Totul despre potasiu

 

Potasiul este un mineral esential, alaturi de sodiu si calciu in organismul uman, explica WH Foods.  Face un parteneriat perfect cu sodiul, si mentine echilibrului acido-bazic al fluidelor in organism si in interiorul celulelor. Sporeste diureza si intervine in procesul de eliminare a sodiului, mereu in exces in organism, este tonic cardiac, si un stimulent al miscarilor intestinale. Potasiul intervine, in foarte mare masura, in buna functionare a suprarenalelor, si la eliminarea toxinelor organice, asigurand echilibrul apei in organism.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

De doua ori potasiu, o data sodiu
Raportul normal intre potasiu si sodiu este de 2/1, raport care trebuie sa se mentina constant. Cresterea acestui raport duce la spasmofilie si tetanie. Atat deficitul, cat si surplusul de potasiu produc perturbari in buna functionare a inimii.

 

Deficitul de potasiu produce hipoglicemie (si provoaca apetit penru dulciuri), edeme, degenerarea muschiului inimii si a muschilor scheletici si te face sa nu mai poti gandi limpede, pentru ca acest mineral este implicat in transmiterea impulsurilor nervoase. Potasiul intervine in procesul de alimentare a creierului cu oxigen. Este esential pentru contractiile musculare, inclusiv cele de la nivelul muschiului cardiac astfel ca oscilatiile in plus (rare) sau in minus (frecvente), ale concentratiei de potasiu iti dau “batai” de inima.

 

Nu in ultimul rand, potasiul este direct implicat in activitatea rinichilor si in metabolismul glucidelor. Potasiul previne pietrele la rinichi si accidentele vasculare, previne osteoporoza, fiind partenerul calciului in mentinerea structurii osoase sanatoase. S-a mai dovedit ca are un rol important in tratamentul alergiilor.

 

Lipsa de potasiu poate sa apara in urma excesului de laxative si diuretice, in curele de slabire intense si in cazul dietelor disociate. Excesul de potasiu este la fel de daunator ca si lipsa lui, doar ca astfel de situatii sunt rare si ii afecteaza doar pe cei care au insuficienta renala cronica. In cazul in care potasiul este asigurat doar din alimentatie, riscul de a acumula prea mult, este exclus. Oricum suplimentele de potasiu nu se pot lua decat strict sub supraveghere medicala.

 

Cum se manifesta lipsa de potasiu
Oboseala cronica, desi dormi minim 7-8 ore, in fiecare zi, crampele musculare (carceii), constipatia cronica, aritmiile fara o alta cauza, sunt simptome care tradeaza lipsa potasiului. Alcoolul, cafeaua, zaharul si diureticele, stresul fizic si cel psihic, fumatul sunt doar cativa din factorii care determina scaderea concentratiei de poatasiu.

 

Cantitatea totala de potasiu aflata in organism reprezinta 0,3% din greutatea totala ceea ce reprezinta 130-150 grame. Necesarul zilnic este de 3-4 grame si este usor de procurat exclusiv din fructe si legume.

 

Surse naturale de potasiu
Citrice, pepene galben, toate vegetalele cu frunze de culoare verde, frunzele de menta, semintele de floare soarelui, rosile, cresonul, bananele, cartofii.

Tags:
diete pentru slabit
diete disociate
potasiu
sodiu
calciu
alimentatie sanatoasa
apa
echilibrul acido-bazic
toxine
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • Mirela
    1. Mirela 20.12.2015 15:30

    Am prea mult potasiu n organism...4,3mg. Ce trebuie f?cut ca s? scad? avnd n vedere ca sunt anemic?...14mg fier. Multumesc anticipat.

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare