caserolelor de mancare si aranjeaza-le estetic in caserole. Va fi o placere sa mananci din ele, iar mancarea va parea ca are un aspect curat.
 
5.Poti alege alimente inteligente precum nuci, migdale, smeinte de chia, seminte de quinoa, orez brun, linte, porumb, fasole neagra sau rosie, naut, orez brun, hrisca coapta, seminte de cuscus si lista poate continua. Sunt usor de combinat cu alte legume si verdeturi, le stropesti cu zeama de lamaie din plin si ulei de masline si asiguri trainicia caserolelor in frigider.
 
6.Ai nevoie de 4-5 caserole, poate chiar si 6 in frigider si ai nevoie de portii mici din fiecare aliemnt pe care vrei sa-l combini. Asa te asiguri ca nu trebuie sa gatetsi ore intregi cu o seara inainte.
 
 
7.In caserole alimentele se aseaza pe categorii. Daca ai carne o poti aranja separat de legum, verdeturi si nuci.
 
8.Iti poti pregati si mici gustari sanatoase precum sandvisuri, care rezista destul de mult in frigider, pite mexicane, pizza si altele de acest gen.
 
9.Intr-o caserola poti avea cate putin din fiecare categorie alimentara ca sa te asiguri ca aduci organismului aportului necesar de nutrienti pretiosi. Iata cum se combina corect alimentele!
 
 
10.Caserolele se inchid bine si se tin doar in frigider si nu in camere racoroase. Chiar si atunci cand iti iei mancarea cu tine la locul de munca, daca ai un frigider special pentru angajati este perfect.
 
Aceste trucuri te vor ajuta sa respecti meniul oricarei diete sau regim alimentar iti vei alege si nu vei avea cum sa trisezi cu mancaruri nesanatoase pentur ca vei avea la indemana tot ce-ti trebuie. Ca sa ai meniuri bine puse la punct in casa, se recomanda ca de 1-2 ori pe saptamana sa te aprovizionezi cu toate alimentele necesare.
 

 

Tags:
pregatesti meniuri
tehnici ca sa pregatesti meniuri
meniuri de slabit
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare