Totul despre dieta cu peste

De cand eram mici tot auzeam cat este de sanatos consumul de peste. Mama stie cel mai bine si nu intamplator avand in vedere ca pestele este foarte bogat in acizi grasi si Omega-3. Nu exista medic sau nutritionist care sa nu recomande consumul de peste indiferent care este scopul: sa-ti imbunatatesti starea de sanatate sau sa slabesti. Poate nu stiai, dar dieta cu peste este printre cele mai sanatoase si un bun mod de a slabi rapid. Poti slabi intr-o saptamana pana la 4-5 kilograme sau chiar mai mult in functie de organism. Haideti sa vedem impreuna cum se tine corect dieta cu peste! 

Ce contine pestele?

Nu mai este niciun secret pentru nimeni ca pestele este bogat in acizi grasi esentiali si Omega-3, dar iata ca in plus contine si alte substante nutritive:
  • Vitamina A
  • Vitamina D
  • Vitamina E
  • Seleniu
  • Iod
  • Fluor
  • Fosfor
  • Proteine de inalta calitate – peste10%
  • Aport caloric extrem de scazut

Care sunt beneficiile pentru sanatate aduse de consumul de peste?

Cu aport asa ridicat de nutrienti nu avea cum sa nu aduca o multime de beneficii pentru sanatate:
  • Previne bolile cardiovasculare
  • Curata vasele de sange
  • Imbunatateste circulatia sanguina
  • Scade nivelul colesterolului
  • Intareste sistemul imunitar
  • Protejeaza organismul de temperaturile extreme (cald-rece)

Cum ajuta consumul de peste in procesul de slabire?

Te gandesti poate ca pestele este tot un tip de carne si nu intelegi cum te poate ajuta avand in vedere ca este bogat in proteine si acizi grasi. Da, asa este, doar ca grasimile sunt sanatoase si nu afecteaza silueta in niciun fel. Chiar va ajuta sa slabiti pentru ca este foarte sarac in calorii. Poate nu stiati dar modul de preparare conteaza foarte mult ca sa nu ingrase, altfel nu veti avea rezultatele dorite. Desigur, pentru a slabi si pentru a beneficia de avantajele pentru sanatate trebuie sa va faceti un obicei din a consuma peste macar de 2-3 ori pe saptamana dupa incheierea dietei propriu-zise.
 
Proteinele din peste care sunt de mare calitate va ajuta sa va cresteti masa musculara, iar asta va favoriza si arderea grasimilor. Cu cat masa musculara este mai sculptata cu atat grasimea nu va avea loc sa se depuna pe nicio partitica din corp. Plus de asta, pe parcursul dietei cu peste nu veti simti niciodata o senzatie de foame excesiva incat sa lesinati pe jos, intrucat pestele aduce organismului nutrientii de care are nevoie pentru a functiona corespunzator.

Ce tipuri de peste trebuie sa consumi pentru a slabi? Cum se prepara?

De regula, se accepta doar consumul de peste slab, iar de 1-2 ori pe saptamana ai voie si peste gras. Poti consuma si fructe de mare, pentru ca intra tot in categoria de peste si sunt si ele bogate in acizi grasi si Omega-3.
 
Tipuri de peste slab pe care trebuie sa le consumi in dieta:
  • Ton
  • Hamsii
  • Pastrav
  • Pangasius
  • Fructe de mare
  • Scrumbie
  • Creveti
  • Hering
  • Cod
  • Sardine
  • Salau
 
Tipuri de peste gras pe care trebuie sa le consumi foarte rar, respectiv 1-2 ori pe saptamana:
  • Macrou
  • Somon
  • Crap – acesta este un tip de peste chiar foarte gras si in general, nu-l recomand deloc, doar daca va este prea pofta o data
  • Pestele la conserva in ulei
 
Prepararea pestelui slab trebuie sa fie foarte sanatoasa, asa ca evitati sa prajiti pestele cu faina si mult ulei si consumati doar peste fiert, facut la abur, pe gratar, la cuptor sau marinat. La peste puteti opta pentru orice garnitura doriti, dar recomand garniturile bogate in vitamine, minerale, fibre si putine calorii cum ar fi:
- sparanghel
- orez brun
- broccoli
- fasole verde
- cartofi copti
- mazare

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Cum se tine dieta cu peste corect?

Am spus si anterior ca sunt necesare 7 zile pentru a tine dieta cu peste, timp in care poti slabi 4-5 kilograme in mod sanatos si rapid si chiar mai mult in functie de organismul propriu. Dupa incheierea dietei se recomanda o alimentatie sanatoasa. Fiecarei zile ii este atribuita un anumit meniu dupa cum puteti vedea:
 
Prima zi
Mic dejun: 2 felii de paine neagra, 1 iaurt degresat, 1 cafea fara zahar sau 1 ceai neindulcit; daca tineti neaparat sa consumati cafea indulcita, recomand 1 cub de zahar brun
Gustare: 1 mar
Pranz: 200 grame de peste slab fiert, la aburi, pe gratar sau la cuptor si 1 salata de andive cu rosii
Gustare: 1 cana de lapte batut
Cina: 1 salata mixta ( de exemplu: ardei, andive, iaurt, mozzarella)
 
Ziua a doua
Micul dejun: 1 iaurt natural degresat cu cereale integrale, 1 cafea neindulcita sau 1 ceai neindulcit
Gustare: 1 portocala
Pranz: 200 grame de peste slab la alegere, 1 salata de castraveti
Gustare: 1 mar
Cina: 250 grame de branza de vaci, 1 ou si cateva rosii
 
Ziua a treia
Micul dejun: 1 felie de paine prajita cu unt, 1 rosie si 1 cafea fara zahar sau 1 ceai neindulcit
Gustare: 1 cana de lapte batut
Pranz: 200 grame de ton cu cartofi natur
Gustare: 1 para
Cina: 1 salata mixta
 
Ziua a patra
Micul dejun: 1 chifla graham cu cascaval, 1 rosie, 1 cafea fara zahar sau 1 ceai neindulcit
Gustare: 1 mar
Pranz: 200 grame de peste slab si 1 salata de morcovi cu telina
Gustare: 1 cana de lapte batut
Cina: 250 grame de branza de vaci, 1 ou si cateva rosii
 
Ziua a cincea
Micul dejun: 2 felii de paine neagra, 1 iaurt degresat, 1 cafea fara zahar sau 1 ceai neindulcit
Gustare: 1 cana de lapte batut
Pranz: 200 grame de peste slab si 1 salata orientala
Gustare: 1 mar
Cina: 1 supa de legume cu crutoane si 1 salata de cruditati
 
Ziua a sasea
Micul dejun: 1 felie de paine prajita, 1 ou fiert, 1 cafea fara zahar sau 1 ceai neindulcit
Gustare: 1 para
Pranz: 200 grame de peste slab si 1 salata de castraveti
Gustare: 1 cana de lapte batut
Cina: 250 grame de branza de vaci, 1 ou si cateva rosii
 
Ziua a saptea
Micul dejun: 1 iaurt degresat cu cereale integrale, 1 fruct, 1 cafea fara zahar sau 1 ceai neindulcit
Gustare: 1 mar
Pranz: 200 grame de peste slab si 2 cartofi natur
Gustare: 1 cana de lapte batut
Cina: 1 salata mixta si 1 ou fiert
 
Nu va veti plictisi cu acest meniu, deoarece aveti libertatea sa va alegeti tipul de peste slab, dar cu conditia sa fie gatit corect asa cum v-am spus anterior, iar in ceea ce priveste salatele de cruditati detoxifiante, sa stiti ca aveti atatea legume si frunze verzi din care sa alegeti. Combinatiile sunt infinite. Acestea va ajuta sa eliminati toxinele din ficat si sa va accelerati metabolismul. In plus, sunt delicioase!!!
 
Am spus anterior ca pestele va ajuta sa va scadeti nivelul colesterolului. Eu am alta propunere pentru voi ca sa cresteti rezultatelele. In fond vreti sa slabiti sanatos si sa nu mai aveti probleme cu colesterolul. Va recomand plasturi pentru slabit si pentru normalizarea colesterolului. Sunt nou aparuti pe piata romaneasca si sunt siguri de purtat pe piele, deoarece contin doar substante naturale 100%. Si nu va sti nimeni ca-i purtati pe sub haine.
 
Ca in orice dieta este foarte important consumul de multe lichide. Stiti ca se recomanda 2-3 litri de apa zilnic, dar daca vi se pare prea mult si greu de consumat, va sugerez sa o consumati cu lamaie sau sa alternati cu sucuri naturale detoxifiante. Le puteti face acasa si nu va trebuie decat un blender si fructele preferate. Sunt usor de facut si foarte gustoase si le puteti lua peste tot cu voi ca sa racoriti si sa va hidratati. Veti ajuta foarte mult la detoxiferea organismul, la imbunatatirea digestiei si eliminarea toxinelor.
 
Cum nicio dieta nu poate functiona corespunzator fara putina miscare, eu va recomand niste exercitii Tabata de facut acasa pentru tonifiere. Le poate face oricine, nu va ia mai mult de 30 de minute zilnic si o sa ardeti multe calorii, ceea ce va favoriza topirea kilogramelor. Faceti si economie pentru ca nu aveti nevoie de abonament la sala, dar o sa aveti muschi sculptati.
 
In cazul in care nu aveti chef nici de acestea, va recomand cu caldura alegerea unui tip de miscare care sa va creeze placere, cum ar fi inotul sau alergatul pentru arderea caloriilor. Este mult mai usor sa slabiti cand faceti ceva care va atrage si plus de asta o sa aveti o stare buna de spirit zilnic. Inotul va ajuta sa va sculpati toti muschii corpului, pe cand alergatul doar muschii de la picioare, brate si fese. Depinde de voi ce alegeti.
 
Mare atentie la pestele cu continut ridicat de mercur!! Evita-tile!! Va pun sanatatea in pericol! Evitati sa consumati:
  • macrou regal
  • peste-spada
  • tilefish
 
A incercat cineva dieta cu peste? Cum vi se pare?

 

Tags:
slabire rapida
slabire usoara
dieta cu peste
regim
peste
retete peste
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare