Testeaza cel mai sanatos regim din lume - cel mediteranean

Diete celebre 30.11.2018 dietetik
Stiai ca dieta mediteraneana este considerata una dintre cele mai sanatoase diete de pe planeta, ea fiind asociata cu longevitatea si riscul scazut de imbolnaviri? Cei care traiesc in jurul Marii Mediteraneene nu au probleme cu obezitatea, colesterolul rau sau bolile cardiovasculare. Mai mult decat atat, reusesc sa tina la distanta chiar si cancerul. Nu este de mirare ca a ajuns sa fie celebra in toata lumea si toti vor sa-i afle secretele. 
 
Alimentele de baza ale dietei mediteraneene sunt uleiul de masline, maslinele, legumele, fructele, cerealele integrale, nucile, mierea, pastele, iaurturile, ouale, painea integrala, semintele, pestele, fructele de mare si branzeturile. Dupa cum se poate observa, poti cuprinde in alimentatia ta cate putin din fiecare categorie alimentara sanatoasa, dar vei afla si alte secrete in randurile urmatoare.
 
Daca te gandesti sa alegi o dieta de slabire si nu stii pe care, poti alege oricand dieta aceasta pentru ca nu vei da gres. Spre deosebire de restul dietelor care se tin pe perioade scurte si si cu pauze lungi intre el ca sa nu-ti pui in pericol sanatatea, iata ca nu este cazul cu regimul alimentar mediteranean. Asta pentru ca nu exista o perioada limita ca sa o tii, ceea ce este un mare plus. Practic, iti poti forma un adevarat stil de viata in jurul acestei diete, asta insemnand ca nu vei mai avea niciodata probleme cu sanatatea sau greutatea. Analizele iti vor iesi perfect!
 
Nu credem ca este o persoana care sa ajunga la concluzia ca dieta de fata nu i se potriveste si asta pentru ca nu este una restrictiva. Poti consuma tot felul de legume, verdeturi, fructe, seminte, nuci, branzeturi light, vin rosu, smoothieuri, leguminoase, peste, fructe de mare si piept de pasare. Trebuie sa te axezi pe mancarea cruda pentru ca este cea mai sanatoasa si sa consumi mai rar cele mentionate gatite la cuptor sau la grill. Nu ai voie sa prajesti nimic! Din cand in cand ai voie si carne rosie, dar sa fie de marimea palmei. Nu abuza insa!
 
Iti propunem un meniu pentru o saptamana ca sa iti dai seama cam cum trebuie sa arate mesele si asa vei descoperi daca te atrage sau nu acest regim alimentar. Partea buna este ca vei slabi destul de mult in saptamana in care testezi dieta chiar daca nu o vei mai continua. Dar suntem siguri ca meniul te va da gata!
 
 

Ziua 1

 
Mic dejun: omleta din 2 oua cu putina branza, 2 rosii, un castravete, cateva masline si o felie de paine integrala.
 
Pranz: un sandvis cu somon si salata verde.
 
Cina: o portie mica de paste integrale cu putin ulei de masline, ardei iute si usturoi plus o salata de rucola.
 
 
 
 
 

Ziua 2

 
Mic dejun: un ou fiert, masline, rosii, un castravete, o felie de branza si 2 felii paine integrala, un ceai verde.
 
Pranz: o friptura de pui cu o garnitura de legume preparate la aburi.
 
Gustare: un fruct si cateva nuci.
 
Cina: 2 cartofi fierti si un iaurt grecesc.
 
 

Ziua 3

 
Mic dejun: omleta din doua oua cu legume.
 
Pranz: salata cu verdeturi si naut sau linte fiarta.
 
Cina: piept de pui la gratar cu o garnitura de legume preparate la aburi.
 
 

Ziua 4

 
 
Mic dejun: iaurt grecesc cu capsuni si fulgi de ovaz.
 
Pranz: un sandvis cu 2 felii de paine integrala, o felie de branza, un ou, rosie, castravete si rucola.
 
Gustare: un fruct si cateva nuci.
 
Cina: o salata de ton cu porumb si putin ulei de masline.
 
 

Ziua 5

 
Mic dejun: lapte cu fulgi de ovaz si cateva stafide.
 
Pranz: o salata greceasca si o felie de paine integrala.
 
Cina: o supa crema de broccoli cu crutoane.
 
 
 

Ziua 6

 
 
Mic dejun: o farfurie cu fructe.
 
Pranz: o salata greceasca si o felie paine integrala.
 
Cina: o portie de orez cu ciuperci si cu putin parmezan ras.
 
 
 

Ziua 7

 
 
Mic dejun: iaurt cu felii de fructe si cateva nuci.
 
Pranz: peste cu o garnitura de orez sau quinoa si o salata verde.
 
Gustare: o felie de paine prajita unsa cu miere.
 
Cina: o portie mica de risotto cu legume.
 
 
Nu stim sa mai existe vreo dieta care sa nu interzica consumul de alcool. Aceasta permite consumul de vin rosu natural, dar un singur pahar de 1-2 ori pe saptamana.
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Tags:
cel mai sanatos regim
regim mediteranean
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare